2013-12-04, 18:00
Medlem
Måste man bry sig så mycket om varför saker är som de är, det är bara att leva och njuta, vad spelar det för roll om gud finns eller inte? Orka bry sig bord vara en regel för alla tycker man.

DU har fått något helt gratis, se till och använd/utnyttja det därefter, även om saker och ting kan bli svåra medans du gör det.
Citera
2013-12-04, 18:03
Medlem
krigsbarns avatar
Det finns tänkande individer, och sedan finns det icketänkande individer.
Du verkar tillhöra den senare gruppen... Grattis.
Citera
2013-12-04, 18:05
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
DU har fått något helt gratis, se till och använd/utnyttja det därefter, även om saker och ting kan bli svåra medans du gör det.

Hur blir det gratis då?
Citera
2013-12-04, 18:08
Medlem
Gaffees avatar
Det måste vara rätt svårt att gå genom livet med den filosofin.

Tänk om en annan person fick ett jobb som du ville ha. Ska du då skita i det och tänka att det säkert löser sig när du borde fråga dig varför du inte fick jobbet och hur du kan förbättra dig.
Citera
2013-12-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Hur blir det gratis då?

Det blir gratis då man dör, och innan man dör så föds man och man får en kort tid på sig att göra saker med.

Den tiden du får här på jorden är dessutom unik, var och en lever bara en gång.
Citera
2013-12-04, 18:14
Medlem
Många människor kan inte få sinnesro om de inte förstår hur saker och ting fungerar och hur de blev till.

Om vi alla helt plötsligt stannade upp och slutade ställa frågor som "Varför?" och "Hur?" så skulle allas våra jordeliv onekligen bli mycket mer tråkiga och meningslösa (mer än de redan är, åtminstone).
Citera
2013-12-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Många människor kan inte få sinnesro om de inte förstår hur saker och ting fungerar och hur de blev till.

Om vi alla helt plötsligt stannade upp och slutade ställa frågor som "Varför?" och "Hur?" så skulle allas våra jordeliv onekligen bli mycket mer tråkiga och meningslösa (mer än de redan är, åtminstone).

Men problemet är ju att det finns folk som tar livet av sig, då dom inte riktigt förstår att livet är värdefullt och till för att levas.
Citera
2013-12-04, 18:29
Bannlyst
Citat:
Men problemet är ju att det finns folk som tar livet av sig, då dom inte riktigt förstår att livet är värdefullt och till för att levas.

Detta livet som vi känner till prisas som en ''värdefull gåva'' eftersom vi inte känner till något annat. Det eventuella ''efterlivet'' kan vara det ''riktiga'' livet och 100 gånger bättre än detta livet.
Detta livet kan eventuellt bara vara en tråkig mellanlandning i Frankfurt i jämförelse.
Citera
2013-12-04, 18:41
Medlem
Citat:
För din syn på livet är den enda korrekta, eller?

Till viss del står jag på din sida, jag har aldrig sett självmord som en logisk sista utväg och kommer nog aldrig göra det heller, förhoppningsvis. Men för vissa människor överstiger helt enkelt smärtan som deras liv orsakar värdet av livet de skulle kunna leva.
Citera
2013-12-04, 18:44
Medlem
Citat:
För din syn på livet är den enda korrekta, eller?

Till viss del står jag på din sida, jag har aldrig sett självmord som en logisk sista utväg och kommer nog aldrig göra det heller, förhoppningsvis. Men för vissa människor överstiger helt enkelt smärtan som deras liv orsakar värdet av livet de skulle kunna leva.

Är du tjej? Ja det är värt att leva även om man har smärtor, då det inte finns något annat än just livet i våra hjärnor som vi begriper.
Citera
2013-12-04, 18:49
Medlem
Citat:
Är du tjej? Ja det är värt att leva även om man har smärtor, då det inte finns något annat än just livet i våra hjärnor som vi begriper.
Jag tror dock man bör ha varit självmordsbenägen själv innan man kommer med yttringar om att de som är det helt enkelt borde rycka upp sig, borsta av smutsen och inse hur "värdefullt livet är".
Citera
2013-12-04, 18:53
Medlem
Citat:
Jag tror dock man bör ha varit självmordsbenägen själv innan man kommer med yttringar om att de som är det helt enkelt borde rycka upp sig, borsta av smutsen och inse hur "värdefullt livet är".

Klart att jag även själv funderat på att ta självmord, det har hänt... Men det går att göra fint det som man får bara man vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in