2013-12-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Nu räcker inte preventivmedel eftersom de inte är hundraprocentigt säkra även om folk inte slarvat så förbannat med dem. Jag har skrivit om detta ämne i ett par år nu, läs de här inläggen till att börja med:

(FB) Hur vanligt skulle sex vara utan religion?

(FB) Tjejen berättade att hon provat dubbelmacka!

Om vi talar om den oerhört destruktiva sexkulturen som introducerades på 60-talet stämmer det, läste du ens informationen i min spoiler?
Nu var min poäng att ilskan är något felriktad enligt mig. Om TS själv befann sig inom storknullarnas elit så hade han inte suttit här. I regel så gör bara människor de som behövs för att tillfredställa grundläggande behov som mat, sex, umgänge m.m. Det är inte ett kvinnligt beteende utan det är ett mänskligt beteende. Att tänka på andras välmående är det inte många som gör om man inte räknar med den närmaste kretsen.
2013-12-08, 22:19
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schockis
I regel så gör bara människor de som behövs för att tillfredställa grundläggande behov som mat, sex, umgänge m.m.
Nu är jag dock ingen sådan människa oavsett vad ni tycker om det, jag är en radikal visionär med andra önskemål än vad som befinner sig i botten på Abraham Maslows behovspyramid vilket många medelmåttor nöjer sig med.
2013-12-08, 22:24
Medlem
Både svenska killar och tjejer beter sig som översexuella djur snarare än civiliserade människor. Kortsiktig njutning värderas högre än långsiktiga och stabila relationer (vilka är ett måste för att bilda en högkvalitativ familj, vilket - med tanke på att livets mening är fortplantning - ändå måste anses vara ett primärt livsmål).

Jag antar att vi har feminismen att tacka för detta förfall då det är feministerna som lär ut att det är någonting fint att ligga med flest möjliga från en så tidig ålder som möjligt (och då gärna med andra raser), och att det är fult att hålla sig till en person eller till och med - Gud förbjude! - vänta till äktenskapet.

Att ha sex med många personer är oansvarigt då det sprider könssjukdomar (kondom är inte 100% säkert) och leder till oönskade graviditeter där det oskyldiga barnet antingen mördas (aborteras) eller blir psykiskt misshandlat av föräldrar som aldrig önskade att det skulle födas.
Och är man så kåt att man måste ligga med en person om dagen, skulle i varje fall inte jag lita på att den personen skulle klara av att vara trogen och utan tillit spricker förhållandet förr eller senare. Sexualliberaliseringen leder bara till en massa problem och förruttnelse.

För att slå hål på myten om "fula, bittra oskulder": Jag är tjej, ser bra ut enligt andra och är i ett lyckligt förhållande så jag behöver inte nedgradera mig själv till "hora". Men TS har rätt i att majoriteten av svenska tjejer är horor. Men också majoriteten av svenska killar, i varje fall enligt min erfarenhet.

Kan kanske denna luderepidemi till viss del bero på dåligt självförtroende bland de flesta tjejer? Jag skulle i så fall tro att självförtroendeproblematiken kommer utav ett utsuddande av de traditionella könsrollerna (vilka ger stabilitet och en mening i livet). Utan någon egentlig roll saknar man ju identitet, och utan identitet är det svårt att känna självförtroende. Bara en teori...
2013-12-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Nu är jag dock ingen sådan människa oavsett vad ni tycker om det, jag är en radikal visionär med andra önskemål än vad som befinner sig i botten på Abraham Maslows behovspyramid vilket många medelmåttor nöjer sig med.
Jag pratade till TS genom att citera dig. Hans ordval tyder på att han är arg och djupt besviken, hans nickname munsprut o s v. Du verkar inte lika känslosam.
2013-12-08, 22:29
Bannlyst
Citat:
Jag pratade till TS genom att citera dig. Hans ordval tyder på att han är arg och djupt besviken, hans nickname munsprut o s v. Du verkar inte lika känslosam.
bakom en djupt besviken man finns två kvinnor: kvinnan som svek och modern som tröstar ....
2013-12-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsALie
Både svenska killar och tjejer beter sig som översexuella djur snarare än civiliserade människor. Kortsiktig njutning värderas högre än långsiktiga och stabila relationer (vilka är ett måste för att bilda en högkvalitativ familj, vilket - med tanke på att livets mening är fortplantning - ändå måste anses vara ett primärt livsmål).

Jag antar att vi har feminismen att tacka för detta förfall då det är feministerna som lär ut att det är någonting fint att ligga med flest möjliga från en så tidig ålder som möjligt (och då gärna med andra raser), och att det är fult att hålla sig till en person eller till och med - Gud förbjude! - vänta till äktenskapet.

