Citat:
Ursprungligen postat av
oscarlundgren
Hej!
Jag har försökt posta i Den stora tråden om Macprogram utan framgång så gör ett nytt försök i egen tråd.
Alltså. Min MacBook Pro havererade för ett par veckor sedan och jag lämnade in den för reparation (har AppleCare, som till min stora glädje dessutom visade sig berättiga mig till ett nytt top case - har sedan länge använt ett Bluetoothtangentbord då mitt inbyggda inte funkat. Goooooott.
De dåliga nyheterna var att även min hårddisk var tvungen att bytas ut Lyckligtvis har jag inte så mycket filer på datorn och inget jag inte klarar mig utan. MEN - jag hade en hel del musik i iTunes, som jag inte köpt i iTunes Store utan lagd in i från CD.
Nu kan jag väl inte ens säkerhetskopiera/synkronisera min iPhone utan att musiken går förlorad även i telefonen?
Vill minnas att jag för några år sedan fråga en kunnig huruvida det gick att kopiera in musik från en enhet (iPhone, iPod) till iTunes i datorn och fick svaret att det inte var möjligt. Hur ser det ut idag?
Hur ska jag göra för att få behålla min musik?
Tack på förhand för seriösa svar.
Det är fullt möjligt att ladda över musik från iPhone till dator, bara att söka på nätet så finns det en hel del att välja på.
Här är ett exempel.
http://www.wideanglesoftware.com/touchcopy/index.php