• 5
  • 6
2024-03-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bob Iger kr Disney i botten. Sannolikt har storgare som Blackrock, Vanguard, Soros och State Street shortat/blankat Disney och kr det i botten helt medvetet. Nn annan frklaring r svr att finna.

Disney har alltid sttt fr krnfamiljen och familj. Neomarxisterna i Deep State vill krossa krnfamiljen.
Vore vl lite kontraproduktivt fr storgare att gra det?
Citera
2024-03-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vore vl lite kontraproduktivt fr storgare att gra det?

Du vet inte vad Blankning/shorting r. Ta reda p det.
Citera
2024-03-10, 02:15
Medlem
Citat:
Du vet inte vad Blankning/shorting r. Ta reda p det.
Jag vet vad det r men frstr inte vad en storgare skulle vinna p att "kra bolaget i
botten" fr att citera dig?
Citera
2024-03-11, 20:21
Medlem
Citat:
Jag vet vad det r men frstr inte vad en storgare skulle vinna p att "kra bolaget i
botten" fr att citera dig?

Vet inte. Allt r mrkligt med "affrer" men jag frgade AI om Blackrock och Vanguard garandel. Det enda jag kan konstatera r att Blackrock och Vanguard tydligen r mycket njda med Bob Iger som hllit p i ett par r att kra Disney rakt i diket med sitt eviga Wokande. Bud Lights styrelse skyllde p Blackrock och Vanguard som de pstr tvingade dem att "inkludera" och woka. Det kan finnas andra faktorer och pengatvtt, shorting p mrkliga stt r min Flashbacksteori. Blackrock och Vanguard har inget samvete alls precis som tex George Soros som ppet berttar att han struntar i alla sociala konsekvenser.

AI sger
"Enligt Securities and Exchange Commission (SEC) har BlackRock Inc. en garandel p 122 883 021 aktier i The Walt Disney Company vilket motsvarar 6,7 procent av fretaget Vanguard Group Inc. r ocks en betydande aktiegare i Disney, men den specifika garandelen nmns inte i de tillgngliga kllorna."

By the way - Helt otroligt att Avanzas fond missade Nivida och krde p Disney istllet fast varningsklockorna ringt hgt hela ntterna i ett par r. Deras frvaltare/experter mste nog lmna drogtester eller nt. Eller s fr Avanza kpa en trning.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-03-11 kl. 20:26.
Citera
2024-03-11, 21:43
Medlem
Citat:
Vet inte. Allt r mrkligt med "affrer" men jag frgade AI om Blackrock och Vanguard garandel. Det enda jag kan konstatera r att Blackrock och Vanguard tydligen r mycket njda med Bob Iger som hllit p i ett par r att kra Disney rakt i diket med sitt eviga Wokande. Bud Lights styrelse skyllde p Blackrock och Vanguard som de pstr tvingade dem att "inkludera" och woka. Det kan finnas andra faktorer och pengatvtt, shorting p mrkliga stt r min Flashbacksteori. Blackrock och Vanguard har inget samvete alls precis som tex George Soros som ppet berttar att han struntar i alla sociala konsekvenser.

AI sger
"Enligt Securities and Exchange Commission (SEC) har BlackRock Inc. en garandel p 122 883 021 aktier i The Walt Disney Company vilket motsvarar 6,7 procent av fretaget Vanguard Group Inc. r ocks en betydande aktiegare i Disney, men den specifika garandelen nmns inte i de tillgngliga kllorna."

By the way - Helt otroligt att Avanzas fond missade Nivida och krde p Disney istllet fast varningsklockorna ringt hgt hela ntterna i ett par r. Deras frvaltare/experter mste nog lmna drogtester eller nt. Eller s fr Avanza kpa en trning.
I affrer som r s stora behver du inte du bry dig om att tvivla p stor garnas avsikter d de hller s pass mycket vrde.
Citera
2024-03-11, 22:25
Medlem
Citat:
I affrer som r s stora behver du inte du bry dig om att tvivla p stor garnas avsikter d de hller s pass mycket vrde.

BlackRock CEO: At BlackRock we are forcing behaviors you have to force behaviors.
https://twitter.com/TexasLindsay_/st...40977824231438

Disney och Epstein-n
https://twitter.com/Red_Pill_US/stat...16296751644913
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-03-11 kl. 22:32.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in