2013-12-06, 16:49
Medlem
Tja, jag och en polare funderar starkt över att sätta igång med mining av litecoins och har lite funderingar kring processen som jag hoppas att någon har kunskaper om.

Som jag har förstått det så har svårigheten inte blivit så pass svår att man fortfarande kan köra mining via sin pc med något starkare grafikkort. Grafikkort som jag tänkte använda mig utav är Radeon hd 7950, två sådana på en låda.

Det jag undrar då är om man behöver två olika skärmar för grafikkorten eller om det räcker med en? Och om man behöver två måste de vara igång hela tiden, eller bara tills dess att man satt igång med miningen?

Jag har även läst lite grann om pools, bör man joina en sådan eller köra på egen hand utifrån de grafikkorten som jag tidigare presenterade?

När det kommer till mjukvaran Guiminer, så har jag installerat den men vad är det som man behöver konfigurera innan man börja köra igång?

Tack för all hjälp och tips på förhand!
Citera
2013-12-06, 17:21
Medlem
svallerbyttans avatar
Du behöver inta ha två skärmar bara för att du har två grafikkort. En pool är att rekommendera, annars tröttnar ni nog ganska snabbt på ert projekt. Du får information från din pool om hur du ska konfigurera programvaran.
Citera
2013-12-06, 18:15
Medlem
Kört ett tag nu, dock segt kommit upp i 2 litecoins på 2 veckor, men kör i pool annars är de ingen vits
Citera
2013-12-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Du behöver inta ha två skärmar bara för att du har två grafikkort. En pool är att rekommendera, annars tröttnar ni nog ganska snabbt på ert projekt. Du får information från din pool om hur du ska konfigurera programvaran.

Okej, har du någon bra pool att rekommendera då?
Citera
2013-12-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkognito1
Kört ett tag nu, dock segt kommit upp i 2 litecoins på 2 veckor, men kör i pool annars är de ingen vits

Vad kör du med för grafikkort om man får fråga?
Citera
2013-12-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkognito1
Hur många hasher per sek motsvarar det ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in