Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Någon som kan berätta lite mer om själva nollningen? Är det egen alkohol som gäller? Någon speciell klädsel etc.
Drygt en månad kvar! NU TAGGAR VI

Har varit både fadder och nolla så kan ge dig lite input:
Nollningen håller på i ca 3-4 veckor med en avslutande "Sittning" (Gasquen). Till Gasquen krävs mörk kostym om du är kille och finare mörk klänning som tjej. Klassisk finsittning.
Förutom dom kläderna så är det även en del temafester, som tas olika seriöst inom olika sektioner/grupper. Till dessa hör bland annat: Piratfest, Färgfest (där man klär sig i sektionens färger, Blått för handels (om jag inte missminner mig så skulle du plugga systemvetenskap som ingår i handels)), collegefest (converse, kavaj med emblem, rugbytröja, keps.. etc).
Alkohol tar du med själv, men du kommer bli bjuden på en del också av sektionen (fulvin). Faddrarna brukar även vara ganska hyggliga med att skänka shots på förfester men det är inget du kan räkna med.
Nollningen ser ut (ungefär) såhär:
Måndagar: Chill aktivitet, typ brännboll
Tisdagar: Förfest + utgång på satin
Onsdagar: Förfest + utgång på kåren/Strömpis
Torsdagar: också något chill
Fredag: Temafest med förfest + utgång på kåren/strömpis
Lördag: Temafest med förfest + utgång på kåren/frimis/satin
Söndag: kolla på film på universitet (i princip no show på denna aktivitet då folk vanligtvis behöver återhämta sig hemma).
Det är även som ett tidigare svar sa en hel del grejer som alla gör, typ som Örebrodagen (där man tävlar i utvalda sektionslag), nån Sesamfighten (nollningsgrupper som gör massa tävlingar och vinner ett flak öl) m.m.
Jag blev personligen förvånad över hur mycket det var under nollningen, då jag trodde att Örebro skulle vara lite mysigare/inte lika aktiva som polare man hört i t.ex. Linköping, men jag upplevde det som att jag krökade betydligt oftare än mina vänner under nollningen.
Det blir givetvis lite vad man gör det till, och jag skippade en eller två dagar varje vecka för att orka med, man har ju skola under tiden med.