• 2
  • 3
2013-12-15, 18:31
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Du kallar mig för svagbegåvad, och sedan påstår du att min födsel på något sätt skulle ha med tur att göra? Det är så efterblivet att det nästan är lite gulligt. Jag är en produkt av min far och mor och hade inte kunnat födas av några andra, precis som de är produkter av sina föräldrar och så vidare. Men du kanske tror att ett lyckohjul snurras för varje person som bestämmer vart de kommer att födas ?
Att ditt egenartade självmedvetande manifesterades i den kroppen som du kallar "din egna" är helt klart en slump.
Citera
2013-12-15, 21:09
Medlem
Paradisens avatar
Det borde helt klart vara med jämställt. Jag förstår inte alls folk som är arga på andra människor oavsett var de kommer ifrån. Vi 99%:are är fortfarande bara shackpjäser på jordens shackbräda. Vi styr ingenting. Vi följer bara ett äckligt girigt system.
Vi har ingenting av våra förfäder att vara stolta över då det mesta är uppbyggt på stöld.
Det systemet vi har idag är byggt på att lura till sig resurser och skitbillig arbetskraft.

Vi borde ha ett system där de som vill utveckla får belöning i form av högre betalning, men samtidigt försöka bli mer självförsörjande så vi kan få ner priserna på mat.
Citera
2013-12-16, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Att ditt egenartade självmedvetande manifesterades i den kroppen som du kallar "din egna" är helt klart en slump.
Hur vet du det?
Jag tror att det beror på vilken miljö man växer upp i. Vilka lärare man har, vilka förebilder, familj, vänner, intressen, livshändelser, filmer, böcker, omgivning, personer du ser upp till o.s.v.

"självmedvetandet manifesterades i kroppen"
Vid vilken ålder sker detta?
Varför tror du detta?
Hur går det till?

Toker
Senast redigerad av Coovex 2013-12-16 kl. 01:50.
Citera
2013-12-16, 17:48
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Hur vet du det?
Jag tror att det beror på vilken miljö man växer upp i. Vilka lärare man har, vilka förebilder, familj, vänner, intressen, livshändelser, filmer, böcker, omgivning, personer du ser upp till o.s.v.
Dessa företeelser är vad som formar individens personlighet (det som medvetandet identifierar sig mig). Sätter du undan dessa förnimmelser så försvinner inte ditt medvetande (det som separerar dig från det som inte är du).

Citat:
"självmedvetandet manifesterades i kroppen"
Vid vilken ålder sker detta?
Varför tror du detta?
Hur går det till?
Det får du fråga en psykolog, fysiolog eller någon annan -og...
Citera
2013-12-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Vad bra förvaltarskap av jordens resurser enligt bibeln?

Tror det handlar mycket om vilket perspektiv man har- äger man det man har eller förvaltar man det. Om man förvaltar det man har, så vem äger det?

Man ska inte sätta sitt hopp till pengar eller till förgängliga saker utan man bör sätt sitt hopp till Gud som är evig och låta hans kärlek genomsyrar oss.

Vi kan se i världen att beroendet till förgängligheten skadar mycket. Om vi ser allt som en gåva, så behöver vi inte bli arga om vi förlorar det. Då kan man komma närmare fred i världen.

Några citat från bibeln:
En bön- Ordsspråksboken 30:9 "gör mig varken så mätt att jag förnekar dig och säger: ”Vem är Herren?” eller så utblottad att jag stjäl och kränker min Guds namn."

1 Timotheosbrevet 6:10 "Kärleken till pengar är roten till allt ont; genom den har många förts bort från tron och vållat sig själva mycket lidande."

Johannesevangeliet 6:27-29 "Arbeta inte för den föda som är förgänglig utan för den föda som består och skänker evigt liv och som Människosonen skall ge er. Ty på honom har Fadern, Gud själv, satt sitt sigill.” De frågade då: ”Vad skall vi göra för att utföra Guds verk?” Jesus svarade: ”Detta är Guds verk: att ni tror på honom som han har sänt.”

1 Timotheosbrevet 6:17-19 "Säg åt dem som är rika i denna världen att inte vara högmodiga och inte bygga sitt hopp på något så osäkert som rikedom, utan på Gud, som rikligt skänker oss allt vi behöver. Säg åt dem att göra gott, att skaffa sig en rikedom av goda gärningar, att vara frikostiga och dela med sig. Så kan de samla en skatt som är en god grund för den kommande tiden och vinna det verkliga livet."

Matteusevangeliet 6:19-21 "Samla inte skatter här på jorden, där mal och mask förstör och tjuvar bryter sig in och stjäl.Samla skatter i himlen, där varken mal eller mask förstör och inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara."

