2013-12-06, 09:41
Medlem
MyNameIsNotEarls avatar
Jag kikade lite på ur och penn's hemsida för några dagar sedan och såg en klocka som jag blev förtjust i. Jag har tidigare bara haft dom billigaste klockorna och köpte då i förrgår en något dyrare sådan för runt 1800 :- och är jättenöjd. Dock så kan jag ingenting om klockor och undrar lite vad ni har för erfarenheter av det här märket. Hur ser ni på kvaliten över en period? Levererar den stadigt? Kommer den behöva lite mer underhåll etc?

http://uropenn.se/herrklocka-jacques-lemans/100000002/1-1653B
Citera
2013-12-06, 10:49
Medlem
Min har det inte varit några större problem med. Har haft den i ca 5 år. Det jag har behövt gjort är att köpa ny sprint till armbandet då det lossnade en gång då jag slog den i backen (full och ramlade i rulltrappan).
Citera
2013-12-06, 11:26
Medlem
MyNameIsNotEarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokf
Min har det inte varit några större problem med. Har haft den i ca 5 år. Det jag har behövt gjort är att köpa ny sprint till armbandet då det lossnade en gång då jag slog den i backen (full och ramlade i rulltrappan).

Det är ju kanske inte så konstigt, att ett fall genererar mycket kraft och sprinten inte är gjord för det. Men det är roligt att veta att den fortsätter att kämpa på =)
Citera
2013-12-06, 15:59
Medlem
Aquaracers avatar
Kvalitet i relation till vad?
Citera
2013-12-07, 06:31
Medlem
MyNameIsNotEarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquaracer
Kvalitet i relation till vad?
Som jag skrev i trådstarten, så kan jag inte någonting om klockor direkt. Är du efter att jag ska säga vad kvalitén är hos en JL vs Omega så kan du vänta tills öronen trillar av. Däremot så tror jag att kvalité i det här fallet kan likställas med att det inte går sönder eller kärvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in