• 1
  • 2
2013-12-12, 22:03
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VackerBraFin
Nej kvinnor som kan ta plats som män blir inte "straffade" genom sexualiserande kommentarer.

Det är lika korkat som att säga, Män som kan ta plats blir ofta straffade med diverse ryggdunkar, skratt och fjäsk ifrån andra män.

Kvinnor som ser väldigt bra ut dvs höga värden östrogen "kan" inte ta plats som män, det är biologiskt omöjligt.

Försöker hon då bryta sig in i ett samtal kommer hon viftas bort, inte för att hon är snygg utan för att hon "försöker" bryta sig in.

Du verkar ha väldigt liten förståelse för hur en person "tar" plats.

Okej, så du verkar ha skapat dig någon väldigt specifik och smal hitte-på-definition på vad "kan ta plats" innebär så att just dessa kvinnor helt undslipper exempelvis sexistiska kommentarer.

Alla kvinnor som får exempelvis sexistiska kommentarer gör helt enkelt bara något fel som "försöker" istället för att bara "ta" plats.

Jag känner inte att det är lönt att slösa min tid och diskutera vidare med dig.
Citera
2013-12-13, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VackerBraFin
Tycker mig märka det. Generaliserar man om kvinnor/män verkar det som att kvinnor tar det mer personligt än män.

Har jag rätt eller fel? Diskutera.

Detta på ett forum med en majoritet killar som går i taket (och tar åt sig) över i princip allt som skrivs, sägs, refereras i media från feminister.
Så nej på detta forum är det klart män som tar åt sig mest.
Citera
2013-12-13, 01:18
Medlem
Awa92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Detta på ett forum med en majoritet killar som går i taket (och tar åt sig) över i princip allt som skrivs, sägs, refereras i media från feminister.
Så nej på detta forum är det klart män som tar åt sig mest.

Logik är inte din starka sida antar jag?

Om män är i majoritet på detta forum så kan de bli upprörda över fler saker än kvinnor samtidigt som kvinnor i genomsnitt lättare blir upprörda.

Påstår ingenting utan pekar bara på felet i ditt resonemang.

Dock så har jag, i den verkliga världen, upplevt att kvinnor lättare tar illa upp. Detta är min personliga erfarenhet så ta det inte som någon allmängiltig sanning.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in