2013-12-12, 05:12
Medlem
Som rubriken; går jorden under på måndag?

Tycker det är konstigt att det inte skapats en tråd om 16 december 2013 ännu. Gav alla foliehattar upp efter 21 december 2012?

Jag ska lägga upp några bevis (om man har livlig fantasi och och godtar Youtube-videor med stämningsfull musik som bevis) på att så är fallet:

Maya Tzolkin-kalendern (den gudomliga kalendern) går ut den 16 december 2013.
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2091882/pg1

Solen är i Golden Gate-position i himlen och månen är i Silver gate-position den 16 december 2013. Vilket tydligen ska vara extremt ovanligt att det händer samtidigt. Om jag uppfattat det korrekt så är dörrarna öppna till himlen när solen i Golden gate-position. Och dörrarna från himlen är öppna när månen är i Silver gate-position.

http://www.youtube.com/watch?v=k6nXeL7Axhg
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2425965/pg1

Påve Francis ”coat of arms”. Där ni ser en guldnyckel och en silvernyckel. Nycklarna till och från himlen? Finns även med de tre spikarna från Jesuitorden som man kan tolka som 666 om man har livlig fantasi.
http://communio.stblogs.org/index.php/2013/03/pope-francis-coat-of-arms/

Citat från Tillighast i tråden: (FB) George W Bush erkänner vem hans Gud är, Påven av Rom!

”Så om vi har tre spikar, och ordet för spik på hebreiska är Vav, och Vav sen även är namnet på den sjätte bokstaven i alfabetet, så kan vi alltså tolka tre spikar som talet 666”

Den 16 december ska alla världens ledare vara vid Voortrekker monument

"THE VOOTREKKER MONUMENT was first discussed on 16 December 1888. On 16 December 1938 the cornerstone was laid by three descendants of some of the Voortrekker leaders. The Monument was inaugurated on 16 December 1949 by the then-prime minister D. F. Malan. And now, a Sun beam plunge into an altar inside the monument ON EVERY DECEMBER 16th OF EACH YEAR. This mean many December 16th isn't it ? And now, we have ISON entering (the Debris field) in Hercules around December 16th as well.

http://www.youtube.com/watch?v=xzc_h-GDKdc

Det går rykten om att mandela dog i somras, och flera tidiningar gick ut med hans död, men att de valde att offentliggöra hans död först nu för att alla världens ledare ska ha en legitim anledning kunna vara i templet den 16 december 2013.

http://guardianlv.com/2013/07/nelson-mandela-dead-family-colluding-with-president-zuma-to-keep-him-alive/

ISS har problem med kylning. Och kan orsaka stora problem om inget händer.
http://www.youtube.com/watch?v=idnj3wUr_lA

Kan det sammafalla med Hopi profetians sista tecken?"And this is the Ninth and Last Sign: You will hear of a dwelling-place in the heavens, above the earth, that shall fall with a great crash. It will appear as a blue star. Very soon after this, the ceremonies of my people will cease. Eller kan det vara ISON som är Blue kachina?

http://www.welcomehome.org/rainbow/prophecy/hopi1.html
http://www.youtube.com/watch?v=u0n4QG8fvpw

