2013-12-06, 00:32
Medlem
Babajis avatar
Hmm. Jävlar också. Hur ska man hantera detta.

Första dagen på universitetet, blixt förälskad i okänd tjej 3 rader framför. Veckor av drömmande utan handling. Tillslut tog jag mod till mig och började prata med henne. Efter några veckor var vi tjenis, och en kväll bestämde vi för att dricka öl ihop på lokala kårhuset.

Ölen blev 10, och vi pratade och dansade inpå småtimmarna. Full av öl och mod försöker jag kyssa henne. Hon vrider huvudet bort och säger "förlåt, men jag har pojkvän."

Nån historia om en pojkvän som hon aldrig träffar i en annan del av världen dyker upp. Hon beklagar sig över hur dålig relation det är, men som hon ej tagit sig mod till att lämna. Hon pussar mig på kinden och åker hem till sitt.

Vad ska jag göra? Jag tycker hon är uppenbart intresserad utav mig, men jag kan ju inte ragga på någon som är upptagen? Eller kan jag det?

/Förvirrad
Citera
2013-12-06, 00:36
Medlem
Cornholio.s avatar
Skit i han. Kör på ditt race så gott det går. Förhoppningsvis så förälskar hon sig i dig och lämna den andra killen.

Att en tjej som man är intresserad utav som är i ett förhållande ska aldrig ses som ett hinder.
Citera
2013-12-06, 00:36
Medlem
Pellejonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji

Nån historia om en pojkvän som hon aldrig träffar i en annan del av världen dyker upp. Hon beklagar sig över hur dålig relation det är, men som hon ej tagit sig mod till att lämna.

Du kan skatta dig lycklig. När en tjej talar om hur dåligt hennes relation går för tillfället med andra ''killkompisar'' betyder det att de är intresserade och att de med största sannolikhet inom en snar framtid kommer att göra slut med nuvarande pojkvän.

Du får din chans, snart.
Citera
2013-12-06, 00:40
Medlem
Håller med. Berättar hon att hennes förhållande inte är bra. Då har du alla chanser även om det inte är raka spåret.
Citera
2013-12-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Skit i han. Kör på ditt race så gott det går. Förhoppningsvis så förälskar hon sig i dig och lämna den andra killen.

Att en tjej som man är intresserad utav som är i ett förhållande ska aldrig ses som ett hinder.
Men är det inte omoraliskt att medvetet ligga på trots ett redan existerande förhållande på tjejens sida?
Citera
2013-12-06, 00:42
Medlem
Hon trodde uppenbarligen att du ville bli hennes vän. Det är bara att glömma henne, det är min åsikt. I början lät du som en besatt snuskgubbe sedan blev det lite hopp för dig men nu när hon har nekat rekommenderar jag att ni bara är vänner.

Fördelar med att bara vara vänner är att du kan bli tillsammans med henne när hon gjort slut med sin kille, tycker du att du inte är värd det kan du ge igen genom att vara otrogen eller något liknande.

Annars glömmer du henne här och nu. Fort som möjligt nämligen, försök hitta one night stand eller något. Jag vet det gör ont som bara den men du måste göra ett beslut som gör det bra för
dig på lång sikt
Citera
2013-12-06, 00:51
Medlem
Otems avatar
Fortsätt kämpa på och låt inte det förhållandet hindra dig, hon kanske ger upp det en dag
och väljer dig istället!

Lycka till!
Citera
2013-12-06, 00:54
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21g
Men är det inte omoraliskt att medvetet ligga på trots ett redan existerande förhållande på tjejens sida?
Det är definitivt inte omoraliskt. Moral existerar sällan i kärlek.
Citera
2013-12-06, 01:01
Medlem
Raxzxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji

Hon pussar mig på kinden och åker hem till sitt.

Vad ska jag göra? Jag tycker hon är uppenbart intresserad utav mig, men jag kan ju inte ragga på någon som är upptagen? Eller kan jag det?

