2013-12-08, 16:55
Medlem
Babbeloves avatar
Hej
Hade ett delprov i fysik 1a nationella, tror det var en av labb delarna. Men det gick jätte dåligt på den för att jag inte uppfatta frågan rätt och gjorde något helt annat. Min fråga är nu kan jag fortfarande få A? ( Ni som har gjort Fysik nationella)
Citera
2013-12-08, 17:02
Medlem
Scraps avatar
Nej det går inte.
Citera
2013-12-08, 20:00
Medlem
Ojkans avatar
Vilket hade du? Själv hade jag friktion
Citera
2013-12-08, 20:51
Medlem
I kursen, ja. På nationella, jag tror det om du nu skulle få ett B på labbdelen och A på de andra delarna. På labbdelen, nej.
Citera
2013-12-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbelove
Hej
Hade ett delprov i fysik 1a nationella, tror det var en av labb delarna. Men det gick jätte dåligt på den för att jag inte uppfatta frågan rätt och gjorde något helt annat. Min fråga är nu kan jag fortfarande få A? ( Ni som har gjort Fysik nationella)

Vad har du visat på övriga prov? Om du fått A i en annan labbrapport så ska det inte påverka ditt betyg.

Man läste väl Fysik 1a i ettan eller tvåan? Du kan ju inte vara 18
Citera
2013-12-08, 22:02
Medlem
Om jag inte minns helt fel krävs minst två poäng på labben för att få godkänt. De poäng du skaffar dig på labben adderas till poängen du fick på ditt prov och för den totala poängsumman finns det olika betygsgränser. Det går att få A genom att endast få två poäng på labben, så körd är du nog inte.
Citera
2013-12-09, 15:00
Medlem
Babbeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coe2
Om jag inte minns helt fel krävs minst två poäng på labben för att få godkänt. De poäng du skaffar dig på labben adderas till poängen du fick på ditt prov och för den totala poängsumman finns det olika betygsgränser. Det går att få A genom att endast få två poäng på labben, så körd är du nog inte.
Så kan man få A på nationella om man får ett starkt A på teori provet?
Citera
2013-12-09, 22:19
Medlem
Pastmasters avatar
Du tror det var en av labbarna? Har du ingen koll på om det är ett teoretiskt prov eller labbprov. F.r.o.m. ht 2013 kommer slutprovet från Skolverket innefatta två delar. En teoretisk del och en labbdel.

Labbprovet påverkar inte ditt betyg. Skriver du A på slutprovet samt att du har skrivit A på resterande delprov så ska du ha A i betyg. Inte för att det spelar någon roll. HP finns alltid.
Citera
2013-12-10, 02:08
Medlem
Vad snackar folket om ? Failar du labb delen på fysik nationella är det i princip kört. Den delen var bombade med A-poäng. Jag skulle inte vara förvånad om 30-50% av A-poängen kunde inhämtas från labb delen. Har du failat den så måste jag vara ärlig och säga att det är tämligen kört. Men lycka till på Fysik 2

Men nu kanske jag missuppfattat det alldenstund när jag skrev fysik nationella förra året så var det en del inom provet man skrev. Fast ni får det att låta som om det var ett separat prov. Upplys gärna mig

Mvh / Användare 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in