2002-12-07, 16:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur många droger finns det egentligen och hur många finns ute på marknaden ???

Grubblade på det hela kvällen igår...

Btw... Varför tar d 2 timmar för mina vita RN att slå =S :roll:
Citera
2002-12-07, 18:04
Medlem
%s avatar
I min narkotikaförteckning fanns det med 263 ämnen.
Citera
2002-12-08, 04:40
äldre konto (old)
Ej medlem
High_on_LSD: det är väldigt svårt att komma med en konkret siffra på hur många 'droger' det finns. Det beror på hur man definerar ordet drog. Om du syftar på alla fysiologiskt aktiva ämnen så finns det hundratusentals olika _kända_ substanser, framtagna/framställda av diverse läkemedelsföretag.

Sedan finns det substanser som t ex alkaloider men även andra substanser, som förekomer i olika naturprodukter. Många är för oss fortfarande okända, man hittar nya substanser som kan användas som potentiella mediciner dagligen. I skrivandes stund kanske en ny drog har framställts av något läkemedelsföretag eller hittats i något träds rot eller blad, eller i något djurs/bakteries/insekts metabolism. Väldigt svårt att komma med en siffra, omöjligt, men en sak är säker, antalet droger bara ökar

HAHAHAHA kolla in:

Fakta om rejv

Engelskans rave betyder yra, hänförelse, begeistring. Ursprungligen kommer uttrycket från Jamaica där det betecknade ett utomhusparty där man dansar till mobila musikanläggningar. I dag används det som benämning på stora, tillfälliga fester där man dansar till house och technomusik. Techno är en paraplybeteckning för många olika stilar. I Göteborg är trancen inom technon stark.
Rejvkulturen, warehouseparties och technomusik, växte fram i mitten av 1980-talet i USA (Chicago och Detroit). DJ:s och musiker inspirerades av tyska grupper som Kraftwerk. Till Europa kom rejven via ön Ibiza. Göteborg var den första svenska staden som 1989 började med rejvfester. Göteborg är enligt många än i dag rejvens huvudstad i Sverige. Här finns bl a skivbolaget Spiral trax med DJ Anti, Anders Enkvist, som är ett stort namn inom trancemusiken i hela världen.
De som besöker rejv är främst medelklassungdomar men publiken kan vara väldigt blandad.
Droger är vanligt förekommande inom rejvkulturen, men självklart varierar andelen narkotikapåverkade stort från fest till fest. Det finns också många inom rejven som helt tar avstånd från droger.
I Tyskland och andra länder kan 100 000 människor besöka rejv samtidigt. I Sverige är rejvrörelsen mer uppsplittrad och förekommer mest på mindre fester.

Uppgifter hämtade från Rejv och droger av Kjell E Johanson samt från samtal med rejvare med flera.

Såg ni vilken värdelös och onödig skitartikel hahaha... Platsar bra på www.uselessjunk.com. Det glädjer mig att det finns så många inkompetenta och naiva personer som arbetar mot narkotikan...
Citera
2002-12-09, 13:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Ja den där "artikeln" var ju riktigt dålig!
Det är sant att TECHNO utvecklades i chigaco och detroit men det var i England där technon utvecklades till bla house och acid och spred sig till övriga europa.

medelklassungdommar?! Här i sthlm så finns det människor från alla samhällsskickt. Författaren kanske borde gå på ett rave någon gång.
Citera
2002-12-10, 21:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander82
Ja den där "artikeln" var ju riktigt dålig!
Det är sant att TECHNO utvecklades i chigaco och detroit men det var i England där technon utvecklades till bla house och acid och spred sig till övriga europa.

medelklassungdommar?! Här i sthlm så finns det människor från alla samhällsskickt. Författaren kanske borde gå på ett rave någon gång.

Nu är du allt ute o cyklar.. Både House o Acid (som i Acid House) kommer från USA o inget annat.
Citera
2002-12-11, 00:18
äldre konto (old)
Ej medlem
caer:
Är du säker? Har du någon länk eller dylikt? Den informationen jag fått pekar på att det var i england den utvecklades. Eller, det kanske var där den blev stor på allvar. Har jag blandat ihop det eller har jag bara fel från första början?
Citera
2002-12-13, 06:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Uppgifter hämtade från Rejv och droger av Kjell E Johanson samt från samtal med rejvare med flera.

Hehe...

Kjell är min ex-flickväns pappa...

Så kan det bli ibland
Citera
2002-12-15, 00:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Fråga till [PH]rmacist eller någon annan kunnig...

Citat:
Ursprungligen postat av High_On_Acid
Btw... Varför tar d 2 timmar för mina vita RN att slå =S :roll:

Hmm.. för mig slog vita RN på 20-30 minuter bara. Har tagit RN 2 gånger.
Dom vi hade kom från stockholm från början så det finns ju en god chans att det är precis samma typ som du har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in