2013-12-14, 09:37
Medlem
tendstickans avatar
Detta är något jag har funderat på sedan jag och en vän (jag är 21-25, han är mellan 35-40) talade om detta. Enligt honom ansåg långt i från alla att 80-talsmodet såg bra ut, speciellt inte hans manliga syn på kvinnors klädsel under 80-talet. Var modet möjligtvis lite mer nedtonat än vad det porträtteras i media idag?

Ni som var med, vad tyckte ni? Vad tycker ni såhär i efterhand? Observera att dagens mode INTE ska diskuteras här, varken på kvinnor eller män, såvida det inte används som en jämförelse mellan nu och då.
Citera
2013-12-14, 10:00
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Det media visar nu for att portrattera 80-talet ar saklart de mer extrema varianterna. Mycket barn/ungdomsklader var inte speciellt utstuderade kanske lite udda fargkombinationer och sa

Sen sa ar det klart att inte alla kladde sig enligt just den stilen heller ty pa 80-talet fanns det fortfarnande punkare, synthare, hardrockare och gamla hade fortfarande ytterrock i poplin och mammor var inte speciellt moderna alls ty detta var fore den sk modebloggen.
Citera
2013-12-14, 10:15
Bannlyst
80talet varade i 10 år.. Finns en hel del jag tycker var ganska mycket snyggare än vad som finns idag, men självklart inte allt.
Citera
2013-12-14, 10:20
Medlem
I viss mån rycker jag tidigt 90 är vidrigare
Dessa äckliga fleecejackor, t-shirts med töntiga tryck (twx t-röd för god för att kolsyra), sedan xxl flanellskjortor oavsett kroppshydda.
Citera
2013-12-14, 11:27
Medlem
pocahontas väns avatar
Yuppiemodet var väl inte helt fy skam? Iallafall inte om man tittar på American Psycho.
Citera
2013-12-14, 14:17
Medlem
tendstickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Yuppiemodet var väl inte helt fy skam? Iallafall inte om man tittar på American Psycho.

Nej jag håller med dig om att denna klädstil är ganska tilltalande, men å andra sidan är det ju relativt neutrala kläder.
Citera
2013-12-14, 19:37
Medlem
AndrewBernards avatar
Anses modet idag som snyggt?
Det beror helt på vem du frågar, samma gäller nog om 80-talets mode.
Citera
2013-12-14, 21:26
Medlem
morkfromorks avatar
Det var ju en reaktion på det sunkiga hippie och sluskkläderna, och lyckades väl

Det enda modet i modern tid som klarar en granskning
Citera
2013-12-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Det var ju en reaktion på det sunkiga hippie och sluskkläderna, och lyckades väl

Det enda modet i modern tid som klarar en granskning

Beror väll på vad du menar med modern tid. Skulle lätt kunna glida ner på stan i en svart märkeskostym från 50 talet.
Citera
2013-12-14, 22:04
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Beror väll på vad du menar med modern tid. Skulle lätt kunna glida ner på stan i en svart märkeskostym från 50 talet.

Det har du helt rätt i,

men en del kläder är inte direkt tidstypiska, och är 'alltid' rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in