Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-17, 16:50
  #25
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Förstår inte riktigt vad problemet med att kalla på hjälp är. Det är väl bara att gå bärsärk och hiva ut saker genom rutan mitt på dagen då det är mycket folk på gården, en garanterad handling för att få dit polisen. Eller tänd på soffan, hugg ihjäl mannen när han sover, passa ytterdörren när brevbäraren kommer och banka på dörren och ropa på hjälp osv. Kvinnor ...

Därför att om du mot förmodan misslyckas och du gjort något som han upptäcker, så kanske han slår ihjäl dig. Visst det är lätt för oss att tänka att det skulle gå att dra uppmärksamhet till sig genom att kasta saker genom rutan, men för den livrädda kvinnan kanske det är mer tankar som "tänk om han kommer hem tidigare" , "tänk om en granne ringer honom istället" , "vad händer om han hinner hit innan polisen" etc.
Citera
2013-12-17, 16:58
  #26
Medlem
Muslimska kvinnor stter inspärrad lite överallt i vårat avlånga land.

Ofta inser dom nog inte själva att dom är frihetsberövade av sina män, säger han att dom inte ska lämmna hemmet så är det bara så.

Väldigt sällan får ju kvinnan lämmna hemmet utan maken och framförallt får hon inte arbeta utanför hemmet.

Risken är ju då att hon träffar andra karlar, eller att andra kvinnor med mera frihet lär dom dumheter.

På många orter startas det ju speciella studigrupper för kvinnor i den här situationen, där män är förbjudna i lokalerna, inye så mycket för studiernas skull utan mera för att få ut kvinnorna ur hemmet åtminstone några timmar i veckan.
Citera
2013-12-17, 17:23
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobsterpot
Var står det att det är en invandrarfamilj?

Var står det att det är muslimer?

Att kvinnan blivit berövad sitt pass säger ju inget om nationaliteten.

Även etniska svenskar kan ha ett pass som ID-handling, det finns många som inte har körkort, som inte há något behov av annan id-handling än just sitt pass.
Det säger sig själv att det rör sig om invandrare. Kalla det empiri, men har jag fel äter jag upp min hand.
Citera
2013-12-17, 17:35
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Kan det vara

Zen*b Ref*i som är BO och S**d T**n *l Mos*wi som är GM?


* = A


Sistnämnde är den enda 58-åriga man på Bergsgatan som delar adress med en 31-årig kvinna. Om de bor i samma lägenhet framgår dock inte, men båda står som gifta på ratsit.


Kan väl bekräfta att GM i fråga är muslim och en radikal sådan (relevant?). Han brukar gå i en vit klänning och hans fru har jag inte sett sen förra vinter, däremot har jag hört hennes & barnets skrik från lägenheten. Värt att påpeka är att GM har mer än en fru så det kan finnas fler kvinnor som sitter i samma sits.

GM bedriver dessutom svarthandel av lägenheter där han hyr ut dom för en engångssumma + hyra.

Om ni undrar hur jag ej kunde misstänka något, ja hur fan kan man misstänka sig en sådan sak. Skönt att han är anhållen nu iaf.
Citera
2013-12-17, 17:42
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Därför att om du mot förmodan misslyckas och du gjort något som han upptäcker, så kanske han slår ihjäl dig. Visst det är lätt för oss att tänka att det skulle gå att dra uppmärksamhet till sig genom att kasta saker genom rutan, men för den livrädda kvinnan kanske det är mer tankar som "tänk om han kommer hem tidigare" , "tänk om en granne ringer honom istället" , "vad händer om han hinner hit innan polisen" etc.
Jag antar att han inte odlar maten hemma...
Citera
2013-12-17, 17:51
  #30
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobsterpot
Var står det att det är en invandrarfamilj? Var står det att det är muslimer?
Muslim-radarn fullkomligt vrålar ut att den fått träff bara ett par rader ner i valfri artikel om det aktuell fallet.