Att ha sex med många personer är oansvarigt då det sprider könssjukdomar (kondom är inte 100% säkert) och leder till oönskade graviditeter där det oskyldiga barnet antingen mördas (aborteras) eller blir psykiskt misshandlat av föräldrar som aldrig önskade att det skulle födas.
Och är man så kåt att man måste ligga med en person om dagen, skulle i varje fall inte jag lita på att den personen skulle klara av att vara trogen och utan tillit spricker förhållandet förr eller senare. Sexualliberaliseringen leder bara till en massa problem och förruttnelse.

För att slå hål på myten om "fula, bittra oskulder": Jag är tjej, ser bra ut enligt andra och är i ett lyckligt förhållande så jag behöver inte nedgradera mig själv till "hora". Men TS har rätt i att majoriteten av svenska tjejer är horor. Men också majoriteten av svenska killar, i varje fall enligt min erfarenhet.

Kan kanske denna luderepidemi till viss del bero på dåligt självförtroende bland de flesta tjejer? Jag skulle i så fall tro att självförtroendeproblematiken kommer utav ett utsuddande av de traditionella könsrollerna (vilka ger stabilitet och en mening i livet). Utan någon egentlig roll saknar man ju identitet, och utan identitet är det svårt att känna självförtroende. Bara en teori...

Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Kan börja med att säga att jag inte alls instämmer i beskrivningen av svenska tjejer.

Själv var jag oskuld när jag fyllde 20, inte på grund av brist på tillfälle, utan självvalt. Sedan dess har jag bara haft sex med en person; en person jag blev tillsammans med ganska snabbt efter att jag fyllt 20 och numera är gift med. Även om många av mina tjejkompisar haft fler sexpartners än så, så pratar vi knappast om något 20-tal, utan oftast handlar det om personer som de har långvariga förhållanden med.

Även om jag inte tycker att det är direkt fel eller borde vara förbjudet att vara beredd att dra hem en random person från krogen, som man inte känner och knappt har pratat med, så kan jag tycka att det är lite äckligt.

Dock så verkar killar vara sjukt mycket mer benägna att vara redo att ha sex med en ökänd person än tjejer är. Även om alla uppenbarligen inte lyckas. Och ärligt talat tycker jag att dessa killar är ganska äckliga. Hade aldrig kunnat tänka mig att ha ett förhållande med någon som skulle kunna dra hem vem som helst från krogen, bara han fick ligga med henne. Urk, lite standards måste man väl ändå ha? Vart är annars självrespekten?

Så, fråga till TS, och alla ni andra som anser att "svenska tjejer" är "horor", hur många 10: poängare har ni själva tackat nej till på krogen? Hur många perfekta kroppar har ni avstått från att ha sex med, trots att ni kunnat, för att ni inte kände dem, inte var intresserade av ett långt förhållande med dem eller helt enkelt inte trodde att de skulle vara intresserade av ett långt förhållande med er, även om du själv hade en liten crush på personen ifråga?

För mig är det ett antal.

Missförstå mig inte, även om jag själv valt en relativt kysk livsstil så tycker jag inte att det är något fel i att vara promiskuös, om man känner sig lagd åt det hållet.

Däremot tycker jag att det är väldigt märkligt att vilja ha en kysk partner om man själv är promiskuös. Jag som kysk skulle ju aldrig vilja ha en kille som satsat otal antal helger på att försöka hitta någon random person att ha ett ons med. Jag vill ha en person som också har hög standard och har väntat på "rätt person". Vilket jag har i min nuvarande partner.

Tror knappast att det handlar om feminism eller utsuddandet av traditionella könsroller. Vissa människor föredrar helt enkelt att vara promiskuösa medans andra föredrar att vara kyska.

Jag och min partner har valt att vara väldigt selektiva, samtidigt som vi båda är feminister och har valt att försöka leva så jämställt vi kan.
2013-12-08, 22:47
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Tycker att det är spännande att ingen kommenterat mitt inlägg: (FB) Svenska tjejer är horor
Missat eller ignorerat?

Hur som helst hade jag två frågor där jag gärna vill ha svar på:
1. Hur många 10: poängare tackar ni som anser att "svenska tjejer är horor" själva nej till att ha sex med?
2. Hur kan man förvänta sig att ens partner ska vara kysk när man själv är promiskuös? Min erfarenhet är att kyska personer parar ihop sig med andra kyska personer, och att promiskuösa personer oftast verkar söka sig till andra promiskuösa.

Har aldrig tackat nej när en sådan möjlighet när jag fått den, som förklarats tidigare i tråden finns det ingen motsättning i det. Men ja, troligtvis har jag träffat på kvinnor som är mer promiskuösa än genomsnittet

Citat:
Nu var min poäng att ilskan är något felriktad enligt mig. Om TS själv befann sig inom storknullarnas elit så hade han inte suttit här. I regel så gör bara människor de som behövs för att tillfredställa grundläggande behov som mat, sex, umgänge m.m. Det är inte ett kvinnligt beteende utan det är ett mänskligt beteende. Att tänka på andras välmående är det inte många som gör om man inte räknar med den närmaste kretsen.

