2013-12-17, 03:16
Medlem
Prio4s avatar
Sämsta programmet jag sett med herrarna. Nä, dammar av några gamla High Chaparall för att inte få en allt för besk eftersmak.
Citera
2013-12-17, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retlifeffak
nej han sitter inne då han körde utan kk

Säkert? Han langar alkohol till Karlstads tonåringar och främst studenter då han bor på Kronoparken där campus ligger. Var på nollningsfest i början av hösten och han var där och erbjöd både skjuts och alkohol.

Men detta kanske var nyligen?
Citera
2013-12-17, 12:53
Medlem
pimmetjes avatar
Nja nej det var inget vidare dethär. Synd, för jag hade verkligen sett fram emot det. Har i princip inte sett något nytt av FF senaste åren (egentligen knappt sedan Boston tea party) men lyssnar slaviskt på deras podcast. Tänkte iaf att det kunde bli kul! Men som sagt, det var väldigt pinsamt. Speciellt Fabio som kändes helt fel (och har han blivit SÄMRE på engelska eller brer han bara på sin accent?) och alla konstiga prisutdelningar. Måste erkänna att jag tyckte att Filips kuk-video var ganska rolig, jag hade inte tänkt så mycket på hans besatthet av kukar haha.

Hade det inte varit bättre att köra en 2 timmars "best of"? En vanlig jävla klipp-show. Jag tror att det hade varit roligare.
Citera
2013-12-17, 17:01
Medlem
Blondinen Nina matar alltså sina hundar med choklad som är rena giftet för de, idiot
Hon vann för hon var väll den enda som var där av de nominerade, hur jävla torr som helst
Citera
2013-12-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Ni som klagar på upplägg, iscensättning, budget och produktionen som helhet:

Filip och Fredrik har de senaste åren, eller rättare större delen av karriären, förlitat sig på "naturliga situationer". Det är ingen tillfällighet att hela upplägget på galan kändes stelt och billigt. Är helt övertygad om att de hade kunnat göra en mer välregisserad "gala" om de så hade önskat.

De använder sig av ett helt annat narrativt upplägg än vad vi är vana vid, och det är exakt detta som gör duon unik i svensk TV. Vill ni se en välregisserad, bekväm och 100% manusbaserad gala, kolla på Agnetas Nyårskarameller eller en av de aldrig försvinnande idrottsgalorna.

Exakt. Filip och Fredrik hänger i mångt och mycket kvar vid 1990-tals- mentaliteten om att "de som fattar fattar".

Gav upp F och F för något halvår sedan eftersom mångkulturpropagandan stog mig upp i halsen. Har sedan dess hittat tillbaka till dom lite grann och den här galan var en ok tillbakablick tycker jag.
Ser fram emot deras nya program där de åter ska resa runt i USA. Roligast under galan var lätt deras promotion-video från tiden då de arbetade för Agneta Sjödin.
Citera
2013-12-18, 00:45
Medlem
Hjortronsylts avatar
Det här är anledningen till att jag nu för tiden endast följer deras Podcast och helt skiter i TV-produktionerna.
Kolla in galan på Play nu i efterhand men blev besviken. Innehållslöst. Jag förstår många av greppen de använde, som lokalen och Fabio, inget ont i det men jag ville ha mer återblickar och mer reflektioner. Inte utdelande av gamla brödrostar till de "profiler" de lyckats övertala att dyka upp. Är dessutom mycket mer intresserad av FoF än av alla deras gäster. Det bästa inslaget i mina ögon var de klipp som visades i samband med Gårdingers del och reaktionerna efteråt (även om förhudsdiskussionen tilläts gå alldeles för långt).

Deras absolut bästa program är fortfarande Grattis Världen som hade en perfekt mix av mycket FoF-tid samt korta inslag med intressanta företelelser eller personer som de träffar på vägen.
Citera
2013-12-18, 04:11
Bannlyst
Har inte sett denna ännu! Var det en bra roast de körde på F&F?!
Citera
2013-12-18, 04:44
Medlem
Spoons79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
Har inte sett denna ännu! Var det en bra roast de körde på F&F?!

Nej, totalt värdelöst, men kika du om du vill och bedöm själv.
Citera
2013-12-18, 06:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spoons79
Nej, totalt värdelöst, men kika du om du vill och bedöm själv.

Såg precis klart, håller med. Värdelöst. Varför kunde de inte bara göra ett rejält 10årsfirande?
Och varför la de inte ner mer tid på att planera och sätta bättre struktur på skiten? Noll finess.
Senast redigerad av Teru 2013-12-18 kl. 06:36.
Citera
2013-12-18, 12:00
Medlem
woaaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
Såg precis klart, håller med. Värdelöst. Varför kunde de inte bara göra ett rejält 10årsfirande?
Och varför la de inte ner mer tid på att planera och sätta bättre struktur på skiten? Noll finess.

Deras filosofi är ju att allt ska vara löst och ledigt, inte alltid det slår bra med dom ambitionerna tyvärr.
Citera
2013-12-18, 19:37
Medlem
Gambinas avatar
Känns mer som att dom stal tid från DB Shenkers trevliga julfest än ett riktigt 10 års jubileum (känns som att många där inte ens gillar dom). Nåväl. Dom har blivit äldre och ville väl suga ut en sista slant ur mediavärlden. Gillar dom som personer och vad dom gjorde med High Chaparall och Grattis världen, sen dom började med TV-studios och publiker har det bara gått neråt.
Citera
2013-12-19, 08:22
Medlem
ja, nu när man tänker lite på vad de har gjort så var ju helt klart Grattis Världen och High Chaparall enastående produktioner. Jämför bara det med t.ex "vem kan slå filip & fredrik"

Första vändorna av 100 höjdare var jävligt bra också. Kul med alla gamla konstiga klipp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in