2013-12-05, 15:20
Medlem
Hej jag tog precis 50mh Setralin Actavis för jag är korkad och skulle börja med 25g, vad ska jag göra?!
Citera
2013-12-05, 15:23
Medlem
SuperBlaes avatar
50mg är inte mycket att börja med, jag började med 50, sen blev det mera, men som tur är har jag slutat med skiten nu efter 3 år, jävla pisspiller...
Citera
2013-12-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBlae
50mg är inte mycket att börja med, jag började med 50, sen blev det mera, men som tur är har jag slutat med skiten nu efter 3 år, jävla pisspiller...
Får hoppas att det inte händer så mycket för mig iheller då... Bara jag inte får otrolig ångest och självmordstankar...

Aldrig haft såna tankar för men man blir lite rädd att man helt slumpmässigt bestämmer sig för att kasta sig genom fönstret.
Citera
2013-12-05, 15:47
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Ingen fara att du tog 50mg istället för 25mg. Antar att du precis börjat med medicinen. Under dom första veckorna kan det bli så att du kommer må skit. Jag mådde fruktansvärt dålig dom 4 första veckorna med grov ångest och sömnproblem.
Citera
2013-12-05, 15:55
Medlem
Greeners avatar
Absolut ingen fara. Fortsätt med 25 mg imorgon.
Citera
2013-12-05, 16:07
Medlem
Tack för svar! Bara läst lite om biverkningar så blev lite orolig att jag skulle få en megashock av att ta för stor dos direkt! Nu kan jag vara lugnare!

Ringde även upp några där jag fick medecinen och de sa att det var lugnt.
Citera
2013-12-06, 00:12
Medlem
Är jag nojig eller kan man börja känna biverkningar första dagen? Fick någon sådan otrolig panik utav ingenstans jag blev skakig och börja nästan spy precis. Antagligen för jag precis har lagt mig och nu börjar tankarna komma...

Sover bredvid ett fönster så fick såna tvångstankar att jag kunde hoppat ut så enkelt om jag vill. Ush känns inte alls som jag kommer kunna sova. Kommer riktig dödsrädsla som bara kryper igenom kroppen när jag försöker somna. Wiiie dessa symptom i en hel vecka eller längrw! Ursäkta atr jag skriver av mig här
Senast redigerad av arsde 2013-12-06 kl. 00:37.
Citera
2013-12-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsde
Är jag nojig eller kan man börja känna biverkningar första dagen? Fick någon sådan otrolig panik utav ingenstans jag blev skakig och börja nästan spy precis. Antagligen för jag precis har lagt mig och nu börjar tankarna komma...

Sover bredvid ett fönster så fick såna tvångstankar att jag kunde hoppat ut så enkelt om jag vill. Ush känns inte alls som jag kommer kunna sova. Kommer riktig dödsrädsla som bara kryper igenom kroppen när jag försöker somna. Wiiie dessa symptom i en hel vecka eller längrw! Ursäkta atr jag skriver av mig här

Jag äter också Sertralin och har gjort i snart 2 månader. Den första månaden mådde jag piss men sedan har det blivit mycket bättre. Jag tror inte att man påverkas av tabletterna efter en dag utan jag tror att man går och är rädd för att må piss. Och eftersom att man går och tänker på det så börjar man också må riktigt dåligt innan tabletterna hunnit börja göra dig dålig om du fattar.

Kämpa dig igenom det jobbiga i början så lovar jag att det blir bättre sedan. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in