Jag vet att mina påståenden innehåller stora hål då jag inte haft tid att granska de mer ingående. Men tycker det skulle vara lite roligt att skapa en debatt då jag tycker konspirationsteorier är ganska underhållande. Sätter igång fantasin och man skapar nästan en alternativ värld som ofta är mer underhållande än verkligheten. Andra spelar datorspel, rollspel eller bygger upp sitt liv i den virtuella världen. Jag gillar att läsa om konspirationsteorier.
Citera
2013-12-12, 05:20
Medlem
Lordshins avatar
Mayakalendern går inte ut, den börjar om.
Citera
2013-12-12, 05:48
Medlem
Såsom Lordshin säger, mayakalendern var strukturerat i cykler. Den gick aldrig ut utan började bara om december den 21:a. Sedan måste jag säga att en av sidorna du länkade "godlikeproductions" är kända för sina konspirationsteorier gällande jordens undergång såsom även illuminatis hängivna satanist elit, och eller David Ickes reptiler. Det ledde till att jag blev rätt ointresserad av att sätta mig in i ämnet eftersom teorierna består av ovetenskapliga och obaserade belägg, dvs utan några vetenskapliga bevis. Man kan inte ta andra människors ord för ren sanning, man måste ha någonting som stödjer påståendena. Jag menar.. om jag sa att hitler fortfarande levde och att han är i samarbete med jultomten för att försöka reducera världens befolkning med hjälp av osynliga interdimensionella utomjordingar från plejaderna, skulle du tro på mig då? Även fast jag inte har någonting som stödjer mitt påstående? Detta luktar pseudovetenskap och hokus pokus, såsom även tesen om "Golden-Gate teorin". Och detta med Comet ison, det var ju många foliehattar i Usa som trodde att Obama signerade "Martial Law" och införde "Fema camps" just därför att comet ison skulle fara in i våran atmosfär och sedan ödelägga halva jordklotet. Nu verkar det ju vara så att comet ison hann brännas upp innan den ens kunnat passera i närheten av våran planet.
Citera
2013-12-12, 05:53
Medlem
Svar på din fråga: Jorden kommer inte att gå under den 16:e december. Varför? Eftersom att det inte finns nog med grundade belägg eller anledning att tro det. Jag finner själv vissa konspirationsteorier väldigt intressanta mer eller mindre, det är som en liten paus från vardagen där man kan få låta fantasin flöda lite extra. Fast för mig finns det ju en gräns för vad jag väljer att tro på och inte tro på. Foliehatt *av*.
Citera
2013-12-12, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celsius3
Såsom Lordshin säger, mayakalendern var strukturerat i cykler. Den gick aldrig ut utan började bara om december den 21:a. Sedan måste jag säga att en av sidorna du länkade "godlikeproductions" är kända för sina konspirationsteorier gällande jordens undergång såsom även illuminatis hängivna satanist elit, och eller David Ickes reptiler. Det ledde till att jag blev rätt ointresserad av att sätta mig in i ämnet eftersom teorierna består av ovetenskapliga och obaserade belägg, dvs utan några vetenskapliga bevis. Man kan inte ta andra människors ord för ren sanning, man måste ha någonting som stödjer påståendena. Jag menar.. om jag sa att hitler fortfarande levde och att han är i samarbete med jultomten för att försöka reducera världens befolkning med hjälp av osynliga interdimensionella utomjordingar från plejaderna, skulle du tro på mig då? Även fast jag inte har någonting som stödjer mitt påstående? Detta luktar pseudovetenskap och hokus pokus, såsom även tesen om "Golden-Gate teorin". Och detta med Comet ison, det var ju många foliehattar i Usa som trodde att Obama signerade "Martial Law" och införde "Fema camps" just därför att comet ison skulle fara in i våran atmosfär och sedan ödelägga halva jordklotet. Nu verkar det ju vara så att comet ison hann brännas upp innan den ens kunnat passera i närheten av våran planet.

Jag uppskattar ditt svar. Men tror du missade meningen i början som var ironisk "Jag ska lägga upp några bevis (om man har livlig fantasi och och godtar Youtube-videor med stämningsfull musik som bevis) på att så är fallet" Trodde inte det skulle behövas för att förtydliga.

Denna tråden är som många andra konspirationsteorier -- utan vetenskapligt bevis. Och jag har inte påstått mig ha det, men det får gärna framföras vetenskapliga bevis.

Jag kan förtydliga. Jag tror naturligtvis inte heller att jorden går under den 16 december 2013, men jag ser gärna att någon kommer med "bevis" som får mig att ifrågasätta min ståndpunkt.
Senast redigerad av Mittbena 2013-12-12 kl. 06:05.
Citera
2013-12-12, 06:03
Medlem
Inväntar vår räddare KungPungPat, så att han kan förklara vad vi måste göra.

Under den senaste domedagen så förklarade han att hemliga UFO-agenter har sprutat in DNA i oss så att vi gillar kött. På detta sätt har vi förhindrats att vibrera in i den 5:e dimensionen av kärlek, där det finns vibrerande djur och växter.

Det var något med att flygplan sprutade ut gift, Hollywood-agenter, New World Order, droger, Youtube-videos med cool musik i bakgrunden och indianer också. Minns inte riktigt var de kom in i bilden, men det var en jävla massa action i alla fall.

Men nu! Nu gäller det - på riktigt!

Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=u0n4QG8fvpw

Citat:
Ursprungligen postat av 0:15
"The fifth world will appear"
FUCK!
"Fifth world" = Femte dimensionen
5 är ju 5!! Samma siffra! Och hör ni musiken?! Det måste stämma! KungPungPat hade rätt!!111
Senast redigerad av Daudodidi 2013-12-12 kl. 06:22.
Citera
2013-12-12, 06:11
Medlem
PhasersOnFunks avatar
To the survival bunker, the world is ending!!!!
Citera
2013-12-12, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittbena
Jag uppskattar ditt svar. Men tror du missade meningen i början som var ironisk "Jag ska lägga upp några bevis (om man har livlig fantasi och och godtar Youtube-videor med stämningsfull musik som bevis) på att så är fallet" Trodde inte det skulle behövas för att förtydliga.

