Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Jag vet vad det r men frstr inte vad en storgare skulle vinna p att "kra bolaget i
botten" fr att citera dig?
Vet inte. Allt r mrkligt med "affrer" men jag frgade AI om Blackrock och Vanguard garandel. Det enda jag kan konstatera r att Blackrock och Vanguard tydligen r mycket njda med Bob Iger som hllit p i ett par r att kra Disney rakt i diket med sitt eviga Wokande. Bud Lights styrelse skyllde p Blackrock och Vanguard som de pstr tvingade dem att "inkludera" och woka. Det kan finnas andra faktorer och pengatvtt, shorting p mrkliga stt r min Flashbacksteori. Blackrock och Vanguard har inget samvete alls precis som tex George Soros som ppet berttar att han struntar i alla sociala konsekvenser.
AI sger
"Enligt Securities and Exchange Commission (SEC) har BlackRock Inc. en garandel p 122 883 021 aktier i The Walt Disney Company vilket motsvarar 6,7 procent av fretaget Vanguard Group Inc. r ocks en betydande aktiegare i Disney, men den specifika garandelen nmns inte i de tillgngliga kllorna."
By the way - Helt otroligt att Avanzas fond missade Nivida och krde p Disney istllet fast varningsklockorna ringt hgt hela ntterna i ett par r. Deras frvaltare/experter mste nog lmna drogtester eller nt. Eller s fr Avanza kpa en trning.