2013-12-07, 02:53
Medlem
Hej! Här kommer återigen en wordpress-fråga. Har skapat en sida som går fruktansvärt långsamt. Detta är hyffsat konstigt då det inte är något jättemaffigt material på sidan. Det är några bilder, och 2-3 plugins, men inget som borde ta så lång tid som det tar. Får väldigt dåliga resultat på ett test jag gjort på internet, vilket får mig att ana att det är sidan det är fel på. Dock känns detta konstigt då det inte alls är någon extravagant sida men ett massivt material, men alla jävla parametrar verkar ju vara helt åt helvete på sidan, förstår inte vad jag gjort fel. Bör jag testa byta webbhotell eller vad rekommenderar ni? Anledningen att jag funderar på att webbhotellet är problemet är att det verkar gå som långsammast att få uppkoppling till sidan, när material väl börjar ladda går det fort. Har hittat dessa artiklar som styrker min tes: http://apprikos.se/2010/10/wordpress-prestanda-pa-webbhotell, http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-natverk/1138037-loopia-langa-laddningstider-aer-det-fler/ .

Testet:

Size of CSS-files: 586 183 bytes (recommended - maximum 100 000)
Size of HTML-file 162 343 bytes (recommended - maximum 100 000)
Size of all photos 702 452 bytes (recommended - maximum 100 000)
Size of Javascript 1 820 616 bytes (recommended - maximum 150 000)
Number of CSS-files 22 (recommended maximum 2)
Number of hosts 19 (recommended maximum 10)
Number of javascript 37 (recommended maximum 10)
Number of total files 98 (recommended maximum 40)
Number of static files 40 (recommended maximum 30)
Size of connection 11 542 bytes (recommended maximum 3 000)
Google Page Speed Score 45 (recommended minimum 80)
otherResponseBytes "214494"

Vad tror ni?
Citera
2013-12-07, 03:11
Medlem
22 CSS-filer och 37 javascript-filer?

Jag rekommenderar 1 CSS-fil i head-elementet och 1 js-fil strax innan </body>.

Fixa sådant först, tycker jag.

Edit:
Sedan så misslyckas ju testet på alla möjliga punkter. Det är du som är orsaken, och inte webbhotellet

Ordna dessa saker först så att du i alla fall håller dig inom det testet rekommenderar
Senast redigerad av Daudodidi 2013-12-07 kl. 03:18.
Citera
2013-12-07, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
22 CSS-filer och 37 javascript-filer?

Jag rekommenderar 1 CSS-fil i head-elementet och 1 js-fil strax innan </body>.

Fixa sådant först, tycker jag.

Edit:
Sedan så misslyckas ju testet på alla möjliga punkter. Det är du som är orsaken, och inte webbhotellet

Ordna dessa saker först så att du i alla fall håller dig inom det testet rekommenderar

Men jag vet ej om jag litar på detta testet. Var ligger då dessa 22 CSS filer? Jag har en, style.css, som jag trodde var den enda. Blir helt förvirrad av detta.
Citera
2013-12-07, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonlemon
Men jag vet ej om jag litar på detta testet. Var ligger då dessa 22 CSS filer? Jag har en, style.css, som jag trodde var den enda. Blir helt förvirrad av detta.
Det vet jag inte eftersom jag inte sett din sida. Kan dessutom inte kolla källkod nu för jag sitter på min iPad.

Det är väl bara att kolla källkoden. Eller använd utvecklarverktyget som finns i alla moderna webbläsare
Citera
2013-12-07, 04:50
Medlem
qrizzes avatar
Du kan börja med att använda ex. Cloudflare som namnservrar som automatiskt cachar din sida så den blir mycket snabbare.

Annars så finns det andra tillägg som gör din site snabbare som ex. WP Super Cache
Citera
2013-12-07, 09:51
Medlem
Diverges avatar
Vad är det för URL och hotell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in