Nej hör inte till storknullarnas elit ( ) får komma till lite då och då så det räcker. Däremot kanske jag inte har lika mycket av meningsfulla förhållanden och säkert också en viss ilska mot knullkulturen med meningslösa ONS i repris var och varannan helg, men nu är det ju inte mig som tråden handlar utan fenomenet i sig.
2013-12-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Har aldrig tackat nej när en sådan möjlighet när jag fått den, som förklarats tidigare i tråden finns det ingen motsättning i det. Men ja, troligtvis har jag träffat på kvinnor som är mer promiskuösa än genomsnittet

Nej hör inte till storknullarnas elit ( ) får komma till lite då och då så det räcker. Däremot kanske jag inte har lika mycket av meningsfulla förhållanden och säkert också en viss ilska mot knullkulturen med meningslösa ONS i repris var och varannan helg, men nu är det ju inte mig som tråden handlar utan fenomenet i sig.

Men hur kan du förvänta dig att en selektiv/kysk tjej ska vilja ha något att göra med dig när du inte är minsta lilla selektiv/kysk själv?
2013-12-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Och jag förklarade för dig varför fenomenet finns.
2013-12-08, 22:51
Medlem
Lorenzis avatar
Vi män tänder instinktivt på Kvinnor som visar tecken på god hälsa. Det förklarar varför vi bland annat tänder på Bröst och rumpa då dessa egenskaper har enligt studier visats ha hälsofördelar både för kvinnan och för en potentiell avkomma.
Men en tjej som ligger runt mycket riskerar även att bli gravid, och att riskera bli gravid stup i kvarten är definitivt inte fördelaktigt när det gäller hälsa eller att överhuvutaget överleva. En tjej som tvärtom är lite mer selektiv och inte utsätter sig för dessa faror anser vi således vara smarta och hälsosamma.

Nu är det ju givetvis inte så i dagens samhälle att en tjej som ligger står inför samma faror om de ligger runt som man kanske gjorde för hundra år sedan. Men vår instinkt gällande faktumet att vi föredrar hälsosamma tjejer och vad det innebär, sitter väldigt djupt rotat. Tycker således att man inte bör idiotförklara de som anser att lösaktiga tjejer är obehagligt.
2013-12-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorenzi
Vi män tänder instinktivt på Kvinnor som visar tecken på god hälsa. Det förklarar varför vi bland annat tänder på Bröst och rumpa då dessa egenskaper har enligt studier visats ha hälsofördelar både för kvinnan och för en potentiell avkomma.
Men en tjej som ligger runt mycket riskerar även att bli gravid, och att riskera bli gravid stup i kvarten är definitivt inte fördelaktigt när det gäller hälsa eller att överhuvutaget överleva. En tjej som tvärtom är lite mer selektiv och inte utsätter sig för dessa faror anser vi således vara smarta och hälsosamma.

Nu är det ju givetvis inte så i dagens samhälle att en tjej som ligger står inför samma faror om de ligger runt som man kanske gjorde för hundra år sedan. Men vår instinkt gällande faktumet att vi föredrar hälsosamma tjejer och vad det innebär, sitter väldigt djupt rotat. Tycker således att man inte bör idiotförklara de som anser att lösaktiga tjejer är obehagligt.

På samma sätt, om man ser det hela lite evolutionärt, så riskerar ju lösaktiga män att dra på sig könssjukdomar de skulle kunna smitta ner en i. Allra mest de som är beredda att betala för sex. Så rent evolutionärt, om man inte vill dö en plågsam död i syfilis, så väljer inte heller hälsomedvetna kvinnor lösaktiga män.

En manlig slampa är inte något attraktivt för en selektiv kvinna. Håller med om att man ska låta bli att idiotförklara män som föredrar hälsosamma kvinnor. Men man bör även förstå att hälsosamma kvinnor föredrar hälsosamma män före slampor. Beter man sig själv som en slampa står man knappast i någon bra position för att kräva att kvinnorna runt en ska ändra sin livsstil.
Senast redigerad av Deriverbar 2013-12-08 kl. 23:02.
2013-12-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorenzi

Men du vet ju inget innan du vet, om det inte står hora i pannan eller om hon är svårt sjuk i AIDS. Det är tanken som skapar problemet annars existerar det inte. Det är svårt att argumentera för att det är en instinkt när folk reagerar helt olika, baserat på vad dom tänker,"kulturmarxistisk" hjärntvätt eller inte. Själva knullantalet avslöjar i sig ingenting om personens hälsa. En person som legat runt mycket kan se väldigt frisk ut och vara väldigt frisk och vice versa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in