2013-12-18, 20:16
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fajvan
Har själv aldrig riktigt koll.. dock får jag sån sjuklig ångest dan efter. Fysisk ohälsa rör mig inte i ryggen men mental ångest är fan det värsta. Dricker därför hellre för lite och har en halvkass kväll än en svinrolig dyngrak sådan.

Det är den största anledningen till varför jag helt slutat dricka. Jag får sån fruktansvärd ångest dagen efter att jag bara vill börja gräva min egna grav och lägga mig där.
Jag får den fast jag inte dricker mig aprak. Det räcker med 6 öl och jag vet att ångesten är där nästa dag.

Ångesten har blivit värre för varje år som går.
Citera
2013-12-18, 20:31
Medlem
audios avatar
Jag känner igen mig i din situation fast dock som mitt gamla jag. Blev alltid fullare än väntat på större fester och när jag väl kommit igång så att säga så flödade spriten.

Lär dig dina gränser. Jag försöker hålla mig till inte mer än 6-7 öl på en hel kväll med förfesten inräknad. Dra ut på tiden mellan varje öl så att du hinner känna efter istället för att svepa en till för att du inte känner något efter 2 minuter. VARANNAN VATTEN ELLER ÅTMINSTONE VAR TREDJE VATTEN!!!
Det lättaste och bland de bästa tipset som finns. Om det känns tomt i handen, så ta ett glas vatten som du smuttar på ett tag och springer runt med emellanåt. Lär dig att ha tålamod och att fullast inte alltid har roligast heller. Sen jag började dricka måttlig och med ansvar så har jag aldrig haft så kul som jag har nu och jag kommer inte ens ihåg sist jag blev full som en spruta och jag har inga planer alls på att bli så full igen.
Citera
2013-12-18, 20:38
Medlem
janssonkarls avatar
Jag tål väl ganska mycket skulle jag säga själv, väger 115 kg och dricker endast renat då jag inte är så glad i kolsyra, blir kanske en cider eller en öl, glas vin om jag blir bjuden. Jag har sällan spårat jag känner mig i ganska bra form har alltid bra balans på fyllan och hänger med bra i huvudet känner mig nästintill nykter.

Endast dagen efter man tänker efter och bara vad hände egentligen? vissa personer man inte minns man träffat mycket händer liksom men har endast 2 minnesluckor jag kan komma på och dem är kanske under en halvtimme! var på fest med en tjej i helgen och hon minns ingenting efter kl 22:00 säger hon....

Dricker oftast mellan 30-60 cl renat beroende på vad jag är på för humör och vilket folk man är med, detta intas oftast mellan 21:00 och 00:00 på förfesten vill säga sedan bär det ut och då kanske man kostar på sig någon drink men är oftast nöjd!

MVH JK
Citera
2013-12-18, 20:46
Medlem
Hahaha ursäkta men vafan är det för samling folk här? "5 öl sen dricker jag inte mer" Va i helvete, jag och mitt kompis gäng delar två man per flak inför varje utgång, visserligen blir vi jävligt packade men inte fan blir vi utom kontroll! Antingen är ni dvärgar eller sjukt mesiga??
Citera
2013-12-18, 21:10
Medlem
Hurt-Åkes avatar
TS. Som arbetande inom kollektivtrafiken så vet jag att du verkligen inte är ensam om att inte kunna kontrollera ditt alkoholintag.

Patetiskt många av båda könen och i alla åldrar dricker så mycket att de beter sig som idioter och spyr och svinar.

Var glad att du har självinsikt och vill göra något åt problemet ditt. Lycka till!
Citera
2013-12-18, 21:16
Medlem
svart-rullstols avatar
Jag vet exakt vart min gräns går om jag häller i mig 35%-igt, är glutenallergiker så håller mig borta från öl vilket underlättar för mig när det kommer till att hålla koll på hur mycket jag druckit. Dricker nästan aldrig groggar/drinkar/shots om jag inte blandat dem själv eller vet exakt hur mycket alkohol de innehåller.
Har fått lära mig den hårda vägen då jag är "fullt ös eller inget ös".

Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hahaha ursäkta men vafan är det för samling folk här? "5 öl sen dricker jag inte mer" Va i helvete, jag och mitt kompis gäng delar två man per flak inför varje utgång, visserligen blir vi jävligt packade men inte fan blir vi utom kontroll! Antingen är ni dvärgar eller sjukt mesiga??