Denna tråden är som många andra konspirationsteorier -- utan vetenskapligt bevis. Och jag har inte påstått mig ha det, men det får gärna framföras vetenskapliga bevis.

Jag kan förtydliga. Jag tror naturligtvis inte heller att jorden går under den 16 december 2013, men jag ser gärna att någon kommer med "bevis" som får mig att ifrågasätta min ståndpunkt.

Fast om du själv inte ser någon gnutta sanning i din frågeställning, varför vill du ens lägga ner tid på att starta en debatt om det? Om du vet att det bara är taget från ingenstans? Eller tror någon del av dig att det kommer att dyka upp någon intelligent person som kan lägga fram vetenskapliga belägg gällande detta? Inget illa menat såklart. Undrar bara av ren nyfikenhet. Självfallet saknar de flesta av världens alla konspirationsteorier vetenskapliga bevis, men vissa konspirationsteorier har tämligen vettigare belägg än andra. Kan tycka att konspirationsteorin gällande ufon kan verka en aning vettigare att diskutera t.ex. Eftersom det tydligen är många miljoner människor som ser dessa flygande farkoster varje år. Sedan har vi ju även rankade militärer, militärpersonal, astronauter, radaroperatörer som antingen har vittnat om att ha sett ufon eller har dokumenterat det. Buzz Aldrin, Edgar Mitchell (NASA Astronauter), är ju en av de mest aktade foliehattarna som är övertygade om att vi är besökta. Kan inte definiera det som vetenskapliga belägg, men belägg som får en att vilja sätta sig in i ämnet iallafall.
Citera
2013-12-12, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celsius3
Fast om du själv inte ser någon gnutta sanning i din frågeställning, varför vill du ens lägga ner tid på att starta en debatt om det? Om du vet att det bara är taget från ingenstans? Eller tror någon del av dig att det kommer att dyka upp någon intelligent person som kan lägga fram vetenskapliga belägg gällande detta? Inget illa menat såklart. Undrar bara av ren nyfikenhet. Självfallet saknar de flesta av världens alla konspirationsteorier vetenskapliga bevis, men vissa konspirationsteorier har tämligen vettigare belägg än andra. Kan tycka att konspirationsteorin gällande ufon kan verka en aning vettigare att diskutera t.ex. Eftersom det tydligen är många miljoner människor som ser dessa flygande farkoster varje år. Sedan har vi ju även rankade militärer, militärpersonal, astronauter, radaroperatörer som antingen har vittnat om att ha sett ufon eller har dokumenterat det. Buzz Aldrin, Edgar Mitchell (NASA Astronauter), är ju en av de mest aktade foliehattarna som är övertygade om att vi är besökta. Kan inte definiera det som vetenskapliga belägg, men belägg som får en att vilja sätta sig in i ämnet iallafall.

Är inte ute efter att starta en argumentation med dig, tvärtom uppskattar jag dina synpunkter. Det säger ju sig själv att det är orimligt att något händer den 16, på samma sätt som att något skulle hända 21 december 2012. Och på samma sätt som jag inte trodde på det då, så tror jag inte på detta heller. Men det är ändå intressant att läsa om och få nya infallsvinklar. Jag tror inte Hollywood-filmer är sanning heller, men många är likväl underhållande.

Jag håller med om att konspirationsteorierna om UFO´s är intressantare, men det finns redan trådar om det. Om detta fanns det inte.
Senast redigerad av Mittbena 2013-12-12 kl. 06:40.
Citera
2013-12-12, 06:36
Medlem
[quote=Daudodidi|46549388]Inväntar vår räddare KungPungPat, så att han kan förklara vad vi måste göra.

Under den senaste domedagen så förklarade han att hemliga UFO-agenter har sprutat in DNA i oss så att vi gillar kött. På detta sätt har vi förhindrats att vibrera in i den 5:e dimensionen av kärlek, där det finns vibrerande djur och växter.

Det var något med att flygplan sprutade ut gift, Hollywood-agenter, New World Order, droger, Youtube-videos med cool musik i bakgrunden och indianer också. Minns inte riktigt var de kom in i bilden, men det var en jävla massa action i alla fall.

