• 4
  • 5
2007-04-18, 17:02
Medlem
Tjohildas avatar
Det låter helt normalt, kan vara lite ömt några dagar efteråt. Kom ihåg att stretcha ordentligt så minskar du obehagen.
Citera
2007-04-18, 17:41
Medlem
sendrag? typ gör grymt ont men går över snabbt. normalt . ja brukar få det i typ överfoten :P från vristen ner till tårna
Citera
2008-06-03, 22:01
Medlem
Zöls avatar
Smärtan när tårna liksom går ur lek och foten vrider sig är helt sjuk, brukar uppstå när man ligger och vickar på tårna efter en väldigt passiv dag.
De går självklart inte ur led utan det känns som det, en sjuk jävla kramp som bara kan besegras genom att man trycker tillbaka skiten rätt och det är ju fan inte skönt det heller.
Jag förstår dig, det är inte kul.
Nackspärr är ju också något liknande och det är sjukt underskattat enligt mig.
Citera
2008-11-19, 08:32
Medlem
Ipwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richaard
Det enda som slår kramp i vaden är kramp i båda vaderna, det är pur smärta och genuin ondska. Brukar titt som tätt skippa att värma upp inför korpmatcherna i fotbollen och belönas då i andra halvlek med detta fenomen. Lägligt nog alltid när jag är fri med målvakten eller precis ska kapa någon som sista man, känner första rycket i musklerna och faller baklänges ned på marken och vrider mig av smärta, polarna står vid sidan och vrider sig av skratt när de ser min misär - Jävla typer, men jag brukar få en öl eller två som plåster på såren.

Ahh fick detta efer ett ganska intensivt intervallpass. Bada vaderna och tarna drar ihop sig. Jag faller ihop och forsoker desperat rata ut benen. Hande aven under en fotbollsmatch da jag sprang in utan att varma upp innan. Ramlade dock inte ihop da men sag nog ganska handikappad ut nar jag sprang. Detta ar nog det anda tillfallet jag skrikigt av smarta. Brukar annars vara ratt hard och suga upp skiten men vissa ganger gar det bara inte...
Citera
2008-11-19, 09:35
Medlem
Cryingmantiss avatar
Kramp i vaden antar jag är samma sak som sendrag..
Jag har en tendens att få det om jag sträcker mig på morgonen precis när jag vaknat. Med tiden har jag lärt mig att endast sträcka mig på överkroppen för att sedan när jag gått ett tag sträcka på benen.

Igår trampade jag på en penna som legade på golvet, Det inte hur det gick till men jag fick världens kramp i tårna, de tre små. Krampen drog sig under hela foten. Man har ju en vana att dra ut muskeln när det krampar, men jag visste inte åt vilket håll det egentligen drog åt så jag pressade automatiskt ner tårna mot golvet. Problemet var att det var åt det hållet krampen drog, smartan var så otroligt intensiv. Foten drog ihop sig och bildade en båge. Har inte varit med om något liknande på evigheter. Kastade mig på govet och slet i tårna uppåt. Befriande känsla när det väl släppte, har lite "träningsvärk" kvar idag.

Den värsta sendraget jag någonsin haft var mellan skulderbladen. Axlarna drog bakåt och det var typ omöjligt att få stopp på krampen. Jag gick ner på knä, för att sedan lägga mig ner på rygg och försöka sträcka ut armarna i luften. Måste ha sett roligt ut =)
Citera
2008-11-19, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Jag led mycket av vadkramp förr, så illa att min kropp numera automatiskt trycker ner hälen innan krampen hinner sätta sig. Snacka om betingad reflex, kroppen reagerar tom i sömnen på detta.

Om man drabbas ofta kan man försöka med att dricka mer vätska, äta mer magnesium och även kalium. En banan före sängdags är bra. Man kan prova att stretcha vaderna innan man går och lägger sig.

Skulle just skriva samma sak. Under en period gick det så långt att kroppen började känna lättnaden innan den kände smärtan. Jag ska inte säga att det kan vara njutningsfullt, men det är rätt så tillfredställande när man har kontroll över det. Sjukt..?

Har dock inga planer på att äta sämre kost för att få uppleva kramper igen.
Citera
2008-11-19, 10:06
Medlem
Kompromissens avatar
När jag var gravid fick jag sendrag i tid och otid. Räckte med att jag råkade sträcka på benen i sömnen så vaknade jag skrikandes med kramp i båda vaderna. Det upprepades natt eller natt, behöver jag säga att jag HATAR sendrag?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in