2005-07-18, 19:39
Medlem
Spott & spes avatar
Är dödstrött på gatuköksslaffs och halvtinade microspyor från Felix. Tänkte bunkra upp med lite matlådor i frysen. Är ute efter avvägd, nyttig och prisvärd husmanskost förpackad i de där aluminiumfolielådorna med tillhörande papplock.

Vet ni var jag kan få tag i schysta lådor? Är alltså inte intresserad av 11 olika variationer på kebabtallrik och grillkorv. Riktig mat ska det vara, och till behagligt pris.
Citera
2005-07-18, 21:02
Medlem
Yrgs avatar
I tråden om snabbmat var det nån som tipsade om strömmingsstället på Slussen (uppe vid Strömmen). Rekommenderas varmt, och borde passa utmärkt att ha i kylen några dar.
Citera
2005-07-19, 18:11
Medlem
Spott & spes avatar
Den hade jag glömt! Är det någon som varit där och kan beskriva portioneranas storlek? Går ju åt en hel del firrar i den storleken för att även buken ska få sitt.
Citera
2005-07-19, 18:39
Bannlyst
"matlådan" i sollentuna
ligger precis vid rondellen vid OKQ8!

riktigt gott käk!
Citera
2005-07-19, 19:43
Medlem
Yrgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spott & spe
Den hade jag glömt! Är det någon som varit där och kan beskriva portioneranas storlek? Går ju åt en hel del firrar i den storleken för att även buken ska få sitt.

Jag kan minnas fel (är trots allt pappaledig sedan februari, och har bevisligen missat en så viktigt sak som att Folkets Kebab sunkat till sig), men senast jag åt där var det rejält med stabbigt mos och skirat smör, vilket ju har en tendens att mätta ordentligt.
Citera
2005-07-19, 20:06
Medlem
Gammgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spott & spe
/.../
Vet ni var jag kan få tag i schysta lådor? Är alltså inte intresserad av 11 olika variationer på kebabtallrik och grillkorv. Riktig mat ska det vara, och till behagligt pris.

Nu har du inte sagt var du bor, men jag kan varmt rekommendera Café Delta uppe vid Vanadisplan. Dom har kanongod äkta svensk husman för 65:-, i alu-låda eller att ätas på tallrik vid bord. Alltid 3-4 dagens, samt en stående meny av typen falukorv med ägg, bacon och stekt potatis. Stora portioner.
Skulle tro att en 1/4-del av lunchgästerna tar med sig maten.

Smaklig måltid!

/GG

Edit: Vanadisplan/Gävlegatan.
Citera
2005-07-21, 01:00
Medlem
PsykoMikes avatar
Mikaels Livlina tror den ligger på Sorterargatan i Vinsta ( Vällinby ) Alltid minst 3 olika rätter, buffe` man får grisa lådorna hur fulla som helst. Har för mig att det kostar 60 kr & en tia billigare om man kommer mellan 2 & 3 ( dom stänger då ) juste husman, nån pasta eller orientalisk, fisk mm. Har iofs. inte varit där på ett par månader men rekomenderar stället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in