Kungpungpat? ALltså.. ajg menar .. typ kung som i härskare? Men jag menar om han var härskare.. så kan man ju direkt assimilera det med någon slags ledare? Typ profet? Och jag menar.. jesus var ju profet? Så Kungpungpat måste ju vara jesus? Så måste det vara, Och om Kungpungpat är Jesus, så vet vi ju alla att jesus inte är jesus egentligen. Utan bibeln är skriven av ancient aliens och dem är reptiler och dem vill äta våra vibrationer och vara dum dumma.. det sa en nerdrogad uteliggare till mig en gång, tänkte att han skojjade men sen verkade han seriös :O Sök på reptiler+jesus så kommer ni få jette många sökningar på google. så måste ju detta vara menat att vara en ondskefull agenda mot oss som resonerar i den högre vibrationen så betyder det ju att bibeln är direkt korrelerad med reptilerna/satansdyrkarna i illuminati! ALLT HAR VARIT EN LÖGN! Jag älskade ju dig.. Obama. Jag älskade dina charmiga svarta kinder mot tv-rutan!! MEN DU ÄR EN SATANSDYRKARE EFTERSOM DU ÄR EN POLITIKER OCH ALLA POLITIKER ÄR ILLUMINATI. DET VET VI JU ALLA EFTERSOM någon fet snubbe med 40 i iq sa det en gång, och så fick jag höra det av den nerdrogade uteliggaren :O :O !!!!!!
Citera
2013-12-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittbena
Är inte ute efter att starta en argumentation med dig, tvärtom uppskattar jag dina synpunkter. Det säger ju sig själv att det är orimligt att något händer den 16, på samma sätt som att något skulle hända 21 december 2012. Och på samma sätt som jag inte trodde på det då, så tror jag inte på detta heller. Men det är ändå intressant att läsa om och få nya infallsvinklar.

Jag håller med om att konspirationsteorierna om UFO´s är intressantare, men det finns redan trådar om det. Om detta fanns det inte.

Hmm. Ursäkta över mitt inlägg om KungPungpat, jag blev bara så himla rädd när jag hörde att han ska komma. Och sedan ta över världen med hjälp av Obama, indianer, hollywood-agenter, den vi trodde var jultomten(garanterat) :O Han har garanterat någonting med detta att göra. Underskatta inte jultomten, imo. Finns en anledning till varför han nämnts under våran barndom, såsom en subtil varning för vad som komma skall. Nej men skämt åsido. Blev lite carried away in the moment. Är lite smått flummig nu eftersom jag inte sovit något under nattens stilla gång. Jag förstår hur du menar, absolut. Du vill ha en debatt och andra perspektiv gällande denna konspirationsteori, dock förstår jag inte riktigt VARFÖR eller vad det skulle ge dig när du är övertygad om att det bara är påhitt och den inte har några resonabla belägg whatsoever? Självfallet då inte vetenskapliga eftersom det bör uteslutas när det gäller konspirationsteorier. Men den frågan får jag fortsätta att ha då jag själv inte kan lägga fram någonting vettigt i denna debatt. Vi får hoppas att någon annan får lägga in någon intressant synvinkel på detta iallafall. Jag ska nog själv ta och logga ut mentalt. *Log out* *Poff*
Citera
2013-12-12, 06:55
Medlem
Jim-Morrisons avatar
[quote=celsius3|46549462]
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Inväntar vår räddare KungPungPat, så att han kan förklara vad vi måste göra.

Kungpungpat? ALltså.. ajg menar .. typ kung som i härskare? Men jag menar om han var härskare.. så kan man ju direkt assimilera det med någon slags ledare? Typ profet? Och jag menar.. jesus var ju profet? Så Kungpungpat måste ju vara jesus? Så måste det vara, Och om Kungpungpat är Jesus, så vet vi ju alla att jesus inte är jesus egentligen. Utan bibeln är skriven av ancient aliens och dem är reptiler och dem vill äta våra vibrationer och vara dum dumma.. det sa en nerdrogad uteliggare till mig en gång, tänkte att han skojjade men sen verkade han seriös :O Sök på reptiler+jesus så kommer ni få jette många sökningar på google. så måste ju detta vara menat att vara en ondskefull agenda mot oss som resonerar i den högre vibrationen så betyder det ju att bibeln är direkt korrelerad med reptilerna/satansdyrkarna i illuminati! ALLT HAR VARIT EN LÖGN! Jag älskade ju dig.. Obama. Jag älskade dina charmiga svarta kinder mot tv-rutan!! MEN DU ÄR EN SATANSDYRKARE EFTERSOM DU ÄR EN POLITIKER OCH ALLA POLITIKER ÄR ILLUMINATI. DET VET VI JU ALLA EFTERSOM någon fet snubbe med 40 i iq sa det en gång, och så fick jag höra det av den nerdrogade uteliggaren :O :O !!!!!!

KungPungPat är avstängd & kan inte bekräfta detta, så din teori håller inte, tyvärr...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in