2019-08-10, 00:19
Bannlyst
Operatören Tre låser väl aldrig sina telefoner?
Citera
2019-08-10, 00:53
Medlem
BlondBimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMRS
Operatören Tre låser väl aldrig sina telefoner?
Jag ska få mobilen av en kompis som köpt den begagnad precis nyligen. Jo, säljaren påstår att den är låst till TRE. Den är ju från 2007 så den har ju några år på nacken. Men den passar perfekt för mina önskemål. Vill inte ha någon dumbphone.
Citera
2019-08-10, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlondBimbo
Jag ska få mobilen av en kompis som köpt den begagnad precis nyligen. Jo, säljaren påstår att den är låst till TRE. Den är ju från 2007 så den har ju några år på nacken. Men den passar perfekt för mina önskemål. Vill inte ha någon dumbphone.

Om du får telefonen så har du inget att förlora, sätt i kortet bara och testa.
Citera
2019-08-10, 01:16
Medlem
Grisbrottarens avatar
Ja, det är bara i telefoner som är öppna för Tre som Wifog fungerar.

Min iPhone är låst till Tre och jag köpte den just för att använda med Wifog, så jag valde en begagnad med just den låsningen. (En låst kan förstås fås billigare än en olåst.)
Citera
2019-08-10, 03:24
Medlem
Även jag kan upplysa om att en gammal telefon låst till Tre funkar med Wifog.
Kör själv en w850i https://sv.wikipedia.org/wiki/Sony_Ericsson_W850i låst till Tre med Wifog-kortet i.
Citera
2019-08-10, 06:07
Medlem
Spyrrans avatar
Under de senaste dagarna har jag fått upp reklambanners typ hela tiden. I stort sett efter varje reklamsnutt som jag tittar på, och det händer ofta att jag får typ två banners i rad. Emellanåt strular det, och jag får en banner mitt i reklamklippet vilket gör att det pausas. Så jag måste spela upp reklamvideon igen för att få poängen. Men jag får inga som helst poäng för banners, trots att det står att jag tjänar en poäng per banner. Bugg? Att fråga kundtjänst är ju meningslöst just nu. Men jag undrar varför det strular, och varför jag inte får poängen.

Sedan undrar jag hur poängen bestäms för enkäterna. Häromdagen fick jag exempelvis upp en enkät. Beräknad tid cirka 30 minuter, och man skulle få 300 poäng. Fy fasen, det är inte värt besväret. Runt 300 poäng hade varit okej för typ 5 minuter. Men 30 minuter? Ibland har man ju kunnat få 900+ poäng för en enkät, det hade varit någorlunda rimligt om man spenderade 30 minuter på en enkät. 300 poäng är ganska snålt med tanke på den tiden som man lägger ner.
Citera
2019-08-10, 14:29
Medlem
BlondBimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMRS
Om du får telefonen så har du inget att förlora, sätt i kortet bara och testa.
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Ja, det är bara i telefoner som är öppna för Tre som Wifog fungerar.

Min iPhone är låst till Tre och jag köpte den just för att använda med Wifog, så jag valde en begagnad med just den låsningen. (En låst kan förstås fås billigare än en olåst.)
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Även jag kan upplysa om att en gammal telefon låst till Tre funkar med Wifog.
Kör själv en w850i https://sv.wikipedia.org/wiki/Sony_Ericsson_W850i låst till Tre med Wifog-kortet i.
Tack för svar! Det låter superbra. Det enda jag behöver fixa är ett batteri (BST-38) som inte ingick. Men det viktigaste är att ett WIFOG SIM-kort funkar i en mobil som är låst till TRE.
Tyckte färgen på mobilen var ganska häftig i motsats till alla silver eller svarta mobiler från mitten/slutet av förra årtiondet. Här kommer en bild på telefonen (säljarens bild).

https://i.postimg.cc/hjT4fwPT/elektronikfreak-com-sony-ericsson-k770i.jpg
Citera
2019-08-19, 12:02
Medlem
Grisbrottarens avatar
Är det alls möjligt längre att fylla på saldot (!) på sitt Comviq-kort med Wifog-poäng, eller har det helt tagits bort med den senaste förändringen där t.ex. Amigos försvann?
Citera
2019-08-19, 13:52
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Är det alls möjligt längre att fylla på saldot (!) på sitt Comviq-kort med Wifog-poäng, eller har det helt tagits bort med den senaste förändringen där t.ex. Amigos försvann?

Dessa går att fylla på:

Fastpris
Fastpris Mini
Surf
Citera
2019-08-19, 14:47
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Dessa går att fylla på:

Fastpris
Fastpris Mini
Surf
Jo, jag ser det, men det var förstås inte det jag frågade om. Det jag frågade om var om det alls fanns möjlighet att fylla på saldot längre.
Citera
2019-08-19, 15:27
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Jo, jag ser det, men det var förstås inte det jag frågade om. Det jag frågade om var om det alls fanns möjlighet att fylla på saldot längre.

Varför frågar du det igen? Antons svarade ju. Förstod du inte? Finns saldo med i listan han skrev? Fylls saldot på med nån av dessa påfyllningar?
Citera
2019-08-19, 15:30
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Fylls saldot på med nån av dessa påfyllningar?
Ja, det är just det jag frågade om. Så tack för att du hjälper mig att få svar.

Lite hjälp till er som har svårt att förstå: Förut köpte jag Amigos Afrika och då fylldes saldot på med 59 kronor varje gång jag spenderade 3200 poäng. Men det finns alltså inte länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in