2013-12-16, 13:32
Medlem
Ponera att alla SD:are (och övrigt folk som är emot den rådande invandringspolitiken) bestämde sig för att samtidigt sjukskriva sig en vecka? Hur hade Sveriges ekonomi påverkats?

Den svenska ekonomin är ett sjunkande skepp, tänk om alla dessa människor plötsligt vaknade upp ur sin passiva dvala med lite stake. Tänk om målet istället blev att försvåra situationen för alla liberaler och kulturmarxister så mycket som möjligt och därmed knäcka dom.

Om Sverige kollapsar idag eller imorgon spelar ingen roll, allt kommer fortfarande förr eller senare att kollapsa. Det är lite kul att leka med tanken, vet att Judarna i Nazityskland bojkottade en massa nazistiska företag som fick dåtidens politiker att skaka av vrede.

Tänk om alla dessa människor hade totalt bojkottat Aftonbladet, SVT och allt annat skit. Hur lång tid hade det tagit innan dessa hade varit tvugna att lägga ner sin verksamhet.

Som sagt, en rolig tanke bara.
Citera
2013-12-16, 13:35
Medlem
Först och främst så måste du nog förklara vad du menar med "folk som är emot den rådande invandringspolitiken". Uppenbarligen räknar du inte med mig där eftersom jag är liberal, trots att jag varken är kulturmarxist eller tycker att invandringspolitiken fungerar väl. Så vilka menar du?
Citera
2013-12-16, 13:37
Medlem
Ducken11s avatar
Då hade intelligenskvoten på arbetsplaser runt om i sverige ökat drastiskt.
Citera
2013-12-16, 13:46
Medlem
tardudenipruttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11

hur menar du då?? att en invandrare är smartare än en svensk?
Citera
2013-12-16, 14:06
Medlem
Citat:
Nej ditt rövhål.
Jag menar att rasister ligger under snittintelligens och därmed ökar snittet.

Det där kan du omöjligen ha belägg för.
Citera
2013-12-16, 14:13
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivander
Det där kan du omöjligen ha belägg för.

http://www.metro.se/nyheter/rasism-hor-ihop-med-lag-intelligens-visar-forskning/EVHlbc!xAOgdFBZbgrE/
Citera
2013-12-16, 14:17
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Så alla andra länder i Europa är dummare eftersom de inte ens i närheten har en lika generös invandringspolitik som oss? Är det det du påstår? Finnar, norrmän, islänningar, österrikare, tyskar och schweizare är alltså dummare än oss svenskar?

Herre jistanes...
Citera
2013-12-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Så alla andra länder i Europa är dummare eftersom de inte ens i närheten har en lika generös invandringspolitik som oss? Är det det du påstår? Finnar, norrmän, islänningar, österrikare, tyskar och schweizare är alltså dummare än oss svenskar?

Herre jistanes...
Det är ett logiskt felslut. Självfallet finns det fler parametrar som kan inverka.

Sedan så kan det tyckas att vara en liten detalj, men det är faktiskt en stor skillnad mellan att alla har ett lägre IQ och att det generella snittet har ett lägre IQ.

Rasister må alltså ha ett lägre IQ som grupp rent generellt, men det finns givetvis individuella undantag.

Han påstår alltså inte att t.ex. finnar skulle ha ett lägre IQ. Inte heller påstår han att alla rasister skulle ha ett lägre IQ. Däremot påstår han att rasister som grupp rent generellt har ett lägre IQ.

Om man däremot vill ha en arbetsplats med ett högt IQ så vore det effektivaste nog att mäta IQ istället för att gå efter bakgrund. Men nu går ju scenariot ut på att gruppen självmant skulle lämna arbetsplatsen, så konsekvensen hade sannolikt blivit en generell ökning av det genomsnittliga IQ:t
Senast redigerad av Daudodidi 2013-12-16 kl. 14:30.
Citera
2013-12-16, 14:34
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Rasister må alltså ha ett lägre IQ som grupp rent generellt
Det håller jag med om, men TS frågeställning rörde ju inte enbart rasister utan även de som är kritiska till den rådande invandringspolitiken (vilket jag tror Sveriges halva befolkning är, drygt).
Citat:
Ponera att alla SD:are (och övrigt folk som är emot den rådande invandringspolitiken) bestämde sig för att samtidigt sjukskriva sig en vecka? Hur hade Sveriges ekonomi påverkats?
Citera
2013-12-16, 14:36
Bannlyst
Då hade troligtvis många fått sparken och svensk ekonomi hade knappt berörts i det hela. Precis som att om vi sparkade ut varenda invandrare hade vår ekonomi stått lika.
Citera
2013-12-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Det håller jag med om, men TS frågeställning rörde ju inte enbart rasister utan även de som är kritiska till den rådande invandringspolitiken (vilket jag tror Sveriges halva befolkning är, drygt).
Exakt, men TS exkluderade liberaler från gruppen som skulle lämna arbetsplatsen. Eftersom liberalerna enl. undersökningarna hade lite högre IQ så måste det rimligtvis innebära att snittet hade ökat en aning.

Att jag använde just ordet "rasister" var för att detta var det som diskuterades i inlägget jag svarade på
Senast redigerad av Daudodidi 2013-12-16 kl. 14:43.
Citera
2013-12-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Då hade troligtvis många fått sparken och svensk ekonomi hade knappt berörts i det hela. Precis som att om vi sparkade ut varenda invandrare hade vår ekonomi stått lika.

Hur fan tänkte du nu? Sparka en fast anställd som sjukskriver sig går inte.
Att ta bort en kostnad på flera hundra miljarder årligen påverkar inte vår ekonomi?

Du är en riktigt smart människa, du kanske skulle bli politiker om du inte redan är det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in