2013-12-18, 01:33
Medlem
logitech1337s avatar
Jag funderar på hur det fungerar för folk som säljer cannabisfrön.

Det är ju inte olagligt med Cannabisfrön, det finns i t.ex fågelmat, ett cannabisfrö blir inte olagligt förrän du stoppar det under jorden och det börjar växa.
Därför har jag märkt att många säljer detta som Souvenirer eller som fågelmat, varför är det så?
Får de inte bara skriva ut att det är ett cannabisfrö?
Jag menar, vad är skillnaden på att göra reklam för Lyxfågelfrön i drogodlingsforumet på flashback och att skriva ut att det är Cannabisfrö?

Jag var tidigare i kontakt med en butik och de var mycket hjälpsamma och tillmötesgående när jag pratade med dem, men sen sa jag att jag ville köpa några frön och börja odla och ställde lite fråger vad som mer behövdes och vilka lampor jag borde ha osv...

De sa att de inte kunde svara på dessa frågor då de ej fick sälja detta till folk de trodde skulle använda de till odling.. Visst, de brydde sig ju inte egentligen, men de ville inte svara på frågor om odlingar.

Stämmer verkligen det?? Låter ju helt sjukt????
I mina ögon ska inte en butik behöva bry sig om du nu köper de för att du ska odla 1000 ton gräs eller om du köper de för att mata dina fåglar? det är liksom inte butikens problem?

Kan tillägga att det alltså inte är en vanlig fågelmatsbutik jag pratar om, utan detta gäller de flesta butiker som säljer tillbehör till cannabisrökning. alltså butikerna vet redan exakt vad deras kunder gör med fröerna.

T.ex:
http://www.pryljatten.se/sv/lyxfagelfron/
http://smoketower.com/lyxfagelfron

Kan någon vänlig själ förklara hur lagen ser ut här egentligen.. för jag blir inte klok på det här
Senast redigerad av logitech1337 2013-12-18 kl. 02:03.
Citera
2013-12-18, 08:57
Medlem
BrB 23 kap 4 § 1 st
Ansvar som i denna balk är föreskrivet för viss gärning skall ådömas inte bara den som utfört gärningen utan även annan som främjat denna med råd eller dåd. Detsamma skall gälla beträffande i annan lag eller författning straffbelagd gärning, för vilken fängelse är föreskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in