2013-12-09, 01:53
Medlem
Heroin om ja får oändlig tillgång till det i ren form. Skadar mindre än cannabis skiten
Citera
2013-12-09, 02:33
Medlem
ketamin
Citera
2013-12-09, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Heroin om ja får oändlig tillgång till det i ren form. Skadar mindre än cannabis skiten

Det där får du gärna förklara, det skulle vara nytt för mig om det stämmer.
Citera
2013-12-09, 10:20
Medlem
Scraps avatar
Socker säger jag då. Blir bara lite fet med sämre värden i kroppen!
Citera
2013-12-09, 10:32
Medlem
Sliparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daahman
Heroin är långt ifrån skadligt rent fysiskt, även om det brukas regelbundet. Detta är under bruket såklart, när horset tar slut är en annan, långt hemskare, sak.

Min röst går till koffein, då kaffe är en riktigt god dryck. Snus är inte fy skam heller, men lever hellre utan snus än utan kaffe. Socker är inte särskilt kul att vara beroende av, blir alldeles för mycket Coca-Cola under dagarna..
Citera
2013-12-09, 11:28
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:

Om man injicerar sitt heroin så skulle man kunna säga att heroin, rent hälsomässigt, är näst intill ofarligt och är väldigt skonsamt mot alla organ i kroppen. Däremot är ett heroinberoende väldigt starkt i jämförelse mot cannabis. Vidare är risken för dödlig överdos av heroin en faktor man måste ta hänsyn till när man talar om heroin medan cannabis inte har ett enda dokumenterat dödsfall där överdos är den dödliga faktorn.

Det är värre att ha ett starkt heroinberoende än ett cannabisberoende. Men som sagt, heroinet är väldigt skonsamt rent hälsomässigt.
Citera
2013-12-09, 11:37
Medlem
getbusys avatar
Som många säger så är ett beroende oftast inte positivt när man pratar om droger. Men om man måste välja ett så hade jag nog tagit Cannabis. Anledning är att det inte förstör än så mycket som tex tjack eller någon annan tyngre drog. Givetvis sätter sig Cannabis på minnet osv och man blir glömsk och lätt apatisk av det hehe. Men man blir inte en hålögd zombie som är smal som ett skelett.
Citera
2013-12-09, 12:00
Medlem
nutkjells avatar
Koffein såklart! Skulle nog kunna tänka mig rent nikotin också, kanske. Bland så kallat "knark" är det svårare, kanske någon lätt stimulant.
Citera
2013-12-09, 12:03
Medlem
Phifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Om man injicerar sitt heroin så skulle man kunna säga att heroin, rent hälsomässigt, är näst intill ofarligt och är väldigt skonsamt mot alla organ i kroppen. Däremot är ett heroinberoende väldigt starkt i jämförelse mot cannabis. Vidare är risken för dödlig överdos av heroin en faktor man måste ta hänsyn till när man talar om heroin medan cannabis inte har ett enda dokumenterat dödsfall där överdos är den dödliga faktorn.

Det är värre att ha ett starkt heroinberoende än ett cannabisberoende. Men som sagt, heroinet är väldigt skonsamt rent hälsomässigt.
Jo, dock är det inte särskilt skonsamt mot venerna att injicera varken heroin eller någon annan substans.
Citera
2013-12-09, 12:03
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Yum-yum, hade jag haft en skottkärra full så skulle det varit med heroin. Det och obegränsat med tändare & folie (jag föredrar att röka heroin av någon anledning?) så hade jag kunnat bo i en ouppvärmd container resten av mitt värdelösa liv och ändå varit nöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av Phifer
Jo, dock är det inte särskilt skonsamt mot venerna att injicera varken heroin eller någon annan substans.
Nej det är det inte men smack är väl hyffsat neutralt? ..jonket däremot som man behöver syra för att lösa är ju inte speciellt snällt mot venerna så mycket vet jag..
//
#smack= vitt heroin
#jonk= brunt heroin
/
..för er som inte visste
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2013-12-09 kl. 12:10.
Citera
2013-12-09, 12:10
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Det stämmer, heroin är inte särskilt skadligt om man har rena varor. Men själva livsstilen tär jävligt mycket.

OnT: svår fråga. Jag säger nog nikotin.
Citera
2013-12-09, 12:23
Medlem
narutos avatar
Helt klart cannabis!
För mig funkar det lika bra som medicin som flumm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto