• 1
  • 2
2013-12-16, 15:00
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayney
Okej, ska testa det när jag kommer hem ikväll.

Problemet kom direkt när jag installerade Mavericks, så jag formaterade datorn, datorn fungerade då bra i någon timme tills jag installerade Mavericks, under själva installationen så fick jag felmedelandet.

Ok, Mavericks har bråkat med många användare faktiskt.

Se till att du har kopior på alla filer du vill ha kvar på hårddisken innan du installerar om. Foton, musik och allt annat du inte vill bli av med!
Citera
2013-12-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ok, Mavericks har bråkat med många användare faktiskt.

Se till att du har kopior på alla filer du vill ha kvar på hårddisken innan du installerar om. Foton, musik och allt annat du inte vill bli av med!

Installerade precis om Mavericks. Var och tränade under tiden, och när jag kom tillbaka så var datorn igång med ett felmeddelande och frågade om jag ville rapportera det, så samma sak ändå alltså...

En polare spillde en cidern över datorn för ett år sedan. Lämnade då in den och de bytte ut tangentbord och styrplattan, de kollade igenom datorn men sa att ingen elektronik var skadad, kanske dom missade nåt och att det är orsaken? Är ju dock konstigt att det kom precis när jag installerade Mavericks, kan det vara så att det är ett mer krävande OS X och att det kanske är därför det strular?
Citera
2013-12-19, 00:27
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Installerade precis om Mavericks. Var och tränade under tiden, och när jag kom tillbaka så var datorn igång med ett felmeddelande och frågade om jag ville rapportera det, så samma sak ändå alltså...

En polare spillde en cidern över datorn för ett år sedan. Lämnade då in den och de bytte ut tangentbord och styrplattan, de kollade igenom datorn men sa att ingen elektronik var skadad, kanske dom missade nåt och att det är orsaken? Är ju dock konstigt att det kom precis när jag installerade Mavericks, kan det vara så att det är ett mer krävande OS X och att det kanske är därför det strular?

Raderade du hårddisken innan du installerade om?
Citera
2013-12-19, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Raderade du hårddisken innan du installerade om?

Första gången gjorde jag det, denna gång installerade jag dock bara om Mavericks.
Citera
2013-12-19, 15:13
Medlem
Om problemet kvarstår efter en formatering så lär det vara hårdvara.
Har du några externa enheter inkopplade?
Om inte så kör Apple Hardware Test
Citera
2013-12-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Om problemet kvarstår efter en formatering så lär det vara hårdvara.
Har du några externa enheter inkopplade?
Om inte så kör Apple Hardware Test

Gjorde ett sådant test av minnet (utökat test), finns det något mer test jag bör göra?
Citera
2014-01-24, 13:07
Medlem
Har fortfarande samma problem så tänkte formatera om datorn och köra ett tag med ett gammalt OSX för att se om det hjälper.

När jag formaterar datorn får jag ett väldigt gammalt OSX, går det på något sätt att uppdatera till näst senaste OSX (Mountain Lion)?
Citera
2014-01-24, 13:12
Medlem
Citat:
Har fortfarande samma problem så tänkte formatera om datorn och köra ett tag med ett gammalt OSX för att se om det hjälper.

När jag formaterar datorn får jag ett väldigt gammalt OSX, går det på något sätt att uppdatera till näst senaste OSX (Mountain Lion)?
Ja, men du måste köpa en kod från Apple Store som du sedan löser in i Mac App Store:

http://store.apple.com/se/product/D6...-mountain-lion

Nu vet jag inte vad du menar med ett väldigt gammalt OS X, du behöver i alla fall 10.6.8 eller senare för att kunna använda Mac App Store.
Citera
2014-01-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Ja, men du måste köpa en kod från Apple Store som du sedan löser in i Mac App Store:

http://store.apple.com/se/product/D6...-mountain-lion

Nu vet jag inte vad du menar med ett väldigt gammalt OS X, du behöver i alla fall 10.6.8 eller senare för att kunna använda Mac App Store.

Okej, tack för svaret! Det är tillräckligt nytt för app store iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in