Citat:
Ursprungligen postat av
gnarles
Head and Shoulders schampoo. Tog tre dagar för mig. Helt eksemfri för första gången på många år. Hoppas ni som lider av detta gissel blir hjälpta av mitt tips. Nästan för enkelt. Har det nämnts tidigare i tråden eller i andra relaterade trådar? Ber om ursäkt om så är fallet. Funkade för mig iallafall och hoppas det kan hjälpa andra.
Head and Shoulders funkar absolut inte på mig. Nästan framkallar ännu mer mjäll, tyvärr. Nej jag tror på med naturliga hjälpmedel, som ACV. Det ska testas nu. Kör med Zeta ACV från Ica just nu, men ska beställa Bragg, som verkar vara det bästa. Ska även testa att skippa alla mejeriprodukter och dra ner på sockret (godis,juice,läsk) LCHF diet verkar ju med vara bra.
Man har lidit av Seborré några år nu, men man har väl förnekat det. Nu är jag trött på skiten, eftersom den totalt förstör min vardag och går på mina nerver :/
Vad tror ni om att beställa via den här sidan?
http://www.vitacost.com/bragg-organi...gar-32-fl-oz-1
Jag har även eksem, flagnor och mjäll i hårbotten såklart, så jag skulle absolut uppskatta om ni kunde rekommendera det bästa Mjukgörandet (Shampo) eller liknande för det.
Skönt att man inte är ensam i detta helvete.
Tacksam för alla tips och råd!