Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Nä, om man inte lever sitt liv sittandes framför datorn är Wifog inget vidare den här tiden på året. Det finns två stora "torkor". Efter jul och på sommaren. Vintertorkan brukar tyvärr hålla i sig fram till våren...

Faktiskt så att 40-poängsbonusen infördes i vintertid (var det förra eller förrförra året?) just som plåster på såren för att det var så extremt svårt att få ihop reklampoäng!
Beror lite på hur du använder Wifog. Att skrapa ihop tusentals poäng till att fylla på 10 Gb att surfa för kommer att vara dödfött... Ringer du en hel del ska du nog också fundera på andra lösningar. Klarar du dig faktiskt med 0.5 Gb , 15 min och 20 sms är det kanske värt ett försök med 300 p på Zero. Se övriga inlägg i tråden på sistone för praktiska tips.
En tips från min sida blir att fundera över om du verkligen vill lägga tid på det här. Om vi tar Enydrions exempel på att varje enpoängare tar 30 sek så har det alltså tagit två och en halv timme att klicka ihop dessa 0,5 / 15 / 20. Man kan beställa dubbla surfmängden, 50 min och 50 sms från Wifog för 30 spänn om man betalar med reda pengar...

Skulle du jobba för 12 kr i timmen i vanliga fall?
I somras var det dock inte så illa, i alla fall. Inte i jämförelse med nu. Då var det egentligen ingen torka.
Just nu klarar jag mig dock. Det var en bra höst, så jag samlade ihop rätt många poäng då. Använde dem till några månaders Fast pris hos Comviq. Så jag är för tillfället inte särskilt beroende av att samla poäng hos Wifog, vilket har varit bra med tanke på torkan. Men eftersom jag använde i stort sett alla poäng för några månaders påfyllning, så blev jag i princip barskrapad Samtidigt som jag knappt har kunnat samla poäng den senaste tiden. Frågan är väl vad som händer nästa gång jag behöver påfyllning. Antagligen får jag betala, vilket är okej.
Jag vet redan nu att det kommer bli svårt med 0,5 GB surf, 15 samtalsminuter och 20 sms. Vissa månader kanske det kan funka, och det är de månader som jag ringer/smsar ganska lite. I annat fall kanske jag kan använda mig mer av sociala medier (går ju att chatta/skicka meddelanden den vägen samt ha röst/videosamtal). Men 0,5 GB surf kommer jag ha mycket svårt att klara mig på. Speciellt om jag ska använda mig mer av sociala medier för att kommunicera med folk (för att minska antalet samtalsminuter och sms).
Funderar nästan på att skippa Wifog just nu, och gå över helt och hållet till att betala för Comviq kontantkort igen.