2013-12-16, 01:15
Bannlyst
Man ser ju ofta feministiska kvinnor som från vänstra kanten och det man märker är att de allra flesta i princip enbart har vita svenska vänner, eller partners? Det förespråkas mångkultur hit o dit men är det verkligen så i praktiken ? Själv så upplever jag (som 2:a generationens MENA-invandrare) att vänsterkvinnor tenderar att vara de största hycklarna =)

Tjejer som är mer i mitten eller åt högerhållet är mer ärliga på den punkten. So what's the deal ? Ärligt talat så respekterar jag SvP-anhängare mer som står för sina egentliga åsikter/sätt att se på saker än dessa hycklare
Citera
2013-12-16, 01:22
Bannlyst
för att dom bor på reservatet söder. här gillar alla invandringen. men ingen tycks gilla invandringen så mycket att man vill bo med invandrare. hyckleri maximus säger jag.

själv har jag valt att bo på söder för att jag vill bo tryggt bland svenskar. låg kriminalitet, låg risk att utsättas för brott. lugnt och skönt.

men jag vet att feministerna som bor här säger att dom älskar invandring. vet inte varför dom säger så, eftersom dom valt att bosätta sig på kritvita söder. men allt är inte logiskt här i världen.
Citera
2013-12-16, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
för att dom bor på reservatet söder. här gillar alla invandringen. men ingen tycks gilla invandringen så mycket att man vill bo med invandrare. hyckleri maximus säger jag.

själv har jag valt att bo på söder för att jag vill bo tryggt bland svenskar. låg kriminalitet, låg risk att utsättas för brott. lugnt och skönt.

men jag vet att feministerna som bor här säger att dom älskar invandring. vet inte varför dom säger så, eftersom dom valt att bosätta sig på kritvita söder. men allt är inte logiskt här i världen.

Jag menar det =) jag bor i en av stockholms norra förorter men några politiskt aktiva feminister som är boende i området har jag aldrig sett. Samma i andra förorter jag har besökt och det är som du säger, man ser dessa främst på söder. Har sett många i Hästersten/Telefonplan osv
Citera
2013-12-16, 02:07
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Nå, om detta stämmer har jag äntligen hittat något positivt hos feminister. Det verkar finnas lite omdöme i alla fall bakom pannbenet.
Citera
2013-12-16, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic

Feminister gillar invandring, ja men de gillar inte invandrare. Om vi ser till de invandrare som syns i medierna så har de sålt sig och totalt tagit avstånd från sin kultur för att bli accepterade i de svenska vänsterkretsarna. Det är inte normalt beteende. Gemene invandrare är frispråkig och rolig vilket en feminist omöjligt klarar av.

För egen del ogillar jag invandring då det drabbar oss ekonomiskt men jag gillar utlänningar och invandrare då det alltid är befriande att lyssna till människor som levt åtskilda från den svenska åsiktsdiktaturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in