/Förvirrad

Du har helt enkelt inte ett fördelaktigt yttre, vilket gjorde att hon hamnade i en situation där hon kände sig tvungen att dra en rövare om sin pojkvän från "Indien".

Man kan pussa sin vän på kinden, det är ingen sexuell spänning i det. I vissa länder är det så man hälsar på varandra.

"Jag tycker uppenbarligen att hon är intresserad av mig"

Jag vet inte ens vad jag ska svara på det uttalet, kan vara det dummaste jag läst (åtminstone idag). Hur kan du tycka vad hon känner? Du kan tro dig veta att hon gillar dig men du kan aldrig tycka.

Som tidigare nämnt tyckte hon inte att du var attraktiv, därför kan du inte ragga på henne. Du har förmodligen sumpat chansen att vara hennes vän också.

"Jag tycker att hon inte känner att hon vill vara din vän"
Citera
2013-12-06, 01:17
Bannlyst
Tycker hon skötte det jävligt snyggt om det är sant faktiskt. Vad du gör är att bida din tid, inte ragga men konstant finnas på hennes radar och var en liten fingervisning om hur bra hon skulle kunna ha det.
Citera
2013-12-06, 01:49
Medlem
Babajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionaren
Hon trodde uppenbarligen att du ville bli hennes vän. Det är bara att glömma henne, det är min åsikt. I början lät du som en besatt snuskgubbe sedan blev det lite hopp för dig men nu när hon har nekat rekommenderar jag att ni bara är vänner.

Fördelar med att bara vara vänner är att du kan bli tillsammans med henne när hon gjort slut med sin kille, tycker du att du inte är värd det kan du ge igen genom att vara otrogen eller något liknande.

Annars glömmer du henne här och nu. Fort som möjligt nämligen, försök hitta one night stand eller något. Jag vet det gör ont som bara den men du måste göra ett beslut som gör det bra för
dig på lång sikt

Citat:
Ursprungligen postat av Raxzx
blabla

Ledsen grabbar, men ni är fel ute. Är inte 17 år gammal och blint förälskad på fel grunder. Jag vet när en kvinna är intresserad av mig. I detta fall har hon dessutom berättat det för mig, så det handlar inte "om".

Problemet är som sagt att hon har ett förhållande. Jag tänker givetvis inte ge upp pga det, nej tvärtom. Däremot så vill jag ha tips om hur jag ska hantera det. Jag är rädd för att om jag pushar på henne för hårt nu så kommer hon av ren osäkerhet/press/whatever säga nej till mig och gå till sin kille. Jag kan väl inte hålla på säga "hörru, skynda på med göra slutandet".
Citera
2013-12-06, 03:29
Medlem
speedcolas avatar
Varför skulle hon ha något emot att kyssa dig om nu hennes förhållande var så kass? Ser flera alternativ - hon är intresserad av dig och respekterar dig, så hon berättar om det för att vara ärlig med dig samt tror att du inte vill ha nåt med henne på premissen att hon är upptagen. Kanske även vill visa att hon inte är en tjej som är otrogen mot någon (så att du kan respektera och lita på henne i framtiden)

Eller: hon säger att hon är intresserad av dig och att hennes förhållande är dåligt för att hon tycker att du är schysst och inte vill göra dig besviken och tro att det beror på att du är dålig (egentligen vill hon bara att du ska släppa det hela och fortsätta va vänner)

Eller: (minst troligt) hon har en otroligt hög moral.. och trots att hennes pojkvän som behandlar henne illa och bor på andra sidan världen som du uttryckte det, tycker hon att det vore oförsvarbart att göra en sådan oförrätt mot honom som att kyssa dig.

Generellt råd: granska situationer objektivt med henne .. lalla inte runt ovetandes och naiv, det slutar bara med att du tar smällen då. Upptagna tjejer som flirtar med andra är aldrig det optimala.

GL
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in