Resultat: Beatles bäste låtskrivare?
John Lennon
39,57%
129 röster
Paul McCartney
37,42%
122 röster
George Harrison
15,34%
50 röster
Ringo Starr
7,67%
25 röster
2015-09-30, 23:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Lennon/McCartney. Octopus's Garden är skriven med god hjälp av Harrison. Min favoritlåt sjungen av Ringo är What Goes On. Perfekt dyster leverans av Ringo i verserna, sedan fantastisk stämsång av Lennon i refrängen.

(min fetning) Som alla andra credited to both, men helt och hållet McCartney, både text och musik.

Håller med: What Goes On passar hans röstregister perfekt. Annars är mina två Ringo-favoriter inte ens Lennon-McCartney utan covers, Act Naturally och Boys, som Pålle sagt "Four straight guys singing about boys, but we didn´t think about it in those days"...

https://www.youtube.com/watch?v=rN6ZZiKWZYA
Citera
2015-10-02, 20:51
Medlem
Eitzels avatar
Skönt att se att vi i alla fall är fyra som kan identifiera genialitet
Citera
2015-10-13, 00:46
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
George var ju övertygad om ett liv efter detta, enligt någon hinduistisk modell, och skulle han ha rätt, och skulle han just i detta nu sitta hinsides i lotusställning med läsplatta i knät och oförhappandes hitta till Fb och se att han pga trollröster ligger efter Ringo så... plz, stop voting Ringo, start voting George (har redan röstad på självklare Macca). Beatles alldeles för viktigt för att trollas sönder!

Här f ö en väldigt fin tolkning av All Things Must Pass;

https://www.youtube.com/watch?v=g-ATb5FNci8
Citera
2015-10-13, 13:24
Medlem
softmoons avatar
George såklart.
Citera
2015-10-14, 12:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
George såklart.

Thanx! Du och en till som återställde ordningen - känner nu genom den kosmiska energin att George är tillfreds där uppe!
Citera
2015-10-30, 12:32
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Om ni missat några av Beatles musikvideor i HD, kolla in kanalen TheBeatlesVevo. Restorationen är total, och det är verkligen befriande att se videorna i HD efter att ha sett dem suddiga och i märkliga format. Penny Lane släpptes senast idag, den är bäst av alla, till och med bättre än Hello Goodbye i kvalitet. Ett tips är att lyssna med hörlurar för en eargasm, riktigt fina nya stereomixningar. Jag har aldrig haft så mycket av en upplevelse av Beatles som när både ljudet och det visuella är i sån hög kvalitet. Underbart!
Citera
2015-10-30, 23:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Om ni missat några av Beatles musikvideor i HD, kolla in kanalen TheBeatlesVevo. Restorationen är total, och det är verkligen befriande att se videorna i HD efter att ha sett dem suddiga och i märkliga format. Penny Lane släpptes senast idag, den är bäst av alla, till och med bättre än Hello Goodbye i kvalitet. Ett tips är att lyssna med hörlurar för en eargasm, riktigt fina nya stereomixningar. Jag har aldrig haft så mycket av en upplevelse av Beatles som när både ljudet och det visuella är i sån hög kvalitet. Underbart!

Stort tack för tipset! Hade gått mig förbi.
Citera
2015-10-31, 14:34
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Stort tack för tipset! Hade gått mig förbi.
Vad tycktes?
Citera
2015-10-31, 17:59
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Vad tycktes?

Säger som du: underbart! "Revolution" t ex har ju tidigare varit rena grynvällingen bildmässigt, även på VHS. Again: thanx! Får alltid upp en massa McCartney-kanaler som "rekommenderas för dig" - ett klart tecken på att man underkonsumerar Beatles på tuben...
Citera
2015-10-31, 18:12
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Säger som du: underbart! "Revolution" t ex har ju tidigare varit rena grynvällingen bildmässigt, även på VHS. Again: thanx! Får alltid upp en massa McCartney-kanaler som "rekommenderas för dig" - ett klart tecken på att man underkonsumerar Beatles på tuben...
Bästa bilden får man ju om man kollar på datorn, och bästa ljudet får man med hörlurar. .

Sjätte november kommer de släppa en BluRay med alla deras hits (musikvideor) i HD, samt skivan Beatles 1 med nya steromixningar. Jag tror att de kommer mixa om hela katalogen, och eftersom att de har rätten att släppa filmerna kan det betyda att Beatles kommer till Spotify inom en snar framtid!

https://m.youtube.com/watch?v=8UQK-UcRezE

Denna är också fantastisk!
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2015-10-31 kl. 18:23.
Citera
2015-10-31, 22:23
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Bästa bilden får man ju om man kollar på datorn, och bästa ljudet får man med hörlurar. .

Sjätte november kommer de släppa en BluRay med alla deras hits (musikvideor) i HD, samt skivan Beatles 1 med nya steromixningar. Jag tror att de kommer mixa om hela katalogen, och eftersom att de har rätten att släppa filmerna kan det betyda att Beatles kommer till Spotify inom en snar framtid!

https://m.youtube.com/watch?v=8UQK-UcRezE

Denna är också fantastisk!

Jo, härlig Strawberry Fields Forever! Förstår att de lät mysko med mitt "VHS" - menade att de som lagts ut på tuben t ex ibland har varit rippade varianter, så näe, längtar inte tillbaka till VHS...

Jag tillhörde förresten de som INTE införskaffade mono-boxen på hela katalogen som kom för året sedan var det väl? Om du tillhörde de som så gjorde, gick man miste om något sensationellt? Minns inte vem det var - Bjurman..? - som hävdade att Beatles absolut skulle avnjutas i mono, vet inte...
Citera
2015-10-31, 22:37
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Jo, härlig Strawberry Fields Forever! Förstår att de lät mysko med mitt "VHS" - menade att de som lagts ut på tuben t ex ibland har varit rippade varianter, så näe, längtar inte tillbaka till VHS...

Jag tillhörde förresten de som INTE införskaffade mono-boxen på hela katalogen som kom för året sedan var det väl? Om du tillhörde de som så gjorde, gick man miste om något sensationellt? Minns inte vem det var - Bjurman..? - som hävdade att Beatles absolut skulle avnjutas i mono, vet inte...
Införskaffade inte mono-boxen, Beatles ska avnjutas i surround-stereo och inte i mono. Rösten ska vara i mitten, och instrumenten fördelade till höger och vänster. Stereomixarna som kommit tidigare är horribla, de satte i princip alla instrument på en sida och rösten på den andra. Hemskt att lyssna så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in