2025-03-25, 13:30
Medlem
diseuses avatar
På torsdag, den 27 mars, släpps tredje och sista säsongen av Bosch – Legacy.

https://www.aboutamazon.com/news/ent...-3-prime-video
Citera
2025-04-22, 13:09
Medlem
Francos avatar
Jag har nu sett alla tre säsonger av Leagcy, och undrar nu om någon mer kunnig på Connelly, och som vet vilka av böckerna som avhandlas i Tv-serien Legacy?
Citera
2025-06-01, 15:16
Medlem
lunarluddes avatar
Hade missat att säsong två och tre har kommit ut så började se dom nyligen och jag gillar den här serien skarpt, tycker nästan Bosch - Legacy säsongerna är bättre än dom tidigare säsongerna.

Riktigt bra serie och nästan varje avsnitt i Legacy delarna har varit grymma hittils.
Citera
2025-06-10, 10:26
Medlem
Niskalaukauss avatar
Såg klart säsong 3.
Tycker det här är jävligt mycket bättre än Reacher.
Jag har ju läst i princip allt kanske missat några av dom senaste böckerna av både Michael Connelly o Lee Child.
Titus Wellivers Bosch funkar bra tycker jag om man jämför med boken. Ligger fel i tiden men det spelar ingen roll Bosch i böckerna var ju Vietnam veteran.
Jag kan hålla med Kyrkstocken som skrev att han tyckte att dottern fått för stor roll o blivit lite av en egen huvudfigur.
Men samtidigt förstår jag varför. För böckerna är skrivna i ett väldigt långsamt tempo som nog inte skulle funka som TV serie. O jag tycker hennes figurs polisarbete beskriver polisarbetet på samma sätt som det görs i böckerna långsamt o metodiskt.
Som i böckerna är det ju väldigt mycket maktkamp mellan dom olika grenarna inom rättsväsendet.
Väldigt trist att det inte blir fler säsonger av serien.
Senast redigerad av Niskalaukaus 2025-06-10 kl. 10:32.
Citera
2025-06-10, 10:29
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Jag har nu sett alla tre säsonger av Leagcy, och undrar nu om någon mer kunnig på Connelly, och som vet vilka av böckerna som avhandlas i Tv-serien Legacy?
https://www.cbr.com/bosch-season-books-order/
Citera
2025-08-08, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av Ikkik
Klarar inte av han som spelar Bosch så undviker serien helt, sett nåt avsnitt endast och det fick mig inte intresserad.

Vad är det som är bra med den? Verkar mest va en massa pladder.

Har boken "poeten" blivit filmad? Den boken var bra, men verkar aldrig filmas.
Håller med, han känns väldigt endimensionell som skådespelare. Serien hade varit trevligare med t. ex Billy Bob Thornton eller någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in