• 1
  • 2
2013-12-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guitarrride
Tack så mycket allihoppa för schyssta svar! Jag glömde dock att fråga, det är inte så att man ska kunna saker från A & B kursen som man ska använda i C-kursen va? Tänkte bara för att jag har ju inte gjort matte sedan gymnasiet.
Det introduceras en del nya delar i Matematik C, bland annat logaritmer och derivator, men även till dessa delar bör man ha hyfsat god förståelse för A- och B-kurserna.
Men det bör inte vara alltför svårt att "komma igång" med C-kursen även om du har glömt en del av de två tidigare kurserna.

Jag kan starkt rekommendera den här videon på YouTube, där en mattelärare går igenom hela C-kursen:

Hela Matematik C på youtube.wmv
Senast redigerad av Peter_18 2013-12-12 kl. 23:09.
Citera
2013-12-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guitarrride
Tack så mycket allihoppa för schyssta svar! Jag glömde dock att fråga, det är inte så att man ska kunna saker från A & B kursen som man ska använda i C-kursen va? Tänkte bara för att jag har ju inte gjort matte sedan gymnasiet.

Det krävs att du kan mer eller mindra allting ifrån A och B kursen helt utantill, så mitt tips faller definitivt på att satsa på att börja ifrån Ma 1c, det kommer du att tjäna oerhört mycket på.
Citera
2013-12-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adscio
Det krävs att du kan mer eller mindra allting ifrån A och B kursen helt utantill, så mitt tips faller definitivt på att satsa på att börja ifrån Ma 1c, det kommer du att tjäna oerhört mycket på.

Aldrig i livet att jag skulle göra om båda mattekurserna :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in