Syftet med mänskligheten är att ha en gemenskap med Gud/Jesus Kristus och bära bra frukt/egenskaper såsom kärlek, frid, glädje, tålamod, vänlighet, godhet, trofasthet, ödmjukhet, självkontroll.

Detta var inte uttömande svar men kan hjälpa till lite.
Citera
2013-12-18, 16:46
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Personligen hade jag offrat mitt liv, med vetskapen att alla människor skulle få det bättre ställt efteråt.
När man uppnått en viss sinnestillvaro och mognadsgrad så förstår man.

Vi har resurser samt teknologi för att alla på hela jorden skall må bra. Dessutom hade ingen behövt arbeta en dag till.
En värld där vi sysslar med vad vi vill, när vi vill. Där harmoni, hjälpsamhet, kärlek, högteknologi, sanning, vetenskap, aktiviteter, musik, sport, respekt o.s.v. jobbar ihop.
Där allt finns i överflöd.
Vi måste börja tänka på långvariga lösningar. Hur ser jorden ut om 1000 år? Eller varför inte 1miljon år? Det är så den bör se ut nu.
Vi har, i detta nu, resurser och teknologi till ett verkligen hållbart samhälle. Energi, Mat, kläder, verktyg etc. Allt kan finnas i överflöd.
Det finns dock mäktiga människor som gör allt i sin väg (sabbar generationer och håller oss stillastående) för att hålla kvar oss i detta "fängelse" vi kallar livet. Det är en sjuk värld vi lever i. Se till att må bra och ha kul så ofta du kan.
Paradise or Oblivion = Bra dokumentär. Checka YT. Zeitgeist Moving Forward är också att rekomendera.

Det finns ingen politiker som tänker längre än näsan idag. Inte deras fel. Skolan, TV, Böcker lär dem (och alla andra) ett felaktigt system och sätter deras hjärnor i fel rullning från start.
Förstå att skolan fortfarande lär ut så mycket skit som endast fördummar oss människor:
"Evighetesmaskin är omöjligt."
"Vi kom från Lucy" (3milj. årsedan)
"E=mc2"
"BNP alltid växer"
"WTC resultat av Bin Laden"
"Vi är centrum i universum"
"Aliens och ET's finns inte"
"Cancer obotligt."
"Rättssystem"
"Politik"
"Global Warming"
"KRIIIIIG"
Listan är oändlig. Skolan inkluderar teorier som inte stämmer.
De guidar oss i en riktning så att vi blir perfekt anpassade i det samhället som redan existerar.
Skolan trubbar av vår hjärnkapacitet på ett visst plan så att nya ideer, uppfinningsrikedom, sociala sammanhang etc. inte kan blomma.

Saker som människans mainstream vetenskapsmän trodde var rätt, men fått BEVISAT motsatsen, finns fortfarande kvar i skolböckerna för att göra oss korkade och vänja oss vid denna tafatta verklighet.
De vill hellre göra oss korkade än upplysta. Titta bara på hur de bemöter olika ämnen... ett uppenbart exempel i Sverige idag är cannabis.
De skapar en illusion som gemene man följer blindt.
Ingen tror väl att samhället man föds i är korrupt...

Politik leder ingen vart i nuläget och är väldigt långt ifrån själva problemet.
Vad som krävs är en globalisering. Vi borde sudda ut landsgränser och sluta bry oss om saker som mainstream vill att vi ska bry oss om. Vi föds näck och är alla lika. Fuck Rasism(!!), dieter, POLITIK fram-o-tebax, matshower, paradise hotel, drogkriget hit-å-dit, träning, vi-mot-dom, välgörenhet, RihannaGaga etc.
ALLTING är en produkt av ett felaktigt samhälle.

Det kommer inom några år ske ett massivt globalt uppvaknande (det har redan börjat.) Därefter kommer revulotionen i någon sorts form.
Time will tell... Jag tror ju knappast att de som "kämpat" för just detta samhälle kommer ge upp bara sådär...

Hur som helst. Titta på Paradise or Oblivion samt ZG: Moving Forward.
Det hela blir väldigt tydligt.
Du vet att "E=mc2" och "vi kom från Lucy" är sanna vetenskapliga teorier? (fakta, med andra ord). Det senare ej 100%, men E=mc2 är grunden för mekanisk fysik och förklarar en jävla massa om vår omgivning.
Citera
2013-12-18, 16:47
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Den stämmer inte helt och hållet, det fattas något.
Det är en teori som cirkulerat bland privata forskare länge.
Nikola Tesla bl.a. Otroligt intressant man om du inte grävt i honom.
Någon random snubbe jag hitta nu: http://www.wimp.com/motionmachine/
http://www.youtube.com/watch?v=CDpKqdcDDrQ yildiz-motorn är intressant. Tänk om alla i hela världen satsade på denna typen av forskning samt alternativa energikällor.
Om alla världens skolelever öppnade sinnet för "ny" teknologi vid tidig ålder så hade det sett annorlunda ut.

