• 1
  • 2
2013-12-08, 02:41
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eqpe
Konstigt, en enkel sökning på internet gav mig detta iallafall
http://sv.wikipedia.org/wiki/Malin_Swedberg

Swedberg var expertkommentator. De sitter mest tysta under matcherna och försöker komma med analyser vid händelser och repriser. Ett inte alls i närheten lika svårt eller krävande jobb som matchens kommentator har som måste guida tittaren hela tiden. Vilken avdankad gammal fotbollspelare som helst brukar kunna få den rollen. Därför kan hon inte räknas in här eftersom hon alltid var bisittare till en annan som hade huvudansvaret.

Citat:
Ursprungligen postat av AaronHernandez
Hon är som sagt inte den första. Minns något när en sopig brunett kommentera.

Emelie Ölander ja.
Citera
2013-12-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Vilket lands tv-tittare sitter Emelie Ölander och kommenterar för under italienska och franska ligamatcher på TV4-koncernen och C-mores kanaler? Bara för att Anna Brolin är en mycket snyggare klassisk TV4-blondin tycker jag inte att det ger dig rätt att osynliggöra Ölander som den värsta sortens mansgris och historieförfalska.
Nu när du säger det så minns jag mig mycket väl ha läst att hon tillträdde tjänsten som TV4:s första kvinnliga kommentator, jag vet inte varför jag får för mig att Brolin skulle ha föregått henne med att kommentera La Liga. Förmodligen har jag fått för mig att webbsändningar gått på TV eller något.

Intressant nog så föregås ju båda dessutom av SVT:s Annamaria Jansson, som började redan i våras.
Citera
2013-12-08, 11:12
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Nu när du säger det så minns jag mig mycket väl ha läst att hon tillträdde tjänsten som TV4:s första kvinnliga kommentator, jag vet inte varför jag får för mig att Brolin skulle ha föregått henne med att kommentera La Liga. Förmodligen har jag fått för mig att webbsändningar gått på TV eller något.

Intressant nog så föregås ju båda dessutom av SVT:s Annamaria Jansson, som började redan i våras.

AnnaMaria Jansson gjorde bara en sorts testsändning dock där det aldrig var fråga om någon sorts anställning som kommentator. Kanske eftersom Svt inte har många sändningsrättigheter alls inom fotboll och detta var i någon lokal match i svenska cupen som var ett sorts tittarfiasko för Svt med i princip ingen publik.

Det är skillnad på den sortens enstaka händelse där båda parter redan från början var överrens att detta var ett sorts test och en engångsgrej med knappt inga tittare mot att gå direkt in i Serie A som ensam matchkommentator.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in