För egen del har det gått så långt att jag alltid utgår att det är invandrare inblandade i alla typer av brott som tidningarna skriver om: Mord, våldtäkter, rån, kidnappning, misshandel...

9 gånger av 10 har mitt undermedvetna rätt, precis som i det här fallet.
Citera
2013-12-17, 17:59
  #31
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Muslimska kvinnor stter inspärrad lite överallt i vårat avlånga land.

Ofta inser dom nog inte själva att dom är frihetsberövade av sina män, säger han att dom inte ska lämmna hemmet så är det bara så.

Väldigt sällan får ju kvinnan lämmna hemmet utan maken och framförallt får hon inte arbeta utanför hemmet.

Risken är ju då att hon träffar andra karlar, eller att andra kvinnor med mera frihet lär dom dumheter.

På många orter startas det ju speciella studigrupper för kvinnor i den här situationen, där män är förbjudna i lokalerna, inye så mycket för studiernas skull utan mera för att få ut kvinnorna ur hemmet åtminstone några timmar i veckan.


Ja det kan finnas ett mörkertal på dessa inlåsningar, tycker att detta borde bli alla feministers hjärte fråga att utreda, kanske researchgruppen kan gå till botten med det här, oacceptabelt att detta händer, stackars kvinnor.
Citera
2013-12-17, 18:06
  #32
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobsterpot
Var står det att det är en invandrarfamilj?

Var står det att det är muslimer?

Att kvinnan blivit berövad sitt pass säger ju inget om nationaliteten.

Även etniska svenskar kan ha ett pass som ID-handling, det finns många som inte har körkort, som inte há något behov av annan id-handling än just sitt pass.
Ingen har påstått att det är invandrare eller muslimer, nu är det du som är fördomsfull.
Citera
2013-12-17, 18:12
  #33
Medlem
Brottslighet i Nya Malmö...

Hoppas att GP har filmat rätt hus och rätt trappuppgång:

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...kickade-nodrop

Då är det alltså Bergsgatan 30, som tippats tidigare.
__________________
Senast redigerad av Psykosomalisk 2013-12-17 kl. 18:30.
Citera
2013-12-17, 18:38
  #34
Medlem
Även om detta brott är vanligast bland muslimer så är det intressant att de värsta fallen av inlåsta kvinnor som upptäckt handlar om icke muslimer: Josef Fritz, Ariel Castro m.m. Vidriga män som låser in kvinnor finns bland båda muslimer och icke muslimer!
Citera
2013-12-17, 19:07
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Även om detta brott är vanligast bland muslimer så är det intressant att de värsta fallen av inlåsta kvinnor som upptäckt handlar om icke muslimer: Josef Fritz, Ariel Castro m.m. Vidriga män som låser in kvinnor finns bland båda muslimer och icke muslimer!

Ariel Castro? Han var även han en "rasfrämling" som, tillsammans med sina bröder, höll flera unga vita kvinnor fångna som sexslavar. Hur hade du tänkt dig att ta upp honom som exempel skulle bevisa någon slags tes?

Förövrigt heter han Josef Fritzl. Ett vidrigt fall liksom fallet Natascha Kampusch som rövades bort som barn av Wolfgang Přiklopil.
Citera
2013-12-17, 19:27
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Även om detta brott är vanligast bland muslimer så är det intressant att de värsta fallen av inlåsta kvinnor som upptäckt handlar om icke muslimer: Josef Fritz, Ariel Castro m.m. Vidriga män som låser in kvinnor finns bland båda muslimer och icke muslimer!

Hur vet du vilka brott som är de värsta? Det dom är oerhört extremt i Europa är vardagsmat i de mohammedanska länderna men där finns ingen rapportering om detta över huvud taget och inga straff heller för gubben.Inga straff utdöms för sådant här i de mohammedanska länderna.
Var lite realistisk!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback