2013-12-15, 23:11
Medlem
Har nyligen köpt en 120gb ssd. Funderar vad man ska lägga på den. Först blir det Windows 8.1, självklarhet. Men vad mer ska man lägga som gör stor skillnad? Spelar WoW några FPS-spel och dylikt. WoW är ju ganska stort så Windows 8.1 + WoW och hela disken är nästan fylld, är det värt det? Eller kanske någon mediaspelare? Ja vad har ni på er SSD? Webbläsare?
Citera
2013-12-15, 23:14
Medlem
hashish-boys avatar
Ta saker du använder dagligen eller som du tycker tar för lång tid att packa upp.
Citera
2013-12-16, 00:06
Medlem
Som min polare sa: Visst är det soft om man lägger WoW på SSD och det laddas mycket snabbare, men när du ska till exempel in i bg's eller instances / raids så kommer du ändå behöva vänta på att alla andra ska komma in ..

Men som sagt, lägg in sånt du använder mest, jag hade ändå lagt in WoW och andra spel jag spelar mest.
Citera
2013-12-16, 00:06
Medlem
FooFighterss avatar
Webläsare och program/spel som du använder mycket.
Citera
2013-12-16, 21:06
Medlem
TorrentLovers avatar
OS + spel.
Citera
2013-12-17, 01:45
Medlem
Lhukinens avatar
Jag anser att os och program du använder dagligen skall sitta på ssd:n. Ditt favoritspel kanske? Du kan ju annars lägga lite mer krävande program på ssdn även om du inte använder dem dagligen.
Citera
2013-12-17, 10:01
Medlem
Skadat godss avatar
Använd SSDn som en vanlig disk. Mao, se alltid till att den alltid har minst 20-25GB ledigt utrymme, annars trivs inte systemet optimalt. Musik, video/film, downloads och annan ren lagring har du givetvis på annan enhet.
Citera
2013-12-17, 10:09
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
...
se alltid till att den alltid har minst 20-25GB ledigt utrymme, annars trivs inte systemet optimalt.
...
Varför?
Citera
2013-12-17, 10:26
Medlem
piovs avatar
Brukar installera om windows varannan månad ungefär av någon anledning. (hjärnspöken mest troligt)

Win 7
Drivisar och små program (vlc, spotify, chrome, skype osv.)
Det spelet jag spelar mest. (I mitt fall dota2)

Annars lägger jag allt på D:
Citera
2013-12-17, 23:10
Medlem
Latoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Varför?

Trim och Garbage Cleaning antar jag.
Citera
2013-12-18, 09:48
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Varför?
För att Windows ska få plats att röra sig i kostymen, detta gäller oavsett OS-media såklart.
Citera
2013-12-23, 00:50
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piov
Brukar installera om windows varannan månad ungefär av någon anledning. (hjärnspöken mest troligt)

Win 7
Drivisar och små program (vlc, spotify, chrome, skype osv.)
Det spelet jag spelar mest. (I mitt fall dota2)

Annars lägger jag allt på D:
Du behöver ett backupprogram, helt klart Så "nyinstallerar" du sedan ditt Win inkl alla program på 15 minuter och behöver endast uppdatera systemet efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in