Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2013-12-09, 12:26
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Nu har du tyvärr missuppfattat tråden helt. Det är så att TS vill temporärt kunna låsa datorn från sin son(?). DBAN är inget annat än en permanent lösning.

På tal om DBAN så är det här med X gånger överskrivning en myt som vägrar att dö. Myten lever kvar för att den är anpassad för äldre lagringsmedium, givetvis har tekniken gått framåt och likaså överskrivningsteknikerna. Att påstå att fler överskrivningar ger bättre skydd mot att gammal data extraheras är som sagt inte direkt sant.

Läs gärna ett inlägg från vår bästa vän Ödlan: https://www.flashback.org/sp45754987
Ber om ursäkt
Citera
2013-12-09, 23:22
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Enligt punkt 2, "Use a Backdoor Password", verkar det gå bra utan att öppna datorn:
http://www.wikihow.com/Break-a-BIOS-Password

Har de fel?
Men de måste ju öppna datorn och lösa problemet via moderkortet och det gör man ju knappast på ett arbete med en arbetskamrats dator.
Citera
2013-12-09, 23:32
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-Ukko
Men de måste ju öppna datorn och lösa problemet via moderkortet och det gör man ju knappast på ett arbete med en arbetskamrats dator.
Nej, det är precis det man inte behöver göra enligt artikeln. Läs "Method 2 of 3: Use a Backdoor Password" igen.
Citera
2013-12-16, 02:39
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Återkommer med rapport om hur det gått, som jag lovade. Det har gått alldeles utmärkt.

Grabben har sån otrolig respekt för er datakunniga på flashback, att det räckte med att säga jag fått råd från er hur jag skulle göra, för att han skulle ge upp tanken på att försöka ta sig in.

Känns skönt att ha så mäktiga bundsförvanter.
Citera
2013-12-16, 02:58
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Återkommer med rapport om hur det gått, som jag lovade. Det har gått alldeles utmärkt.

Grabben har sån otrolig respekt för er datakunniga på flashback, att det räckte med att säga jag fått råd från er hur jag skulle göra, för att han skulle ge upp tanken på att försöka ta sig in.

Känns skönt att ha så mäktiga bundsförvanter.

Hej! Tack för din rapport om hur det har gått!

Låter bra att han gav upp försöken då efter ditt uttalande om Flashback samt bra att det fungerade som tänkt. Tycker för övrigt att det är bra agerat från din sida att sätta lösenord på datorn som straff.

Du är alltid välkommen här i IT-Säkerhet om du skulla några som helst frågor kring just IT
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in