2013-12-06, 22:52
Medlem
DividendChamps avatar
Ser att WFC handlas till samma pris som högsta pris 2008 men med en EPS som stigit 58% sedan dess. Så samma pris som för 5 år sedan, men 58% högre EPS... Har marknaden inte hunnit ikapp WFC tillväxt?

WFC handlas till ett bra p/e idag på 11.2 mot ett historiskt på 15.5.

Oktober 2012 meddelade WFC att de ska spendera 6.9$ miljarder på att köpa tillbaka aktier.

Warren Buffet är WFC största ägare.

Jag kommer inte köpa aktien för den sänkte sina utdelningar 2009 och 2010 (men är idag 2013 på samma nivå igen) och det är inte det JAG är ute efter. Men för er andra som investerar ur andra perspektiv, kanske det kan vara något att göra mer forskning på?

En titt på Wells Fargo Co
Citera
2013-12-06, 23:29
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Ja, Wells Fargo är den enda banken jag skulle tänka mig att vara ägare i, även om jag är kund hos diverse nordiska banker och Bank of America. Wells Fargo har riktigt bra rykte i USA och tack vare Mr.Buffett så hade jag inte varit speciellt orolig för mitt innehav i banken.

Citera
2013-12-07, 02:26
Medlem
Vad står förkortningen EPS för?
Citera
2013-12-07, 04:50
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Vad står förkortningen EPS för?

Earnings Per Share.

OnT;
Wells Fargo är blåsta, sämsta kundservicen som jag har varit med om och de har tagit hand om min frus affärer på ett bedrövligt sätt. Vi bytte bank helt från Wells Fargo till en lokal "credit union", bästa vi gjort på hela året!
Citera
2013-12-07, 12:35
Medlem
WFC är billig speciellt om man tänker på att de konstant höjer sin EPS. Ett annat plus är att det är Warren Buffetts favoritaktie. Känner man att WFC är köpvärt så rekommenderar jag att man även kollar in deras TARP Warrant som också är väldigt lågt värderade.
Citera
2013-12-07, 15:22
Medlem
DividendChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Ja, Wells Fargo är den enda banken jag skulle tänka mig att vara ägare i, även om jag är kund hos diverse nordiska banker och Bank of America. Wells Fargo har riktigt bra rykte i USA och tack vare Mr.Buffett så hade jag inte varit speciellt orolig för mitt innehav i banken.

Tack

Citat:
Ursprungligen postat av BlackTuesday
WFC är billig speciellt om man tänker på att de konstant höjer sin EPS. Ett annat plus är att det är Warren Buffetts favoritaktie. Känner man att WFC är köpvärt så rekommenderar jag att man även kollar in deras TARP Warrant som också är väldigt lågt värderade.

Jag investerar inte alls i aktier som inte visar upp bra utdelningstillväxt och en stabil historik, vilket tyvärr inte WFC uppfyller, men som AnaheimDucks säger så "Ja, Wells Fargo är den enda banken jag skulle tänka mig att vara ägare i" så är jag på samma linje. Skulle jag köpa en bankaktie så är det denna. Fungerar fortfarande om man kanske skulle allokera 5% av min portfölj till värdeaktier istället för utdelningsaktier. Får fundera vidare helt enkelt, men kommer nog hålla mig till min plan. Dock tycker jag den ser intressant ut och hittils verkar ni ju tycka samma
Citera
2025-04-13, 19:56
Moderator
Diagorass avatar
Börserna på Wall Street avslutade en volatil handelsvecka tydligt upp på fredagen. Flera USA-banker steg efter att ha presenterat kvartalsresultat över analytikernas förväntningar.

Negativt var det för banken Wells Fargo som var ned 1,0 procent efter att intäkterna överraskade på nedsidan. Däremot var resultatet per aktie högre än analytikernas förväntningar.

https://www.placera.se/telegram/new-york-bankaktier-och-apple-lyfte-s-p-500-1-8-20250411
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in