http://www.svd.se/nyheter/inrikes/in...ad_8782654.svd
Damerna på en offentlig toalett i Stockholm klagade inför vakterna att en man var inne på deras toalett. Mannen blev utkastad (handgripligen eller inte, uppgifterna skiljer sig lite) och väljer att stämma staden för diskriminering. Han anser nämligen inte att någon annan har rätt att definiera könstillhörighet.
Så vad tycker flashbackarn?
Vem ska då avgöra ens könstillhörighet? Om ni anser att hans rätt till att inte bli diskriminerad har blivit kränkt, anser ni inte att kvinnorna har en rätt till att slippa män inne på damtoan? Vems rätt ska isåfall ha företräde?
Om mannen får rätt i en domstol, innebär det att det är fritt fram för mig som man att ta på mig läppstift och peruk och knalla in i tjejernas omklädningsrum m.h.t att jag definierar mig själv som kvinna? Ska hänsyn kanske ALLTID tas till min egen definition av mig själv? Om jag som dvärg definierar mig själv som normallång, har jag då rätt till att åka bergochdalbanor med 140 cm längdkrav? Om jag som rullstolsbunden definierar mig själv som icke handikappad, har jag då rätt att jobba som brandman?