2013-12-11, 18:38
Medlem
Toalettrulles avatar
I vissa forumdelar hänger det en del människor som gör trådar som uppenbart är trams. Dessa har jag givetvis ignorerat så att jag skall slippa behöva ta del av vad de skriver.

Dock finns det ingen indikation, i trådöversikten i en forumssektion, på att en ignorerad medlem har startat en tråd. Vilket resulterar i att man får gå in och ur trådar helt i onödan. En del av dem är rätt aktiva, så det är inte helt sällan detta händer.

Är det möjligt för Flashback att lägga till en symbol på de trådar som är skapta av en person som man har ignorerat? Förslagsvis ett kryss eller liknande, eller kanske ett ''I'' för att symbolisera ''Ignorera''.

Alternativt göra så att tråden inte syns överhuvudtaget.
Citera
2013-12-11, 18:43
Medlem
Johnhaks avatar
inte testat men tror att om du klickar på namnet i ett inlägg har du möjlighet till detta

såg nu att du testat de ja. Ursäkta detta
Citera
2013-12-14, 12:36
Medlem
Toalettrulles avatar
Är det möjligt att få svar från mod om huruvida detta är möjligt eller ej?
Citera
2013-12-14, 14:56
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettrulle
Är det möjligt att få svar från mod om huruvida detta är möjligt eller ej?
Du kan från svar från mig, även fast jag inte är mod.

Svaret är nej, du kan inte ignorera en användares trådar. Det enda som faktiskt ignoreras totalt är PM.

Sen skulle det inte vara omöjligt att koda ihop något som skapar denna funktionen du eftersöker. En användare här på forumet har redan kodat ett userskript som heter Flashback Ultimate Ignore. Dock fungerar inte detta alls för mig. Skicka ett PM till #epost72 som knådat ihop detta och hör hur man kan få den funktion du eftersöker. Verkar även vara en bra medlem så kanske epost72 kan fixa något just för dig.
Citera
2013-12-14, 18:03
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettrulle
I vissa forumdelar hänger det en del människor som gör trådar som uppenbart är trams. Dessa har jag givetvis ignorerat så att jag skall slippa behöva ta del av vad de skriver.

Dock finns det ingen indikation, i trådöversikten i en forumssektion, på att en ignorerad medlem har startat en tråd. Vilket resulterar i att man får gå in och ur trådar helt i onödan. En del av dem är rätt aktiva, så det är inte helt sällan detta händer.

Är det möjligt för Flashback att lägga till en symbol på de trådar som är skapta av en person som man har ignorerat? Förslagsvis ett kryss eller liknande, eller kanske ett ''I'' för att symbolisera ''Ignorera''.

Alternativt göra så att tråden inte syns överhuvudtaget.
Är du helt säker på det här? Jag kan se vem som skapat tråden när jag är i överblicken över det specifika delforumet. Användarens namn står precis under trådens titel. Jag loggade även ut och kollade igen, och då var det likadant. Däremot så syns inte trådens skapare när det bara står vem som gjort senaste inlägget.
Citera
2013-12-14, 19:21
Medlem
Toalettrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Är du helt säker på det här? Jag kan se vem som skapat tråden när jag är i överblicken över det specifika delforumet. Användarens namn står precis under trådens titel. Jag loggade även ut och kollade igen, och då var det likadant. Däremot så syns inte trådens skapare när det bara står vem som gjort senaste inlägget.

Deras namn kan jag se i vanlig ordning. Vissa av dem känner man igen efter ett tag, men jag skulle uppskatta en symbol av något slag som visar att tråden faktiskt är startad av en som jag har ignorerat, allra bäst hade ju varit ifall deras trådar hade dolts! Det beror väl på vad som är tekniskt smidigast.

Personligen så ser jag bara på rubriken när jag skall läsa en tråd och inte vem som har skapat den, och att memorera namnen på de som jag har ignorerat ligger inte högt upp på prioriteringslistan

Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Du kan från svar från mig, även fast jag inte är mod.

Svaret är nej, du kan inte ignorera en användares trådar. Det enda som faktiskt ignoreras totalt är PM.

Sen skulle det inte vara omöjligt att koda ihop något som skapar denna funktionen du eftersöker. En användare här på forumet har redan kodat ett userskript som heter Flashback Ultimate Ignore. Dock fungerar inte detta alls för mig. Skicka ett PM till #epost72 som knådat ihop detta och hör hur man kan få den funktion du eftersöker. Verkar även vara en bra medlem så kanske epost72 kan fixa något just för dig.

Att man inte kan ignorera deras trådar vet jag om, det är just en sådan funktion jag eftersöker!
Tack för tipset! Jag skall höra med honom och se vad det finns för möjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in