2014-03-25, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erkfan
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/blockad-motte-sdu-vid-gymnasium

Är det bara jag som tycker det här är fel? Lite dubbelmoral/hyckleri skulle jag säga. Visst vore det bra om det inte fanns någon rasism. Men att göra samma sak och förtrycka en annan grupp för deras åsikt, om man anser den åsikten dålig eller inte skiter jag i. Väldigt omoget och kasta skit på folk som bara vill yttra sin åsikt. Man MÅSTE ju inte lyssna eller hålla med, men att frysa ut helt.

Tycker båda sidor gör exakt samma saker, vilket gör att jag tycker det är fel. Vare sig man gillar eller inte gillar rasism så är det vl fel att inte låta nån yttra sin åsikt. Vi har en rätt till det, ALLA. Sen är det väl upp till dig som person om du håller med eller inte.

Ska vi ha yttrandefrihet så ska vi ha det till 100% annars funkar det inte. Lika bra och köra med censur överallt annars tycker jag.

Får be om ursäkt om en tråd om detta redan finns, sökte en del men hittade inget.
Helt sjukt en minoritet på skolan bestämmer vad resten ska få lyssna på.
Det är inte ett dugg demokratiskt.
Skulle jag gått på den skolan skulle jag bli skitförbanad på vänstermupparna. Tror de istället misslyckas med sin aktion och övriga elever som var tveksamma innan hellre lägger sin röst på SD efter detta.
Citera
2014-03-25, 18:05
Moderator
impieteers avatar
Trådar sammanfogade.
/ Mod
Citera
2014-03-25, 18:09
Medlem
Z.Z.s avatar
Som vilka mobbare på en skolgård som helst..

Kan nog göra gott med lite naming and shaming i uppfostringssyfte.
Citera
2014-03-25, 18:16
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Hur många nysvenskar går det i skolan procentuellt?

Rätt lustigt argument. Utlänningar kan känna sig otrygga. Hur kan utlänningar känna sig otrygga när alla är svenskar enligt sjuklövern och media?
Citera
2014-03-25, 19:16
Medlem
Varför kommer inte polisen och slår bort vänsterpacket?

När jag gick i Gymnasiet så kom det folk från SD (valet 2010)
Trots att det förmodligen var 70% blattar i mitt gymnasium så blev det inget tjafs utan alla lyssnade på vad företrädarna från SD sa och elever ställde motfrågor som blev besvarade och så var det över vissa gillade det SD sa och vissa höll inte med alls.

Men inget bråk blev det iallafall inte ens något tjafs.

Älskar att Vänsterfolk tror dom på något sätt skyddar invandrare från "rasister" vet dom ens om att dom flesta invandrare inte bryr sig om SD eller till och med håller med om deras åsikter.

Jag röstar på SD för att jag är uppvuxen och lever fortfarande i skiten som dom andra partierna skapat.

Vad ger då en massa bortskämda snorungar rätten att anse vad jag ska tycka och rösta på!
Senast redigerad av chillhunter 2014-03-25 kl. 19:45.
Citera
2014-03-25, 19:53
Medlem
teflonpannan69s avatar
Det skulle behövas lite fler skrivbordskrigare från flashback för som motvikt till de kommunistiska https://www.facebook.com/Globalagymnasietsthlm?ref=br_tf

Annars är ju den teoretiska frågan rätt så intressant, ifall jag som liberal känner mig hotad av vänsterpartiet, skall jag bilda en mur med 100 andra och hindra dem från att komma in?

Jag menar visst, ifall Adolf Hitler hade hållit ett massmöte utanför skolan, ja då hade det varit en annan femma. Ett gäng finniga ungdomar från SDU kommer och vill prata politik vid ett bokbord, ja då gråter och skriker man som att det är hela världens undergång och människor från alla samhällsklasser sluter upp emot rasismen!
Citera
2014-03-25, 19:55
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Varför i hela satans världen vill man vara på globala gymnasiet??
Det är en plantskola för miljöpartister och man kommer aldrig få någon där att ens ta i SD med tång.

Satsa propagandan på andra ställen än att ödsla tid på Södermalms mest vänstervridna skola.

Titta på den propagandavinst träskvänstern bjuder SD på.
De och SVT fixar igång stort bråk, SD vinner röster på träskvänster och SVTs idioti.

Märks att träskvänstern inte har pulsen på folket och inte vet vad folket gillar och inte gillar.
Måste vara Sveriges sämsta lärare som arbetar på denna skola som inte lärt sina elever att de spelade SD rakt i händerna, SD säger tack så mycket för alla röster vi vinner på detta.
Citera
2014-03-25, 22:14
Medlem
Drtyboys avatar
När jag gick i gymnasiet bjöd de in alla ungdomspartier förutom sd. Skittöntigt...och här tycker jag det är samma sak. Vi lever i ett civiliserat samhälle ( hoppas jag ) där båda parter ska få komma till tal. SD finns för att efterfrågan finns och nej, jag röstar inte på dem.
Citera
2014-03-25, 23:50
Medlem
xayps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drtyboy
När jag gick i gymnasiet bjöd de in alla ungdomspartier förutom sd. Skittöntigt...och här tycker jag det är samma sak. Vi lever i ett civiliserat samhälle ( hoppas jag ) där båda parter ska få komma till tal. SD finns för att efterfrågan finns och nej, jag röstar inte på dem.

När du gick i gymnasiet var SD ännu inte ett riksdagsparti. Om man dessutom tar hänsyn till vad som skrevs i media är det inte konstigt alls att din rektor inte bjöd in SD. Varför skulle han riskera sin egen karriär för att bjuda in ett parti som inte ens kommit in i riksdagen än?
Citera
2014-03-26, 00:03
Medlem
En generation barn som växer upp med tron om att demokrati och yttrandefrihet handlar om att tysta, hota och skada sina motståndare och alla som tycker fel. Vi har börjat få fler allt fler människor som tror att dom kämpar för rättvisa, demokrati och det goda genom att bete sig som facister och kriminella. Brevbärare vill inte lämna ut SD reklam. En läkare hindrar Jimmie Åkesson från att besöka ett sjukhus. Elever hindrar SDU från att komma in på skolan. Dessa människor hyllas sen av media och stora delar av folket som hjältar. Man märker att valet 2014 närmar sig.
Citera
2014-03-26, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xayp
När du gick i gymnasiet var SD ännu inte ett riksdagsparti. Om man dessutom tar hänsyn till vad som skrevs i media är det inte konstigt alls att din rektor inte bjöd in SD. Varför skulle han riskera sin egen karriär för att bjuda in ett parti som inte ens kommit in i riksdagen än?

Låter fegt dock, tycker du inte? Om det fanns diskussion kring SD på skolan och många uppenbarligen på något sätt var intresserade så varför inte? Jag köper att man bara bjuder inte riksdagspartier men något säger mig att det inte var anledningen egentligen. Riktigt illa om man bara väljer att vissa ena bilden av ett parti. Så vill vi väl inte ha det?

Rektorns karriär ska väl dessutom inte ha något med politiken att göra? Uppenbarligen bör rektorn sparkas om det var så han resonerade.
Citera
2014-03-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av an-arkos
jag är långt ifrån vänster men ni SD-riddare är bara en hög av rasister. så fort någon kritiserar er så blir ni som barn. ni kan inte ta något och argumentera på en nivå högre än marianergraven.

Jag röstar inte på SD, men anser att de bör behandlas som resten av partierna, och enligt mig är det du som är barnet här.

"Vem bryr sig om SD??" = du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in