Har skaffat Norton igen efter att ha varit utan i ett halvår och rensade precis datorn för att bli av med all skit. Något som däremot stannade kvar var "annonstilläggen" (i brist på bättre ord) i webbläsarna, som för övrigt inte går att ta bort för hand.
Jag tänkte då ominstallera dem (Chrome och IE) i hopp om att bli av med alla pop-ups som hoppar upp så fort jag tillåter pop-ups på en hemsida. Jag antar att Chrome kommer fungera utmärkt att ta bort, men skulle försöka ta bort IE och kan verkligen inte hitta var man skulle kunna göra detta. Har googlat och sökt igenom här och verkar inte som om någon annan har problem med detta. Därför skulle jag tacksamt ta emot hjälp om hur man tar bort Internet Explorer från Windows 8? Om det går då...
Och jag vet att IE inte är något vidare, det tycker även jag, men den kan blockera absolut alla pop-ups, vilket inte Chrome kan. Sen så kan jag lite om datorer, men inte alltför mycket, så svara gärna lite mindre komplicerat om någon tänkt göra det.
Det här är mitt allra första inlägg här på Flashback, så hacka inte på mig om jag tog fel forum! Var lite osäker på vilket jag skulle ta