2013-12-18, 19:46
Medlem
Hej, en simpel fråga. Hade ni förlåtit otrohet?
Känslomässig eller bara typ ett one night stand?
Hur ser ni på detta?
Citera
2013-12-18, 19:48
Medlem
Filltors avatar
Nej. Skulle min partner vara otrogen så är det att packa sina grejer och dra direkt.
Citera
2013-12-18, 19:49
Medlem
eides avatar
Aldrig! helt simpelt..
Citera
2013-12-18, 19:49
Medlem
Jag hade kunnat förlåta otrohet.

Det beror mycket på om hon berättar det själv eller om jag får veta det på annat håll. Det är inte en fråga om att hon hade kul utan mig. Det är en fråga om ärlighet.

Upprepas det flera gånger (t.ex. genom ett annat förhållande) så har jag mycket svårt att se hur det skulle kunna förlåtas. Då har hon underlåtit att berätta det.
Senast redigerad av 3. 2013-12-18 kl. 20:02.
Citera
2013-12-18, 19:51
Medlem
skulle aldrig förlåta personen.
Citera
2013-12-18, 19:51
Medlem
thejetsetters avatar
Nej, aldrig.
Kanske att jag hade funderat en extra gång dock om jag hade gemensamma barn tillsammans med personen i frågan. Bara för barnens skull.
Senast redigerad av thejetsetter 2013-12-18 kl. 19:52. Anledning: Stavfel.
Citera
2013-12-18, 19:54
Medlem
ojojros avatar
Har ingen flickvän men skulle utan tveka be henne att dra så långt ifrån mig som hon bara kan. Om jag nu hade haft en flickvän som var otrogen
Citera
2013-12-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Jag hade förlåtit otrohet.

Det beror mycket på om hon berättar det själv eller om jag får veta det på annat håll. Det är inte en fråga om att hon hade kul utan mig. Det är en fråga om ärlighet.

Genom förlåtelse så har man sagt att de är okej att göra så mot mig?
nä fy fan.. hade bett skiten dra åt helvete, bränt sönder hans bil och alla kläder.
sedan hade jag adopterat bort hans hund, och lagt räkor i draperierna.. efter ett tag lär de lukta lik i lägenheten och han hade aldrig fattat vad de är som luktar. förhoppningsvis hade han blivit vräkt och hamnat på gatan bland A-lagare.
Citera
2013-12-18, 19:57
Medlem
rankovs avatar
beror på hur mycket jag har investerat i personen.
Citera
2013-12-18, 19:57
Medlem
Men om man verkligen älskar personen då, och den säger att den ångrar sig och verkligen inte kommer göra om det? Ingen som varit i den sitsen och gett det ett försök? Och isf vad har hänt, har det funkat?
Citera
2013-12-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
Genom förlåtelse så har man sagt att de är okej att göra så mot mig?
nä fy fan.. hade bett skiten dra åt helvete, bränt sönder hans bil och alla kläder.
sedan hade jag adopterat bort hans hund, och lagt räkor i draperierna.. efter ett tag lär de lukta lik i lägenheten och han hade aldrig fattat vad de är som luktar. förhoppningsvis hade han blivit vräkt och hamnat på gatan bland A-lagare.
Nej, det är inte vad det handlar om. Jag sa inte att jag garanterat kommer att förlåta en otrohet. Däremot hade jag kunnat det, beroende på hur omständigheterna såg ut. Hade hon liksom spontant fyllestrulat med en annan eller någonting annat som kan anses vara ett litet snedsteg så hade jag kunnat förlåta det.

Sedan så kan man fråga sig vilken typ av person som har störst chans att ens partner är ärlig om en eventuell otrohet?
Den som omöjligt kan förlåta eller den som skulle kunna förlåta?
Citera
2013-12-18, 20:00
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejdudu
Men om man verkligen älskar personen då, och den säger att den ångrar sig och verkligen inte kommer göra om det? Ingen som varit i den sitsen och gett det ett försök? Och isf vad har hänt, har det funkat?
Lönt att vara tillsammans med någon som pissar på dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in