2013-12-09, 23:00
Medlem
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/in...ad_8782654.svd

Damerna på en offentlig toalett i Stockholm klagade inför vakterna att en man var inne på deras toalett. Mannen blev utkastad (handgripligen eller inte, uppgifterna skiljer sig lite) och väljer att stämma staden för diskriminering. Han anser nämligen inte att någon annan har rätt att definiera könstillhörighet.

Så vad tycker flashbackarn? Vem ska då avgöra ens könstillhörighet? Om ni anser att hans rätt till att inte bli diskriminerad har blivit kränkt, anser ni inte att kvinnorna har en rätt till att slippa män inne på damtoan? Vems rätt ska isåfall ha företräde?

Om mannen får rätt i en domstol, innebär det att det är fritt fram för mig som man att ta på mig läppstift och peruk och knalla in i tjejernas omklädningsrum m.h.t att jag definierar mig själv som kvinna? Ska hänsyn kanske ALLTID tas till min egen definition av mig själv? Om jag som dvärg definierar mig själv som normallång, har jag då rätt till att åka bergochdalbanor med 140 cm längdkrav? Om jag som rullstolsbunden definierar mig själv som icke handikappad, har jag då rätt att jobba som brandman?
Citera
2013-12-09, 23:04
Medlem
Uran233s avatar
Why not http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/...16_634x379.jpg
Citera
2013-12-09, 23:25
Medlem
munspruts avatar
hade det varit en kvinna som gick på herrtoaletten så hade ingen reagerat, men det är att gå för långt att driva det här vidare. Samtidigt tycker jag på ett sätt det är bra om de går på damtoaletterna, skulle kännas skumt i pissoaren om grannen i båset bredvid halade fram sitt organ ur strumpbyxorna inför att uträtta sina behov men men jag är ganska open minded. Det framgår inte heller av artikeln om han är pre-op eller post-op, då hade det ju varit lättare att säga som det är nu vet vi ju inte.
Citera
2013-12-09, 23:38
Medlem
Jag säger varken bu eller bä, jag hade faktiskt inte brytt mig om en kvinna fast i en mans kropp eller tvärt om hade besökt herr- eller dam-toaletten. Fast man undrar ju om han inte hade kunnat tänka sig att gå på herr-toaletten om det var så att det var upptaget på dam-toaletten.

Kränkt och kränkt - det ordet kan man väl numera ta till så fort saker och ting inte går ens väg. Han blev inte kränkt, han blev nekad. Skillnaden är stor men inte resultatet.
Senast redigerad av cay 2013-12-09 kl. 23:41.
Citera
2013-12-10, 03:37
Mannen blev inte utslängd för att han har knäpp könstillhörighet, han blev utslängd för att han störde den allmänna ordningen och jag säger bara lycka till att DO anmäla det!

Det spelar ingen roll om fikusen hade på sig en klänning när han störde den allmänna ordningen. Om vakten tycker det var ordningsstörning så var det ordningsstörning.
Senast redigerad av priz 2013-12-10 kl. 03:40.
Citera
2013-12-10, 07:26
Medlem
Ska bli kul att se när någon drar den här grejen i damernas omklädningsrum på ett badhus...

- Eh, nä, jag identifierar mig som en lesbisk kvinna. Jag är bara fångad i en manskropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in