2013-12-18, 17:32
Medlem
El Capitanos avatar
Jag noterade att den gamle partyprissen Adriano försöker sig på någon slags comeback (med tillhörande youtubevideo). Tidigare har vi sett sådana som Hargreaves och Michael Owen försöka sig på trafiska comebacker efter lång frånvaro under den allra sista tiden av karriären (även det med youtubevideo).

Så har vi överhuvudtaget några lyckade fall, med spelare som lyckats tidigt, sedan delat ner sig ett par år och efter ett längre uppehåll från den stora scenen lyckats komma tillbaka till fornstora dagar - eller näst intill.
Citera
2013-12-18, 17:49
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Spelare jag kommer att tänka på men som kanske inte riktigt passar in är:

Henrik Larsson: 30+, sliter av korsbandet och är borta under en lång tid men kommer tillbaka.

Ronaldo: Skadar också knäet (?), är borta ett bra tag. Lyckades väl aldrig riktigt komma tillbaka till den vansinniga nivå han hade innan.

Kaká: Har ett par magiska år i Milan, blir köpt av Real efter ett ganska dåligt år i Italien. Skador och bänknötande gör att det blir väldigt lite speltid under tre (fyra?) år. Tillbaka i Milan nu och man börjar känna igen den gamle Kaká igen.
Citera
2013-12-18, 18:37
Medlem
Satan i gatans avatar
Ronaldo (den brasilianske fetknoppen alltstå), kom tillbaka från flera allvarliga skador.

Han drog, om jag inte missminner mig, bland annat av något korsband tidigt 99/00-säsongen, och spelade därefter enbart ett handfull matcher innan VM 2002, där han vann både VM-guld och skytteliga.

Han hade väl då varit borta i närmare två och ett halvt år.
Citera
2013-12-18, 18:39
Medlem
Villons avatar
Kommer att tänka på Ivan Klasnic, som väl tvingades till (dubbla?) njurtransplantationer, men ändå kunde återvända och göra en hel del mål för Bolton.
Citera
2013-12-18, 19:20
Medlem
marc0p0l0s avatar
Kan möjligen räknas, Raúl var väl lite på dekis i Madrid och sorterades väl nästan bort av klubben efter skador när han blev fjärde/femteval. När Schalke sedan värvade honom sågs det mest som en prestigegrej och knappast att han skulle bli dominerande. Tillsammans med Neuer var han nog sedan en av de mest drivande faktorerna till att Schalke tog sig till semifinal i Champions League, vill även minnas att han gjorde några fantastiska insatser i ligan.

Hade mycket väl kunna fortsätta någon säsong till i Bundesliga, riktig klasspelare rakt igenom.
Citera
2013-12-18, 23:25
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Jag noterade att den gamle partyprissen Adriano försöker sig på någon slags comeback (med tillhörande youtubevideo). Tidigare har vi sett sådana som Hargreaves och Michael Owen försöka sig på trafiska comebacker efter lång frånvaro under den allra sista tiden av karriären (även det med youtubevideo).

Så har vi överhuvudtaget några lyckade fall, med spelare som lyckats tidigt, sedan delat ner sig ett par år och efter ett längre uppehåll från den stora scenen lyckats komma tillbaka till fornstora dagar - eller näst intill.
Michael Owen gjorde sitt jobb for Manchester United. Hoppade in och gjorde det han skulle. Ingen forvantade sig mer. Avgjorde bland annat mot City pa overtid och var med och hjalpte United att vinna ligan.
Citera
2013-12-19, 10:50
Medlem
Eric Abidal!
Citera
2013-12-19, 11:03
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolero
Eric Abidal!
Han är väl lite av ett specialfall så att säga. Skulle nog inte säga att han vad på dekis utan han hade ju cancer. Sen att hans comeback var lyckad ur det perspektivet är en annan femma.
Citera
2013-12-19, 12:26
Medlem
snillet_1s avatar
Pirlo skulle jag nog säga. Hans gloria satt ganska snett när han lämnade Milan för Juventus den där sommaren. Problem med både skador och undermåliga prestationer de sista 1-2 åren i Milan. Sen övergången till Juventus vet väl de flesta hur det har gått. Matchen mot England i EM 2012 är en av de bästa matcherna jag har sett en mittfältare göra.
Citera
2013-12-19, 13:54
Medlem
Avstängd för fusk får man väl kalla att vara på dekis. Paolo Rossi var borta från fotbollen ett tag och kom med till VM 1982 på nåder. Väl där fick han fortroendet att starta alla matcher men det gick knackigt både för honom och laget i gruppspelet. I andrarundan mot Argentina var han bra och i resten av turneringen var han lysande. Han vann såväl VM som skytteligan.
Citera
2013-12-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Han är väl lite av ett specialfall så att säga. Skulle nog inte säga att han vad på dekis utan han hade ju cancer. Sen att hans comeback var lyckad ur det perspektivet är en annan femma.
Syftade på comeback, inte att han låg på softlocket
Citera
2013-12-19, 14:41
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolero
Syftade på comeback, inte att han låg på softlocket

Ja fast då kan du ta det i en annan tråd. Titeln lyder "Lyckade comebacker av spelare på dekis". Abidal har aldrig varit "på dekis" därför är han inte värd att nämnas i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in