2014-04-14, 23:52
Medlem
Är det någon som använder usb sticka och har hittat en bra? Hittar flertalet billiga som endast stödjer 7,2mbit. Den ska fungera på mac.

Edit: verkade hitta några på tradera.
Senast redigerad av Skrotnisseochhansvanner 2014-04-15 kl. 00:19.
Citera
2014-04-15, 00:29
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Är det någon som använder usb sticka och har hittat en bra? Hittar flertalet billiga som endast stödjer 7,2mbit. Den ska fungera på mac.

Edit: verkade hitta några på tradera.

Vi köpte ett par Huawei E3131 från Tre (låsta), på Kjell & Company. De har stöd för upp till 21,6 Mbps.
Du kan läsa om dem på Huawei brittiska sida:
http://www.huaweidevice.co.uk/mobile-broadband/Huawei-E3131/
Där står att både PC och Mac stöds.
Citera
2014-04-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Vi köpte ett par Huawei E3131 från Tre (låsta), på Kjell & Company. De har stöd för upp till 21,6 Mbps.
Du kan läsa om dem på Huawei brittiska sida:
http://www.huaweidevice.co.uk/mobile-broadband/Huawei-E3131/
Där står att både PC och Mac stöds.

Tack för tipset! Blir ett köp direkt när jag får mitt kort. Så tre låsta stickor funkar bra alltså?
Citera
2014-04-15, 00:39
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Tack för tipset! Blir ett köp direkt när jag får mitt kort. Så tre låsta stickor funkar bra alltså?

För oss har det gjort det. Jag kan ju naturligtvis inte garantera att det alltid kommer att vara så.

Det går ju att låsa mobiler och USB-stickor på olika sätt. Tres prylar är låsta till nätet och Wifog använder exakt samma nät, så det borde gå.
Citera
2014-04-15, 08:02
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:

För mig har det fungerat felfritt. WIFOG säger också att det går, så det är bara att köra.
Citera
2014-04-15, 09:55
Medlem
Creepy24s avatar
Jag kan inte ens ringa med mitt kort vad är fel ? det står att ja är registrerad på wifog nätverket men kan varken surfa eller ringa av någon anledning ,
Citera
2014-04-15, 11:16
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Jag kan inte ens ringa med mitt kort vad är fel ? det står att ja är registrerad på wifog nätverket men kan varken surfa eller ringa av någon anledning ,

Har du aktiverat ditt SIM-kort? Har du valt att du även kan ringa? Aktivera ditt SIM-kort om du inte gjort det, om du har fler problem efter det så får du ringa WIFOG's kundtjänst.

Du kan även ta en titt i deras FAQ: www.wifog.com/FAQ
Citera
2014-04-15, 12:54
Medlem
bmwhorans avatar
Om jag inte vill använda WiFog hur gör man kan man bara kasta SIM-kortet eller hur gör man då?
Citera
2014-04-15, 12:59
Medlem
Olegskis avatar
Hej alla! vill nu skaffa wifog trots att jag bor mitt ute i skärgården! Min fråga är dock om det verkligen är 100% gratis när man ställer sig i kö och de skickr kortet? Inget porto eller så? Inga dolda grejs? Man är ju lite försiktig nu för tiden även om de lovar att det är 100% gratis.
Citera
2014-04-15, 13:36
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Om jag inte vill använda WiFog hur gör man kan man bara kasta SIM-kortet eller hur gör man då?

Ja, kasta bara SIM-kortet då. SIM-kortet kommer avaktiveras om man inte använder det under en period.

Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Hej alla! vill nu skaffa wifog trots att jag bor mitt ute i skärgården! Min fråga är dock om det verkligen är 100% gratis när man ställer sig i kö och de skickr kortet? Inget porto eller så? Inga dolda grejs? Man är ju lite försiktig nu för tiden även om de lovar att det är 100% gratis.

Läs på www.wifog.com
Det är 100% gratis, utan dolda avgifter.
Citera
2014-04-15, 13:43
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Ja, kasta bara SIM-kortet då. SIM-kortet kommer avaktiveras om man inte använder det under en period.

Läs på www.wifog.com
Det är 100% gratis, utan dolda avgifter.

Okej! Litar dock inte på 100% gratis skitsnacket i alla lägen. Vet företag som lurar in en i olika saker man själv måste avbeställa... Men wifog var ju seriöst nu när jag läste lite på google! Detta inlägg behövdes dock för en bekräftelse!
Citera
2014-04-15, 15:03
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky

Hur lång inaktivitet medför avaktivering? Använder det bara då och då hittills(dock minst några dagar/helger varje månad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in