2013-12-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Var på plats och såg händelsen. Två skott med 2 sekunders fördröjning. Offret såg ut vara runt 25, skrek och sprang upp på Drottningsgatan och föll ihop utanför h&m, efter att ha blivit skjuten vid kyrkan. Gärningsmannen tog fart mot slottet, sen vet jag inte vart han svängde av. Förmodligen någongång innan slottet då polisen spärrat av runt bron. Måste berömma deras jobb, hann knappt reagera innan de spärrat av runt central delarna. Förmodligen sett detta komma. Offret fick en filt över sig och blev snabbt inkörd i ambulansen. Fanns tre ambulanser på plats, en enorm folkmassa och en hel del radiobilar.
Garanterat bc's svar mot romano.

Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Hur såg offret ut ?

Såg nu att beskrivningen inte kom med..
Hade svårt tyda offrets ursprung, dock ej svensk. Gärningsmannen var riktigt vass med fötterna, hann inte tyda hans utseende, men svartklädd.
Senast redigerad av SirFrankLucas 2013-12-14 kl. 17:49.
Citera
2013-12-14, 17:53
Bannlyst
Örebro - nya gbg. kul.
Citera
2013-12-14, 17:54
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Lite skrämmande att de skjuter folk till höger och vänster, kan ju inte ta länge innan någon oskyldig blir träffad... Får snart ta och köpa kevlar
Citera
2013-12-14, 18:03
Medlem
Cradleoffilths avatar
Verkligen mitt inne i staden. Kan detta verkligen ha varit planerat? Att bli skjuten i magen måste vara riktigt jobbigt, så mycket som kan gå galet med de inre organen...

Är det mycket gågator inne i centrum eller är det trafik överallt? Känns ju som det vore riskabelt att fly till fots mitt inne i centrum, butiker, hotell och restauranger med folk överallt?

Är det underligt att gm inte droppar vapnet? Lär ju vara jobbigt att springa med det? Fast om det var en impulsgrej och vapnet är fullt av fingeravtryck så...

Vad är det för storlek på de här gängen, pratar man tre siffror eller är det mer åt det tvåsiffriga hållet?
Citera
2013-12-14, 18:04
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Såg nu att beskrivningen inte kom med..
Hade svårt tyda offrets ursprung, dock ej svensk. Gärningsmannen var riktigt vass med fötterna, hann inte tyda hans utseende, men svartklädd.

Kanske någon som sysslar med någon form av idrott då?
Citera
2013-12-14, 18:07
Medlem
reedtowers avatar
Det är nog dags för rikskrim att hjälpa till lite överlag i Örebro mot gängstrukturer.
Citera
2013-12-14, 18:08
Medlem
Jag läste att snubben sprang mot slottet, skulle inte förvåna mig ett dugg om han slängt vapnet i vattnet nånstans där.
Citera
2013-12-14, 18:13
Medlem
Det är högst sannolikt att detta var en impulshandling med tanke på location och klockslag.
Citera
2013-12-14, 18:19
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Det är högst sannolikt att detta var en impulshandling med tanke på location och klockslag.
Läskigt om de stryker omkring på gatorna med vapen, och börjar skjuta som dårar om de ser varandra ...
Citera
2013-12-14, 18:21
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadegorelse
Jag läste att snubben sprang mot slottet, skulle inte förvåna mig ett dugg om han slängt vapnet i vattnet nånstans där.
Mycket möjligt.
Och om det var BC som stod för dagens skjutning, kanske han fortsatte till Plaza.
Citera
2013-12-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Jo känns ju inte gäng att under en julhandel med alla ev vittnen, chansen att bli övermanad som ensam gm mm bor mycke psykisk sjuka människor i Örebro, så en ensam psykiskt sjuk människa som passar på då Örebro kumla Karlskoga vart uppmärksamat o han ser sin chans att vara en del i allt, (trodde de kunde hänt något igår då dani m uppträde på mitt o ditt i Karlskoga)
Citera
2013-12-14, 18:26
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadegorelse

Bara om han är dum, för enkelt att få upp ett vapen ifrån Svartån.

Citat:
Ursprungligen postat av reedtower
Det är nog dags för rikskrim att hjälpa till lite överlag i Örebro mot gängstrukturer.

Nationella insatsstyrkan ska tydligen redan befunnit sig i Örebro sen förra helgen. http://na.se/nyheter/orebro/1.230868...rkan-ar-beredd
NAs hemsida verkar bli överbelastad av denna nyhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in