2021-03-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Om jag minns rätt är Wifog Zero, alltså deras gratisabonnemang, cirka 300 poäng i månaden. För detta får du ett halvt gigabyte.
Hahaha..

Tror jag fortsätter betala 300kr i månaden med 40gb isåfall
Citera
2021-03-07, 15:51
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Hahaha..

Tror jag fortsätter betala 300kr i månaden med 40gb isåfall
Jag använder cirka 1 gigabyte i månaden och således sparar jag in tusenlappar varje år av Wifog. Men om du kör med 40 gig i månaden så är Wifog inget för dig.
Citera
2021-03-13, 17:39
Medlem
autografsamlarens avatar
WIFOG vs 3 ???

Någon som vet om operatörslåsta mobiler låsta till operatören 3 fungerar med Wifog SIM-kort?

Jag har ett Wifog SIM-kort (registrerat på mig) och tänkte skaffa en billig gammal mobil som i vart fall har 3G (UMTS) för att använda där jag inte behöver vara så rädd om "den fina" mobilen utan då funkar ju en operatörslåst 3G lur låst till operatören 3. Men frågan är som sagt om en operatörslåst mobil låst till 3 fungerar med ett Wifog SIM-kort?
Citera
2021-03-13, 17:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autografsamlaren
WIFOG vs 3 ???

Någon som vet om operatörslåsta mobiler låsta till operatören 3 fungerar med Wifog SIM-kort?

Jag har ett Wifog SIM-kort (registrerat på mig) och tänkte skaffa en billig gammal mobil som i vart fall har 3G (UMTS) för att använda där jag inte behöver vara så rädd om "den fina" mobilen utan då funkar ju en operatörslåst 3G lur låst till operatören 3. Men frågan är som sagt om en operatörslåst mobil låst till 3 fungerar med ett Wifog SIM-kort?
nästan 100 på att det inte fungerar, då det inte är masterna den är låst till, utan via bolaget - som debiterar dig xxx kronor för att låsa upp. Tror jag fick punta ut 250kr för en låst till telia. Är du så fattig/snål att du inte gör det så är det ditt fall.
Citera
2021-03-13, 17:45
Medlem
Tycker jag såg att stod tre på det nät jag var ansluten till då jag stoppade wifog-sim:et i et gammalt usb-modem för flera år sen. Märkligt.
Citera
2021-03-13, 18:37
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
WIFOG vs 3 ???

Eftersom ju Wifog-kort är samma som Tre/hallon-kort så bör det fungera. Operatörslåset sitter i mobilen. Skillnaden mellan Wifog-kort och hallon/Tre-kort ligger i att nummerserier registreras i systemet hos den ene eller den andre av operatörerna Wifog och hallon/Tre.
Citera
2021-03-13, 19:22
Medlem
lillrobban77s avatar
Citat:
WIFOG vs 3 ???

Ja det funkar och vet detta utav egen erfarenhet.
Har en iPhone 5 som är operatörslåst till operatören Tre och mitt Wifog SIM-kort funkar utan några som helst problem i telefonen.
Citera
2021-03-13, 19:25
Medlem
lillrobban77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
nästan 100 på att det inte fungerar, då det inte är masterna den är låst till, utan via bolaget - som debiterar dig xxx kronor för att låsa upp. Tror jag fick punta ut 250kr för en låst till telia. Är du så fattig/snål att du inte gör det så är det ditt fall.

Nej, så är det inte.
Citera
2021-03-13, 20:17
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillrobban77
Nej, så är det inte.
Nähä, care to share? OT förvisso men klickar Wifog och 3 menar du? Låsta telefoner är ju just låsta till ett bolag/op per ID-nr (vad det nu heter).
Citera
2021-03-13, 22:49
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Nähä, care to share? OT förvisso men klickar Wifog och 3 menar du? Låsta telefoner är ju just låsta till ett bolag/op per ID-nr (vad det nu heter).

Det finns flera olika nivåer av SIM-lås.

Land
När operatör
Individ (enskilt SIM-kort)

Dessutom har några tillverkare ibland haft möjligheten att låsa till MVNO (del av nät).

Med största sannolikhet fungerar alltså Wifog-kort i Tre-låsta mobiler.
Citera
2021-03-13, 23:34
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrs
Det finns flera olika nivåer av SIM-lås.

Land
När operatör
Individ (enskilt SIM-kort)

Dessutom har några tillverkare ibland haft möjligheten att låsa till MVNO (del av nät).

Med största sannolikhet fungerar alltså Wifog-kort i Tre-låsta mobiler.
Okej, ja - det skadar inte att testa. Jag har upplevt motsatsen bara, med tre.
Citera
2021-03-15, 09:18
Medlem
Citat:
WIFOG vs 3 ???

Jag hade en tre låst mobil,det går utmärkt med wifog sim,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in