Skolan lär ut och är bra till mycket, speciellt i Sverige men den har sina brister som sagt...
Präglar ett system så att vi blir klippta och skurna för att passa in i det redan existerande samhället.
Formar våra tankegångar till att bli "arbetare," för att uttrycka mig gravt.
Bara för att ekvationen saknar något betyder inte att den inte är sann.

Du vet väl att det "fattas" något i teorin om gravitation också, menar du nu alltså att gravitation "inte stämmer helt och hållet"? (det kan enkelt testas att det stämmer varje jävla gång du utför testet)
Citera
2013-12-18, 16:50
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan.338089
Tror det handlar mycket om vilket perspektiv man har- äger man det man har eller förvaltar man det. Om man förvaltar det man har, så vem äger det?

Man ska inte sätta sitt hopp till pengar eller till förgängliga saker utan man bör sätt sitt hopp till Gud som är evig och låta hans kärlek genomsyrar oss.

Vi kan se i världen att beroendet till förgängligheten skadar mycket. Om vi ser allt som en gåva, så behöver vi inte bli arga om vi förlorar det. Då kan man komma närmare fred i världen.

Några citat från bibeln:
En bön- Ordsspråksboken 30:9 "gör mig varken så mätt att jag förnekar dig och säger: ”Vem är Herren?” eller så utblottad att jag stjäl och kränker min Guds namn."

1 Timotheosbrevet 6:10 "Kärleken till pengar är roten till allt ont; genom den har många förts bort från tron och vållat sig själva mycket lidande."

Johannesevangeliet 6:27-29 "Arbeta inte för den föda som är förgänglig utan för den föda som består och skänker evigt liv och som Människosonen skall ge er. Ty på honom har Fadern, Gud själv, satt sitt sigill.” De frågade då: ”Vad skall vi göra för att utföra Guds verk?” Jesus svarade: ”Detta är Guds verk: att ni tror på honom som han har sänt.”

1 Timotheosbrevet 6:17-19 "Säg åt dem som är rika i denna världen att inte vara högmodiga och inte bygga sitt hopp på något så osäkert som rikedom, utan på Gud, som rikligt skänker oss allt vi behöver. Säg åt dem att göra gott, att skaffa sig en rikedom av goda gärningar, att vara frikostiga och dela med sig. Så kan de samla en skatt som är en god grund för den kommande tiden och vinna det verkliga livet."

Matteusevangeliet 6:19-21 "Samla inte skatter här på jorden, där mal och mask förstör och tjuvar bryter sig in och stjäl.Samla skatter i himlen, där varken mal eller mask förstör och inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara."

Syftet med mänskligheten är att ha en gemenskap med Gud/Jesus Kristus och bära bra frukt/egenskaper såsom kärlek, frid, glädje, tålamod, vänlighet, godhet, trofasthet, ödmjukhet, självkontroll.

Lämna bibelsnacket borta tack. Finns inga bevis att någon Gud skulle existera heller eller att precis DIN gud och inte någon av de miljontals andra gudarna vore den "rätta".

Människan skapade Gud och inte vice versa. Glöm inte heller att Bibeln i dess nuvarande form INTE är Jesu ord, utan otaligt många gånger omskrivna berättelser som i början skrivits av människor som levde 50-60 år efter Jesus död.

Jesus, the greatest con man in history .
Citera
2013-12-18, 19:50
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan.338089

Några citat från bibeln:

Säger ingenting om hur vi ska förvalta resurserna.

Guds kärlek betyder ingenting för mig. Är jag hungrig så vill jag bli mätt. Då väljer jag att sätta mitt hopp till ett vetenskapligt genomtänkt system. Till skillnad ifrån dig kan jag inte leva på kärlek.

Håller med om kärleken till pengar, inte att det är roten till allt ont men det mesta.
Citera
2013-12-21, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Du vet att "E=mc2" och "vi kom från Lucy" är sanna vetenskapliga teorier? (fakta, med andra ord). Det senare ej 100%, men E=mc2 är grunden för mekanisk fysik och förklarar en jävla massa om vår omgivning.
Fine med Einstein =) men Lucy-teorin är väl endå lite förhastat? Kolla länken yo! Försök och debunka de bevisen MR Pye lägger fram. Snälla! Lucy my ASS =) (40 min av ditt liv, och det är den bästa lektionen någonsin)
http://www.youtube.com/watch?v=e5qJYwfAju8
Intressant att höra vad du tycker.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här