Citat:
Ursprungligen postat av
Robeloto
Idag har jag sovit 12 timmar och kände mig ordentligt utvilad. Jag steg upp och gjorde en rejäl frukost. Risgrynsgröt med russin och mjölk i. Åt sedan en stor banan och drack vatten. Därefter begav jag mig till gymmet och jag hann knappt börja förrän jag kände mig yr/svimfärdig så jag avbröt halvvägs.
Vad beror detta på? Jag har sovit, ätit och druckit ordentligt. Däremot har jag varit utan aspartam i minst 15 timmar. Jag dricker alltid Pepsi-max och brukar aldrig vara utan det något länge.
Så jag kom fram till att det måste vara aspartamet som är boven i dramat. Hur kan detta komma sig? Jag blev jävligt orolig iaf och kändes nästan som jag höll på att dö på gymmet. Frågan är om man inte borde sluta helt med aspartamskiten när kroppen reagerar såhär? Läst någonstans om att det kan ge blodcancer också. Dock så verkar det bara gälla intag av stora mängder.
Vad tror ni?
Aspartam binder sig till fett, om man går ner snabbt kan man bli aspartamförgiftad folk har dött av det. Hur mycket väger du och hur snabbt har du gått ner samt hur länge har du druckit aspartamdrycker?
VIKTIGT.
EDIT: Aspartam förgiftning symptom:
Urininkontinens
Förvirring
Humörsvängningar
Minnesförlust
Kramper
Yrsel
Ångest
Depression
Retlighet
Diarré
Hjärtklappning - Hjärta
Huvudvärk
Viktförändringar
Torrhet - Ögon
(observera detta är en akut förgiftning, det räcker med att du har 1-4 av symptomen)