• 2
  • 3
2014-06-21, 17:23
Medlem
Head and Shoulders schampoo. Tog tre dagar för mig. Helt eksemfri för första gången på många år. Hoppas ni som lider av detta gissel blir hjälpta av mitt tips. Nästan för enkelt. Har det nämnts tidigare i tråden eller i andra relaterade trådar? Ber om ursäkt om så är fallet. Funkade för mig iallafall och hoppas det kan hjälpa andra.
Citera
2014-06-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnarles
Head and Shoulders schampoo. Tog tre dagar för mig. Helt eksemfri för första gången på många år. Hoppas ni som lider av detta gissel blir hjälpta av mitt tips. Nästan för enkelt. Har det nämnts tidigare i tråden eller i andra relaterade trådar? Ber om ursäkt om så är fallet. Funkade för mig iallafall och hoppas det kan hjälpa andra.

Head and Shoulders funkar absolut inte på mig. Nästan framkallar ännu mer mjäll, tyvärr. Nej jag tror på med naturliga hjälpmedel, som ACV. Det ska testas nu. Kör med Zeta ACV från Ica just nu, men ska beställa Bragg, som verkar vara det bästa. Ska även testa att skippa alla mejeriprodukter och dra ner på sockret (godis,juice,läsk) LCHF diet verkar ju med vara bra.

Man har lidit av Seborré några år nu, men man har väl förnekat det. Nu är jag trött på skiten, eftersom den totalt förstör min vardag och går på mina nerver :/

Vad tror ni om att beställa via den här sidan?
http://www.vitacost.com/bragg-organi...gar-32-fl-oz-1

Jag har även eksem, flagnor och mjäll i hårbotten såklart, så jag skulle absolut uppskatta om ni kunde rekommendera det bästa Mjukgörandet (Shampo) eller liknande för det.

Skönt att man inte är ensam i detta helvete.
Tacksam för alla tips och råd!
Citera
2014-08-31, 07:41
Medlem
Finns det nån update? Hur har det gått för er som provade AVC? Hjälpte det? Tacksam för svar!
Citera
2014-09-01, 11:02
Medlem
henki420s avatar
Det försvinner inte permanent, men det blossar upp mer sällan. När det händer använder jag kokosolja med bikarbonat. Det mildras direkt.
Citera
2014-09-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det försvinner inte permanent, men det blossar upp mer sällan. När det händer använder jag kokosolja med bikarbonat. Det mildras direkt.

Hur gör du då? Hur mycket kokosolja och bikarbonat blandar du? Hur smörjer du in? Hela ansiktet eller där det är som värst? Hur ofta? Tacksam för svar!
Citera
2014-09-05, 12:12
Medlem
henki420s avatar
Jag blandar ungefär 50/50, det är väldigt drygt. Smörjer in där det rodnat.

Här är en tråd om det. http://curezone.com/forums/am.asp?i=1803996

Nyckelorden är seborrheic dermatitis coconut oil baking soda
Citera
2014-09-06, 13:03
Medlem
Provade kokosolja med bikarbonat, det började svida jätte mycket och väldigt frätande känsla. Var tvungen och tvätta av det efter cirka 40 min. Det kändes inte som det hjälpte så mycket, snarare tvärtom irriterande svidande känsla... men tack ändå för tipset! Äppelcidervinäger hjälper sisådär, känns inte lika torrt längre men de röda fläckarna och eksemkliande och svidande känslan är kvar... Har en kräm som innehåller kortison som brukar hjälpa men vill inte alls använda den för mycket!
Citera
2016-03-06, 15:21
Medlem
Jag har haft problem med mjälleksem i ansiktet i många år och provat de flesta preparat, ändrade levnadsvanor, solning e.t.c. Inget har fungerat speciellt bra.

För några månader sedan upptäckte jag Dexem creme (finns på apoteket) vilket är en kortisonfri salva som är baserad på Aloe-Vera extrakt. Jag applicerar den 1-2 ggr per vecka och mina eksem är helt och hållet borta. Jag hoppas mina erfarenheter kan hjälpa någon
Citera
2016-11-11, 10:17
Medlem
En fråga. Jag har sebboriskt eksem i ansiktet främst och smörjer med kortison med svampdödande när det är som värst och det hjälper och tar bort ALLT. Men mellan alla "anfall" är jag väldigt torr i ansiktet och undrar om det finns nogon mjukgörande lotion jag kan använda i ansiktet som inte förvärrar eksemet?
Citera
2016-11-11, 19:02
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
En fråga. Jag har sebboriskt eksem i ansiktet främst och smörjer med kortison med svampdödande när det är som värst och det hjälper och tar bort ALLT. Men mellan alla "anfall" är jag väldigt torr i ansiktet och undrar om det finns nogon mjukgörande lotion jag kan använda i ansiktet som inte förvärrar eksemet?

Jag tycker den här fungerar riktigt bra, otrolig dryg och känns inte fet på huden.
Rozaderm Moisturizing Cream:
http://www.apotea.se/rozaderm-moisturizing-cream-100-g
Citera
2024-11-04, 15:13
Medlem
Jag är verkligen tacksam för att jag hittade det här forumet! Jag provade att använda äppelcidervinäger, som rekommenderades tidigare i tråden, och jag måste säga att mitt seborriska eksem nästan har försvunnit helt efter de första två veckorna. Jag gör precis som någon föreslog här: tar en kork ACV och blandar med ett fullt glas vatten, både morgon och kväll. Dessutom sprayar jag en blandning av 50% ACV och 50% vatten på en bomullspad och applicerar det på de drabbade områdena, också morgon och kväll. Nu, efter ungefär en månad, behöver jag bara göra detta en gång om dagen för att hålla eksemet i schack och förhindra att det kommer tillbaka.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in