2013-12-16, 14:36
Medlem
Jag fick telefonsamtal från ett "Furlow Capital" i Hong Kong som ville att jag skulle köpa 100 aktier i starbuck via dem. De ska va nåt finasiellt institut - ung. en liten privat bank.

De har ringt flera gånger och vill att jag ska köpa aktier för $72 vilka har ett marknadsvärde på $76 - sbux , Starbucks.

Om jag tycker att det är en bra aktie kan jag ju köpa den på marknaden men de säger sig vilja ha en långsiktig kontakt och ringer presumtiva kunder.

De vill att jag ska skicka över pengar till Bank of Communications co. LTD i kina, och tycker att det är lämpligt att hålla i aktierna i 45 till 60 dagar till att börja med.

Det låter som en bra deal, men det finns ju även risk att de blåser mig på pengar.

Skulle ni kunna komma med kommentarer. Hur stor risk är det att det är en scam?
Citera
2013-12-16, 14:42
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankbank777
Jag fick telefonsamtal från ett "Furlow Capital" i Hong Kong som ville att jag skulle köpa 100 aktier i starbuck via dem. De ska va nåt finasiellt institut - ung. en liten privat bank.

De har ringt flera gånger och vill att jag ska köpa aktier för $72 vilka har ett marknadsvärde på $76 - sbux , Starbucks.

Om jag tycker att det är en bra aktie kan jag ju köpa den på marknaden men de säger sig vilja ha en långsiktig kontakt och ringer presumtiva kunder.

De vill att jag ska skicka över pengar till Bank of Communications co. LTD i kina, och tycker att det är lämpligt att hålla i aktierna i 45 till 60 dagar till att börja med.

Det låter som en bra deal, men det finns ju även risk att de blåser mig på pengar.

Skulle ni kunna komma med kommentarer. Hur stor risk är det att det är en scam?

Kolla in filmen Boiler Room - återkom senare med vad du tycker om dealen...
Citera
2013-12-16, 14:43
Medlem
Spackelackans avatar
100% scam. Ingen seriös utländsk bank skulle ta kontakt med nya presumtiva kunder genom att ringa upp random mobiltelefoner.
Citera
2013-12-16, 15:03
Medlem
Stardragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Kolla in filmen Boiler Room - återkom senare med vad du tycker om dealen...

Låter precis som Boiler Room. En scam helt enkelt.

Bra film förövrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in