Hej kära Flashbackare!
Julen i år ska firas med några kära vänner, en av kvällens många planerade moment är den ärofyllda shottävlingen. Den går ut på att alla i förväg ska ha fnulat ut en shot med jultema, alla smakar på allas och den bästa vinner äran. Äran kanske i sig inte verkar som mycket, men detta är något som av tradition ger olika fördelar utmed det kommande året.
Förra året kom jag på en bitter andraplats med en egenkryddad vanilj, kanel, kryddnejlika och kryddpepparkorns vodka. I år har jag inte tid kvar att krydda något eget, men måste fortfarande hitta på något som sopar skiter ur de andras shots...
Det är här jag behöver er hjälp. Jag har en fatal idétorka och behöver en bra skjuts på vägen! Reglerna är få, men det ska vara en shot (alltså inte en drink), den måste vara kopplad till julen på något sätt (kan vara en väldigt långsökt koppling) och man får inte använda sig av någon redan befintlig välkänd shot (modifikationer tillåtet) och självklart bedöms även utseendet!
Så, kom med alla förslag ni kan komma på! varma som kalla shots, kryddiga som söta, bring it on!