Eller så dricker man något starkare öl än folköl ...
Citera
2013-12-18, 21:16
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Sen finns det folk som jag känner väl och supit mycket med som aldrig någonsin blivit överdrivet fulla. Hur fan bär ni er åt?
Precis som med alla berusningsmedel så påverkar alkohol folk väldigt olika. För vissa människor så passar alkohol bra, andra människor får väldigt stora personlighetsförändringar av just alkohol (den där historien om "dåligt ölsinne" etc är en dålig bortförklaring) och då kanske man helt enkelt ska ta det soft med alkohol som berusningsmedel.
Om vi bortser från den, ibland, personlighetsförändrande aspekten av alkohol så tror jag att de som gör bort sig på fyllan har lite dålig koll på sig själva vad de tål eller inte tål. Annan aspekt är ju om man mår bra (inga förkylningar i kroppen, glad och inget trassel i själen), har ätit bra hela dagen är risken mindre. Risken för en dålig plakatfylla är stor om man är småkrasslig, har ätit dåligt och är på svinuselt humör från början.

Att bli utkastad från krogen, det är sånt som händer, det må vara skämmigt, men det kan hända precis vem som helst som blir för berusad och inte kan bete sig. Om det aldrig hänt har man snarare aldrig varit riktigt berusad

Själv är jag rätt okänslig för alkohol. Enda problemet är att för att nå normal salongsberusning så krävs det mycket. Har i vuxen ålder aldrig nått den där fyllan jag nådde som 19-åring (typ inte kunna gå, inte kunna tala), men har inte riktigt behovet heller. Ska jag testa min totala tolerans för alkohol krävs det nog ren sprit, kan inte dricka mig så full på varken öl eller vin. Gissar att jag når dit med två 75or sprit kanske? Men vill jag det? Nä.

Jag skulle säga att man lär sig hantera alkohol. Förhoppningsvis.
Citera
2013-12-18, 21:21
Medlem
Doktordonkas avatar
Lägger till: Det där om fem öl. Var det verkligen en helt allvarlig kommentar? Sex öl är ju vad man dricker innan man går hemifrån på festen om man inte har nått annat att tillgå.

Men visst, vi är olika känsliga för alkoholpåverkan, absolut. Tänker på gammal bekant som i princip aldrig dricker men lyckades kräkas och däcka efter 4 glas rödvin...
Citera
2013-12-18, 21:27
Medlem
Solehers avatar
Hur mycket jag än dricker så blir jag aldrig aggressiv eller får för mig att göra något dumt. Det enda som händer är att jag mår dåligt eller somnar någonstans. Beror väl på hur man är som person antar jag.
Citera
2013-12-18, 21:58
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

Eller hur va fan, va äre för jävla mesar som hänger på flashback? 6 öl innan krogen och 6 st när man har kommit hem till efterfesten.

En sak som jag har märkt personligen är att ifall jag röker cigg och röker mycket så blir jag kanonfull-vingla runt medans jag dricker. Svag emot nikotinet kanske? Men fan röker jag inte så håller jag gärna på i flera timmar och svepa i mig det ena och det andra utan att bli vinglig, men kanonfull blir jag men har mer kontroll på kroppen och huvudet då av någon anledning.

Fast av någon anledning så blir jag alltid skitbesviken över hela kvällen ifall jag går ut på krogen utan att komma hem så jävla snorpackad att jag knappt vet vart jag bor. Jag helt enkelt gillar att vara aspackad eftersom jag har jävligt roligt när jag är aspackad.

Jag blir dock aldrig otrevlig på fyllan utan vänskaplig. Däremot har jag kännt mig dålig i själen av att få blackouts och inte minnas kvällen, typ..ja värt det att jag går ut och så minns jag fanimig inget. Men jag tror nog jag har hittat min balans.
Citera
2013-12-18, 22:15
Medlem
lillaliljas avatar
Jag tycker det blir bäst om man håller på ganska lång tid. Säg att man äter vid fyra-fem, tar en öl till maten (man behöver inte vräka i sig mat men så att man iallafall inte är hungrig) och fortsätter att dricka två-tre öl fram till klockan sju kanske, så man börjar känna sig salongsberusad och sen fortsätta dricka ganska lugnt och hinna känna efter när det börjar ta. Det är nästan dömt att misslyckas om man börjar förfesta vid nio och ska stressa sig full till elva eller när man nu ska vidare.

Har även upptäckt att det kan vara ganska skönt att gå på krogen utan att vara full, bara vara lagom och mysig. Man har kontroll på allt men är ändå glad och social
Citera
2013-12-18, 23:14
Medlem
Bara-Robins avatar
Hahaha, alltså vad är det här för en sandlåda? Folk säger att de dricker, låt säga 5 öl, och folk har ett hävdelsebehov av att komma och säga att "höhöhö, jag dricker massor mer än er, vad är ni för kärringar?"! :P

SÅ. JÄVLA. TÖNTIGA!

Jag dricker 3 öl så är jag onykter, 5 öl så är jag full, 7 öl så är jag odräglig. Alltså är 5 öl perfekt för mig!
Ska ni börja mobba mig för att jag inte dricker lika mycket som er eller? :P Hahaha...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in