2013-12-17, 18:13
Medlem
Det är ingen snö i Stockholm, Det snöade för några dagar sedan kanske men det försvann och kommer säkert inte bli någon snö innan jul/nyår. Då kan dom lika gärna skita i det vill inte ha någon jobbig snö då.
Citera
2013-12-17, 18:20
Medlem
Varmaste vintern på 133 år och i Egypten snöar det för första gången på 132 år. Så något skumt är det ju.

Om man nu ska dra på sig foliehatten en stund så såg jag nästan extremt ovanligt många chemtrails dagen innan det snöade (som följdes direkt av regn och all snö var helt borta dagen efter)
Nu behövs ingen jacka eller mössa utomhus, en luvtröja räcker.

Polskifte på gång?
Citera
2013-12-17, 18:39
Medlem
Det är ett mäktigt högtryck över centraleuropa, vilket gjort att det strömmar in milda sydvästvindar över Sverige från atlanten. Allt har med vindriktningarna att göra. Blir det Nordvindar så kommer det bli förbaskat kallt.
Citera
2013-12-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det är ett mäktigt högtryck över centraleuropa, vilket gjort att det strömmar in milda sydvästvindar över Sverige från atlanten. Allt har med vindriktningarna att göra. Blir det Nordvindar så kommer det bli förbaskat kallt.

Stod i en artikel att vi har en riktig vargavinter som väntar oss. Lugnet före stormen!!
Citera
2013-12-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Varmaste vintern på 133 år och i Egypten snöar det för första gången på 132 år. Så något skumt är det ju.

Om man nu ska dra på sig foliehatten en stund så såg jag nästan extremt ovanligt många chemtrails dagen innan det snöade (som följdes direkt av regn och all snö var helt borta dagen efter)
Nu behövs ingen jacka eller mössa utomhus, en luvtröja räcker.

Polskifte på gång?

Och vad orsakade den varma vintern för 133 år sedan och snön i Egypten för 132 år sedan? Måste ju ha varit växthuseffekten!

Människor är bra märkliga i sina resonemang. Om det är en snörik vinter så är det växthuseffekten och istiden som är påväg. Så lät det vintrarna 2011 och 2012.

2010 och nu 2013 är det mindre snö, och herrejävlar då är det växthuseffekten och jordens undergång, vart är världen påväg?!? Aldrig mer vit jul osv.

Samma sak med somrarna; är det en ovanligt torr sommar så är det något fel och är det en ovanligt regnig sommar så är det fel också. Samma orsak: Växthuseffekten. ¨¨

Har ni någonsin hört talas om konfirmationsbias? Att man ser det man vill se? Det är ju klart att man kan härleda varenda temperaturväxling till global uppvärmning och jordens stundande slut om man vill det...
Citera
2013-12-19, 17:37
Medlem
Har till största del med vindar att göra som tidigare nämndes i tråden. Gör mig för övrigt inte så mycket om det är snö till jul eller ej, det är ändå jul oavsett vad och ändå så mörkt ute att man knappt ser något. Men väldigt snart vänder det mot ljusare tider!
Citera
2013-12-20, 19:42
Medlem
Zarfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlampa
Stod i en artikel att vi har en riktig vargavinter som väntar oss. Lugnet före stormen!!

Jag har läst något liknande tidigare i höstas på flertalet ställen och det skulle då bli fram i Januari som kalluften skulle erövra Västeuropa. Hoppas kan man ju alltod
Citera
2013-12-22, 21:39
Medlem
Nordatlantiska oscillationen!
Det är svinkallt i nordamerika just nu.
När det är kallt där är det varmt här och tvärtom.

Eller så är det ett tecken på att den globala uppvärmningen har upphört. Den globala uppvärmningen skulle leda till kallare vintrar här p.g.a mindre is i Arktis eller något sådant. Så måste det vara!
Citera
2013-12-23, 03:07
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Nordatlantiska oscillationen!
Det är svinkallt i nordamerika just nu.
När det är kallt där är det varmt här och tvärtom.

Eller så är det ett tecken på att den globala uppvärmningen har upphört. Den globala uppvärmningen skulle leda till kallare vintrar här p.g.a mindre is i Arktis eller något sådant. Så måste det vara!
Har även varit ovanligt varmt, runt 20 grader, på vissa platser i USA som New York och Washington.
Citera
2013-12-27, 01:01
Medlem
För 3 år sedan var det minus 29 grader på platsen jag befinner mig på just nu. Det är skillnader om något. Den här dagen har haft en temperatur på varma 4 grader samma tid.
Citera
2013-12-28, 14:43
Medlem
Morgonribbas avatar
Den globala uppvärmningen är 0.7 grader sedan 1870, och sedan 1998 har det inte varit någon uppvärmning - snarare en avkylning.

Vintrarna 2010, 2011, 2012 var extremt kalla och mycket snö - att det efter det kommer en mild vinter är inte konstigare än att det var lika varmt 1977 och 1963.
Citera
2014-11-19, 13:29
Bannlyst
Får väll uppliva tråden.

Det har knappt varit någon snö här i Göteborg på 2 år.
Jag hörde på radion idag att tydligen ska det komma extremkyla runt Lucia. Men det är ingen rysskyla denna gången. Snö blir det nog i år, men jag hoppas att snön ligger i år i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in