2013-12-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Då hade intelligenskvoten på arbetsplaser runt om i sverige ökat drastiskt.

Fullkomligt hjärndött svar... Du blandar ihop rasism och politik. Att driva en politisk fråga att en ställer sig kritisk till en bristfällig invandringspolitik har ju föga med rasism att göra.

Men rent generellt så har ju de med "radikala" åsikter ett lägre iq eller en personlig störning. De jag känner som delar dessa "rasistiska" åsikter så är det inga ljushuvuden direkt, oftast har de inget jobb och är stammis på bolaget.

En hård generalisering av de jag stött på som har extrema åsikter emot invandringen.

Men blanda inte samman en politisk åsikt med ras fientlighet. Då är det du som kvalar in med lägre intelligensen.
Senast redigerad av Sinclaire 2013-12-16 kl. 15:22.
Citera
2013-12-16, 15:56
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Fullkomligt hjärndött svar... Du blandar ihop rasism och politik. Att driva en politisk fråga att en ställer sig kritisk till en bristfällig invandringspolitik har ju föga med rasism att göra.

Men rent generellt så har ju de med "radikala" åsikter ett lägre iq eller en personlig störning. De jag känner som delar dessa "rasistiska" åsikter så är det inga ljushuvuden direkt, oftast har de inget jobb och är stammis på bolaget.

En hård generalisering av de jag stött på som har extrema åsikter emot invandringen.

Men blanda inte samman en politisk åsikt med ras fientlighet. Då är det du som kvalar in med lägre intelligensen.

De du känner med dessa "radikala åsikter", röstar inte de SD? Du säger ju själv att de har lägre IQ.

Om svaret är ja så hoppas jag du efter lite klurande ändå kan förstå min poäng.

Jag blandar inte ihop rasism och politik, jag bara vägrar blunda för kopplingarna däremellan.
Citera
2013-12-16, 15:59
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Nej ditt rövhål.
Jag menar att rasister ligger under snittintelligens och därmed ökar snittet.
Definera "rasist".
Citera
2013-12-16, 16:21
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Definera "rasist".

Ordet är redan definierat.

Här kan du läsa om rasism
http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
www.ne.se/rasism‎
sv.wiktionary.org/wiki/rasist
Citera
2013-12-16, 16:33
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ordet är redan definierat.

Här kan du läsa om rasism
http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism
www.ne.se/rasism‎
sv.wiktionary.org/wiki/rasist
Syftade mest på din definition av det. Finns många olika tolkningar av "rasism", och "rasism" har idag helt vattnats ur och tappat betydelse, därav brukar jag fråga den som använder sig av "rasism" vilken form av "rasism" denne menar.
Citera
2013-12-16, 16:51
Medlem
Tänk att förstockade personer med lite lägre IQ än normalt lyckas förstöra diskussionen i nästan de flesta trådar. Är det ett sätt att hävda sig?
Citera
2013-12-16, 19:19
Medlem
Det är kul att leka med tanken, vem vill bo i ett liberalt samhälle liksom?

Ponera att 20% av sveriges befolkning plötsligt en dag vaknade upp och tänkte "om inte landet ska styras efter mina åsikter så ska det inte heller existera." Att dom alla sjukskriver sig och helt enkelt vägrar att arbeta eller bidra med något som helst till Sveriges välfärd.

Hur lång tid hade det tagit innan den svenska välfärden var totalt urholkad?

Det hade varit kul att se alla sveriges liberaler stå förtvivlade på gatorna och undra vad som hände med deras pensioner och besparingar som plötsligt försvunnit (oops). Det hade varit kul att se alla dessa liberaler bli av med allt som dom arbetat för, allt som dom lever för.

Vad är en liberal utan sitt hus, bil, TV etc ? Inget.
Citera
2013-12-17, 13:46
Medlem
Europes avatar
Jag tror det skulle bli effektivt medel att bekämpa åsiktsförtrycket, förutsatt att det ska omfatta alla som är trötta på bristen på yttrandefrihet och bristen på frihet från lögnaktig politisk propaganda finansierad av skattemedel, inte enbart alla som definierar som som "sverigedemokrater". Många av oss som t.o.m. tänker rösta på SD i valet 2014 är inga frälsta partigängare, utan väljer det mindre dåliga alternativet framför det katastrofala.

Edit: Jag misstänker även att folk generellt föredrar att öppet delta i manifesterandet av en sakfråga, än att de vill agera öppet som anhängare av ett visst politiskt parti, även om de t.o.m. är anhängare av detta parti. Förmodligen extra mycket när det gäller SD, men jag tror det gäller även för andra partier.
Senast redigerad av Europe 2013-12-17 kl. 13:50. Anledning: Edit
Citera
2013-12-17, 16:40
Medlem
Citat:
Nej ditt rövhål.
Jag menar att rasister ligger under snittintelligens och därmed ökar snittet.

http://www.sciencedaily.com/releases/2013/08/130811005342.htm

Du har jävligt fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här